Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2010 kl. 17:28 #109595nCoDeltagare
Mutterdragare, domkrafter och de där nya ”snö-strumporna” alla pratar om
(däckställ, fälgrengöringsmedel, låsbultar osv, det finns väl mängder av pryttlar som du inte har i butiken?)@Andreas 4760 wrote:
Jag har också fullt upp nu, beror nog helt på vilken bransch man befinner sig i. Tungt att tillika studera på heltid och utveckla en ny webbutik, samt sköta arbete i diverse styrelser jag är med i.
Tips på något man skulle kunna börja sälja på hösten också så man skulle få arbete året runt? Vinterdäck är väl de närmaste i min bransch, men tror de är svårt konkurrensen är enorm.
25 mars, 2010 kl. 14:47 #109516nCoDeltagareTror det är svårt att säga, det är beroende på bransch. För oss så är februari/mars/april de bästa månaderna och så har det varit länge. I år är inget undantag utan mars visar fantastiska siffror.
5 mars, 2010 kl. 13:46 #109077nCoDeltagareAllting i bubbelpåsar. Vi köper ca 1000-1500 åt gången och då är Boxon billigast för oss. Pack & Plocks sortiment är toppen men priserna ganska höga. Till paket återanvänder vi bara våra leverantörers kartonger, det känns bra och är enormt kostnadssparande. Visst det ser inte alltid så snyggt ut men jag tror inte kunderna bryr sig.
*Uppdaterat* Beställde precis 1000 st och med vår lessmore-rabatt blev packoplock betydligt billigare. Quill/Staples har höjt sina priser också verkar det som.
27 februari, 2010 kl. 20:19 #108982nCoDeltagareVilket enligt mitt tycke är väldigt trist. Man kan tycka att marknaden skall styra och konkurrensen är hälsosam. Men med en annan tråd om hobbybutiker i åtanke så bidrar detta till ett ruttet affärsklimat inom många områden. Marknaden ör översvämmad med urusla affärsmän och priskonkurrensen är stenhård. Det måste ju inte gå så långt som kartellbildning, men ett rimligt prisspann där alla faktiskt täcker sina kostnader och samtidigt tjänar några kronor hade gynnat alla.
Om jag hade varit generalagent hade jag blivit vansinnig om folk sålde för 0-5% marginaler och liknande…12 februari, 2010 kl. 18:00 #108658nCoDeltagareSolen har lyst med sin frånvaro här men det ser ljust ut på e-handlarfronten Vi är inne på vårt fjärde år och trots ett rejält steg tillbaka under 2009 verkar detta året i alla fall börja strålande!
30 januari, 2010 kl. 20:12 #108419nCoDeltagareI vårt fall berodde det på en enda sak, jag vann den på netauktion för 800 kr Annars hade jag aldrig lagt pengar på en sån sak men nu när man har den vill man inte byta tillbaka. Vi skickar ju allt som brev så den används max till 3-4 DHL paket om dagen.
29 januari, 2010 kl. 18:59 #108413nCoDeltagareVi kör också eget vilket man ifrågasätter ibland men lovprisar så fort man vill göra en ändring ”utanför mallen”. Samtidigt så håller man kunskaperna vid liv och är aldrig i händerna på någon annan.
22 januari, 2010 kl. 10:52 #108311nCoDeltagareJag tycker det är bluff att inte redovisa på ett schysst sätt. Jag har valt fakturabetalning och inget annat. Då skall de inte driva in mig på en avbetalningsplan. Mycket oseriöst och så ser iaf inte våra Klarna fakturor ut även om det finns en viss reklam för att det går att dela upp köpet.
@Nicklas 3330 wrote:
Jag tycker Sveas fakturor samma upplägg som Klarnas fakturor så jag tycker att du är lite hård som kallar det för bluff-fakturor.
22 januari, 2010 kl. 07:26 #108305nCoDeltagareFick inte igång scannern så ursäkta den dåliga fotograferingen!
Här finns totalen, man får leta en stund för att hitta den.
Moms specas med fetstil men ingen total i kolumnen överhuvudtaget…
Inbet. kortet är helt blankt… Detta är sida 2 och INGEN total finns med. Det enda belopp på hela sidan 2 är 100 kr.21 januari, 2010 kl. 20:37 #108303nCoDeltagareJag gjorde nyss två köp i en butik som erbjöd faktura med Svea. Fick fakturorna med posten häromdagen och det är snudd på skandal. Jag kan inte minnas att jag någonsin sett en faktura där totalbeloppet är så dolt som på Sveas. Det är rena bluffakturorna, de försöker driva all försäljning mot deras dela upp betalningen. Där och då bestämde jag mig för att aldrig använda mig av Svea trots den smått otroliga offert vi har liggandes från dem. Kunden betyder allt för oss och i dagsläget är det Klarna som bäst möter upp!
-
FörfattareInlägg