Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
26 november, 2012 kl. 17:54 #156138nfinlandDeltagare
30 % conversion från lägg i korgen till köp är faktiskt helt normalt och om jag inte kommer fel ihåg så är det tom medeltalet för e-handel.
Men så länge konverteringen för hela sajten inte är 100 % kan man lugnt försöka förbättra den
10 oktober, 2012 kl. 15:33 #153539nfinlandDeltagareTack vtorsler, det är nog aktuellt nu.
Allright jag bygger på med följdfråga och som sagt butiken är den samma som jag beskrev tidigare. Hur skall jag välja rätt integratör för kortbetalningen och finns det integratörer för övriga betallösningar typ lokala banker och tex faktura?
10 oktober, 2012 kl. 15:19 #153536nfinlandDeltagareGenerella sökord konverterar nästan alltid sämre än tex varumärke eller produkt specifika. Trots de kan de ju vara lönsamma, vilket är en annan sak. Allmän regel är att ju att ju längre i köp processen desto bättre konvertering.
5 oktober, 2012 kl. 20:46 #153288nfinlandDeltagareTack för utförligt svar. I flera fall känns det ändå relativt säkert att göra en analys på basen av historiskt data. Det är ingalunda perfekt men har inte visat sig vara helt fel. Tex gällande min e-bokhandel. Men jo då gör jag det nog per kanal och främst för de kanaler var jag har utgifter, tex adwords. Klart måste jag kontinuerligt kolla upp siffrorna för i synnerhet inom e-böcker sker ändring i köpbeteende nu mycket snabbt.
5 oktober, 2012 kl. 20:30 #153287nfinlandDeltagareFacebok brukar nog funka helt ok och ibland tom bättre än sök. Beror lite på produkt. För övrigt kräver FB lite mer tid för att komma in och förstå hur det hela fungerar. Du måste tex lägga upp en hel massa kampanjer med olika målgrupper o på det sättet hitta vad som fungerar. Också A/B test av bilden i annonsen är väsentligt. Du skall räkna med minst 5000-10000 kr i övning förrän du hittar de rätta kombinationerna. Sen är också FB en kanal som inte ger direkt försäljning och spårningen du skall använda är tex Analytics och assisted sales.
5 oktober, 2012 kl. 20:23 #153285nfinlandDeltagareNågot är nog på tok med ditt adwords. Inte kör du måhända med broad match för keywords?
23 september, 2012 kl. 17:45 #152546nfinlandDeltagareTack för svaret. Nu hittade jag också två bra länkar:
Betalsystem (lista över olika betalsystem)
10 Excellent Online Payment Systems
Online payments 2012 (.pdf om betalmetoder och allmänt om ”online payments”). Om du vill läsa om de olika betalmetoderna och deras popularitet i respektive länder kolla sidorna 55->
http://www.ecommerce-europe.eu/stream/ecommerce-europe-report-online-payments-201223 september, 2012 kl. 08:13 #152523nfinlandDeltagareMenar du nu paypal som betalning eller deras betallösning som helhet?
I vår designbutik, som säljer i hela europa erbjuder vi nu bara kreditkort och pga av detta faller ganska många bort (när man väljer betalningssätt). Vi borde i alla fall ta med paypal som betalning. Som integratör använder vi nu finska luottokunta, men skulle gärna byta ut dem till något bättre. Därför också denna fråga.
22 september, 2012 kl. 14:43 #152494nfinlandDeltagareJag har samma fråga. Har någon erfarenhet av internationella betallösningar? Konkret tänker jag detta för en butik med försäljning i europa, men också små mängder i asien (inte usa).
Och vet ni var man får statistik för vilka betalsätt som är de vanligaste i de olika ländena. Dvs vad konsumenterna föredrar, typ bank, kort, paypal, faktura osv.
-
FörfattareInlägg