Jodå, något klokare blev jag allt men nu kommer ju (såklart! haha) några följdfrågor
Ja, mina leverantörer har ju avtal/standardtransportörer, större delen av importen kommer att gå ifrån USA, och då har de jag är intresserad av oftast USPS , FedEx har jag också sett någonstans (hiskeligt dyrt!). men för att själv ha ett bra avtal med ex ups, dhl och liknande gissar jag att man måste ha X antal beställningar i månaden/veckan? jag får väl helt enkelt köra på det som finns sålänge, kanske..
och sedan till posten igen.
där förstod jag inte riktigt allt.. jag kommer antagligen skicka mest försändelser som väger under 2kg (icke paket? eller är jag ute och cyklar?) och då kan jag lämna in det på posten och betala kontant, men lappar dom inte på med frimärken då, eller är det annorlunda när det är företag?
dessutom, de här programen där man skriver ut etiketter (vart får man tag på dom? ), kostar inte som någonting?..
oj gud.. det här måste vara en av dom svårare bitarna ekonomiskt sett?!
Nej jag tänkte mig ett engelskt namn i domänen, och så .com på det eftersom jag tycker det låter mycket bättre än .se
jag är rätt nöjd med namnet personligen, men är lite orolig för om det är aningen för långt + att det är 5 (korta) ord. men jag vet inte om det är bra eller dåligt! haha.
och när jag ändå är igång, läste att namnet utåt sett inte behöver vara samma som företaget. men gäller detta bara aktiebolag? eftersom jag bara tänkt mig i liten skala är ju enskild firma mest lämpad för mig.