Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
24 november, 2013 kl. 09:58 #170427Nandor78Deltagare
Det bästa vore om ALLA tog bort sina butiker från Fyndiq så att sajten lade ner. Den enda vinnaren på det är Fyndiq som helt enkelt rider räkmacka på alla e-handlares hårda arbete. Lägg lite mer krut på er egna marknadsföring i stället!
Fyndiq’s säljargument kan låta lockande men ju starkare den sajten blir, ju svagare blir era. Som e-handlare måste man fråga sig vad man har för mål med sin e-butik. Vill man ligga i skuggan av andra sajter och butiker för att få smulorna eller vill man bygga ett varumärke och på sikt bli ledande inom sin nisch?
Eftersom ingen får veta vilken butik de handlar på för Fyndiq så bygger ni varumärke åt Fyndiq med era produkter. Ni lär konsumenter att man handlar billigare på Fyndiq än i er butik. Jag är inte längre e-handlare men om jag var det så hade jag inte för en sekund funderat på att använda Fyndiq som kanal.
14 augusti, 2012 kl. 11:38 #150317Nandor78Deltagare@lunarmys 49996 wrote:
Eller så är det så att man hela tiden måste optimera, ändra, ta bort, fixa osv med både sökord och annonser.
Det är sant, i alla fall inom vissa branscher där det råder väldigt hård konkurrens. Vår bransch är ett bra exempel.
Med min erfarenhet av dessa byråer skulle jag trots allt bli förvånad om Adrelevance jobbar i kundernas befintliga konton, men om så är fallet så är det ju positivt för ehandlaren. Jag vill också poängtera att jag absolut INTE menar att Adrelevance skulle vara en dålig partner. De verkar seriösa och ha många nöjda ehandlare.14 augusti, 2012 kl. 10:43 #150313Nandor78Deltagare@Joel 49992 wrote:
Nja, riktigt så fungerar det inte. Det stämmer att adwords-byrån kopplar på sitt MCC-konto, men de stänger inte ner ditt vanliga konto utan får tillgång till det och gör alla ändringar direkt i ditt konto.
Om du sedan väljer att avsluta ditt samarbete med byrån så får du behålla alla annonser, sökord etc i ditt vanliga konto. Med skillnaden att kopplingen (så att de kan redigera och läsa ditt konto) tas bort.
Fantastisk tjänst! Snacka om att sälja sin kunskap! För de som lägger stora summor på AdWords kan ju det bli en enorm investering!
Lösning: Satsa minimum på AdWords genom Adrelevance i 3 månader. Få dom att optimera kontot, säg sedan upp och mosa på med pengar14 augusti, 2012 kl. 09:16 #150309Nandor78Deltagare@Prix 49894 wrote:
Skulle man inte kunna använda dem i sisådär 3 månader tills man tycker att det flyter på bra och sedan ta uppehåll och ha med sig allt på sitt adwordskonto? För de kan ju knappast ta bort va de gjort innan man avslutar/tar paus i ett samarbete… Vad är deras säkerhet?
Som så många andra ”AdWords byråer” så jobbar dom nog inte med ditt egna konto utan genom ett eget Google MCC konto. Funkar normalt så att du pausar ditt befintliga konto och dom skapar ett nytt åt dig. När du sedan säger upp så får du gå tillbaks till ditt egna konto.
14 augusti, 2012 kl. 08:47 #150306Nandor78DeltagareEn del verkar ju kringgå provis-problemet med att sätta ett skyhögt ord-pris som varken är skäligt eller sant för att sedan sänka priset till under 50% så att det ska se billigt ut.
Detta är en anledning till att jag aldrig skulle använda varken Lets Deal, Fyndiq eller någon annan ”deal” sida.20 maj, 2012 kl. 13:46 #145899Nandor78Deltagare@skinza.se 45076 wrote:
Du får mer än gärna komma med konstruktiv kritik, jag blir bara glad av sådant!
Jag funderar på det. Men jag anser nog att bildspelet ska vara till för att fånga besökarna. Om det lyckas komme de sedan att scrolla ner. Har jag fel?
Tackar tackar!
Jo jag vet, bilderna i bildspelet är bara lite testbilder
Menar du bakgrunden på sidan eller själva korkbakgrunden?
Någon mer som har något att komma med?
Bildspelet ska absolut vara kvar!!
Jag menar att man kunde prova att minska rutorna nedanför bildspelet och ta bort mellanrummen, just för att få upp produkterna lite tidigare.
Nej nej, den stora bakgrunden är skitsnygg! (Synd att den blivit kopierad av annan butik bara)
Jag menar bakgrunden i bildspelet som föreställer en anslagstavla. Den är inte ful eller så, jag kände bara spontant att den inte passar till ”flashiga” iPhoneskal20 maj, 2012 kl. 08:48 #145888Nandor78Deltagare@skinza.se 44830 wrote:
Snart är vi redo att slå upp nya Skinza.se
Så all feedback är uppskattad. Kom gärna med lite saker som kan förbättras!
Här ligger butiken så länge.
iPhone-skal och iPhone-tillbehör köper du billigt hos Skinza.se!Jaha, dags för mig att ge igen då?
Skämt och sido!
Snyggt, stilrent och förtroendeingivande tycker jag. Jag gillar raden med betalningsalternativ, 30 dagars ÖK, frakt, och trygg e-handel. Jag reagerade dock på mellanrummet mellan blocken men du kanske har testat med att låta det sitta ihop också? Jag har lite svårt att bestämma mig om mellanrummet är bra eller dåligt, smaksak antar jag
Kanske att det skulle sitta ihop och minskas lite på höjden, just för att få upp produkterna, speciellt för mindre skärmar.Kassan är riktigt bra, blev faktiskt lite avis på att produkterna dras till kassan i toppen av butiken, riktigt snyggt!
Personligen skulle jag skippa kork-tavlan och foton i bildspelet, det känns inte passande i förhållande till produkterna, en annan bakgrund hade nog gjort sig bättre.
Ursnygg topprad/meny och footer. Överlag ser det riktigt bra ut
Well done!
19 maj, 2012 kl. 10:32 #145843Nandor78Deltagare@Joel 44983 wrote:
Äntligen en portal som samlar allt e-handelsrelaterat på ett och samma ställe (det tar mycket tid att hålla reda alla bloggar, nyhetssidor och twitterflöden).
Jag tror att det är Sïmon som står bakom denna tjänst.
Rekommenderas varmt: Ehandlarna.com | Det senaste inom E-handel samlat på ett enda ställe
Najs! Tackar!
26 april, 2012 kl. 18:59 #143699Nandor78Deltagare@skinza.se 42726 wrote:
Det skulle jag också behöva hehe. Det finns enorma möjligheter med det programmet!
Om! Det är helt gränslöst. Jag ska undersöka lte kring kurser, har en del kontakter som kan fixa det. Jag kan återkomma i ärendet för de som är intresserade
26 april, 2012 kl. 18:14 #143695 -
FörfattareInlägg