Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
7 oktober, 2016 kl. 10:44 #182566nathandlarentinaDeltagare
Det är mycket förändringar på Fyndiq numera, men externa forum har några handlare i alla fall startat:
https://www.facebook.com/groups/887676207921051/
http://fyndiq.forum24.se/28 juli, 2016 kl. 06:31 #182067nathandlarentinaDeltagareTack alla för förtydligandet om att det måste vara unikt på detaljnivå. Min fundering är om butiker kan tänka sig att köpa in mina varor utan att det finns streckkod på varan. Brukar butiker märka upp det själva?
Min tanke är som sagt att sälja till mindre, och personliga butiker där mina varor kan passa in. Just nu har jag säkert några hundra olika varianter om man räknar alla olika storlekar och färger som egna artiklar.15 juni, 2016 kl. 11:25 #181798nathandlarentinaDeltagare@Prylster 87381 wrote:
Kan inte EDGE rätta till denna prishöjning?
Nä men skämt åsido i allvaret. De höjde precis sin kommission med 40% och nu släpper de en ny bomb. Snart finns där inte så mycket vinning kvar att hämta från denna kanalen. Det kommer säkerligen att resultera i att handlarna höjer sina priser vilket är dåligt för oss, kunden och fyndiq.
Det är klart att handlarna måste höja priserna, marginalerna har minskats under lång tid. Tacka vet jag i början när man faktiskt kunde tjänade bra på Fyndiq…
15 juni, 2016 kl. 07:40 #181792nathandlarentinaDeltagareFörsäljningen har redan sjunkit för många. Väldigt många kommentarer om hur dålig försäljningen är för tillfället. Detta är nog slutet för Fyndiqs alla billigare produkter, kunderna kommer att köpa produkterna billigare direkt från säljarnas egna webbshoppar.
9 februari, 2015 kl. 15:10 #177381nathandlarentinaDeltagareNu testar jag SuperStart – Din Startsida
Det är något åt det hållet jag tänkte mig.11 november, 2014 kl. 14:38 #176825nathandlarentinaDeltagareVi fick nyss ett avtalsförslag från cdon, skrivet på juridisk engelska. Svårt att veta vad man skriver på…
De ville ha 15% + 10 kr per transaktion.
Vet någon hur försäljningen funkar i praktiken? Kan man skicka varorna med vanligt brev eller kräver det spårbar frakt?27 december, 2013 kl. 11:41 #171481nathandlarentinaDeltagareTag själv kontakt med tullverket och gör en rättelse.
18 december, 2013 kl. 10:39 #171281nathandlarentinaDeltagareEftersom postförskott är dyrt så blir det nog att köra förskottsbetalningar på varje order. Ingen kredit för fordran som inte kan drivas in…
11 december, 2013 kl. 16:48 #171073nathandlarentinaDeltagare@SWE-USA 72968 wrote:
Parvelito. Jo polletten börjar trilla ner nu. Men däremot blir ju skillnad i utgående och ingående moms en kostnad, skatteskuld att betala. Vilket borde tas hänsyn till för att räkna ut verklig vinst per produkt.
Exempel på att räkna ut verklig bruttovinsten per produkt – med enklare siffror.
Inköp 100 kr exkl moms. Fsg exkl moms 160 kr. Bruttovinst 60 kr. Vinstmarginal 60/160= ca 38%. Dock tillkommer ju kostanaden i form av skatteskuld till staten utg moms- ing moms; 40 kr – 25 kr = 15 kr. Dvs verklig vinst 60-15 kr = 45 kr. Verklig VM: 45/ 160 = ca 28%. Dvs den verkliga vinstmarginalen blir ca 10 procentenheter lägre med hänsyn till skatteskulden som ska betalas.Inte sant? Dvs man bör ta hänsyn till momsens påverkan på skatteskulden.
Mvh PJ
Nej momspengarna påverkar inte vinsten över huvudtaget. När du säljer varan för 160 kr exkl moms, dvs 200 kr inkl moms, så får du 40 kr som inte är dina. Dessa kvittar du mot de 25 kr du redan betalat i moms för dina varor, vilket ger en skuld till skatteverket på 15 kr. Pengar som du får låna helt gratis.
13 november, 2013 kl. 11:11 #170033nathandlarentinaDeltagareFyndiq borde ändå visa offentligt vilka krav som ställs på reklamationsgrader så att handlare har något att förhålla sig till. 10 reklamationer av 975 var uppenbarligen tillräckligt för att varningssystemen skulle slå till… 10/975 låter i mina öron ganska litet.
-
FörfattareInlägg