Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 april, 2013 kl. 11:08 #163387MrTribDeltagare
Ddet beror ju inte på KC att det används på det sättet, utan endast att han (eller sin systemleverantör) inte har förstått hur KC ska användas. Gör om – gör rätt, helt enkelt.
@Societic Hair Sweden 64060 wrote:
Han har delvis rätt i det han säger.
Hela meningen med Klarna Checkout är att den är en kassa, men så som han har det, så kommer kunderna först till den vanliga kassan, fyller i sina uppgifter och sen får välja mellan PayPal eller Klarna Checkout som betalningsalternativ.
Måste man sen fylla i sina uppgifter igen…ja…då hade jag aldrig handlat där kan jag lova…
29 april, 2013 kl. 09:40 #163381MrTribDeltagareSom sagt, du har totalt missuppfattat Checkout. Ta bort alla alternativ och testa Checkout som den ska användas så får du se på bättre resultat. Om du inte förstår vad som är fel, ring Klarna och låt dem förklara hur produkten fungerar.
@Peppe75 64039 wrote:
Om nu tex junkyard.se har checkout som ni säger, så har de gjord det snyggt. Hur får man det så? De har iaf ingen checkout ikon utan bara bet alternativ innan man bekräftar köp. Checkout ikon är värdelös som erbjuds via textalk dessutom står bekräfta köp utan möjlighet att välja bet metod därefter välja bet metod per mail hehe seriöst… förstår kunderna
Flesta kunderna ser detta så här
*Pypal – ok
*klarna checkout – va f.. är det
Kunden väljer 8 av 10 Paypal
Bättre Så här
*klarna konto
*klarna – faktura
*Paypal
*kortbetalning
*PaysonFår använda Payson el ngt istället ska ringa imorgon
13 november, 2012 kl. 13:39 #155503MrTribDeltagare@Parvelito 55772 wrote:
Jag gjorde en snabb koll på några orter i Sverige om hur det ser ut bland DHL:s serviceställen. Tack och lov är det inte så många som har usla öppettider, de flesta har efter omständigheterna helt OK tider. Jag förstår att man i mindre samhällen inte har öppet 8-22 alla dagar på lanthandeln, eller ens 9-20, men de flesta har öppet sju dagar i veckan och möjlighet att hämta paket i alla fall någon timme efter klockan 17 på vardagar.
Det är skönt att det inte är så många som har samma problem som jag har, för mig hade kl 18 (eller 19 som Postens ombud har i mitt fall) varit skillnaden på att jag varit nöjd till att jag inte kan använda mig av shopar med DHL.
I-landsproblem och allt det där, men jag hade det mycket bättre för 10+ år sedan och det är inte rätt utveckling :confused:
13 november, 2012 kl. 13:33 #155502MrTribDeltagare@Rikard 55765 wrote:
Det finns väl iofs en hel del butiker som använder DHL och som låter dig välja ombud själv, eller? Vi hade det med DHL och kör samma med Posten nu att kunden får välja mellan 5 olika ombud att hämta paketet hos.
Tyvärr inte ”en hel del”, snarare några ytterst få som tillhandahåller det och ingen av de som jag beställt av. Tyvärr.
13 november, 2012 kl. 10:14 #155481MrTribDeltagare@Thomas THL 55639 wrote:
Jag har länge talat mig varm om DHL men idag kom en besvikelse, se konversation nedan.
Jag har skickat ett takräcke till en privatkund med DHL ServicePoint.Hade precis fått skäll och kanske inte skrev det vänligaste mejlet till DHL tyvärr.
Jag:
Hur kan ni låta IB Transport vara en ServicePoint med dessa usla öppettider? Mina kunder jobbar på dagarna!!Riktigt jäkla uselt, jag förstår att de är förbannade!
Öppettider:
Måndag 11:00 – – 16:00
Tisdag 11:00 – – 16:00
Onsdag 11:00 – – 16:00
Torsdag 11:00 – – 16:00
Fredag 11:00 – – 16:00
Lördag – –
Söndag –DHL Kundservice:
Hej ThomasTack för ditt mejl.
Beklagar att ni känner så.
Vi kan dessvärre inte styra våra ombuds öppettider utan rekommenderar er att välja ett annat ombud i fortsättningen.
Jag:
Skojar du med mig?Ska jag behöva sitta och gå igenom alla sändningar som jag skickar med er för att se så att de har bättre öppettider än vardagar 11-16?
Hela idén med ServicePoint är väl att det är till privatpersoner som jobbar på dagarna och vill hämta ut paketet när det passar dem?Öppet 11-16 vardagar, har du möjlighet att hämta ut ett paket dessa tider eller jobbar du då?
Har ni inga krav på öppettider på ombuden?Ser fram emot ett svar.
DHL:
Hej ThomasTack för ditt mejl.
Som jag nämnde tidigare så kan vi inte styra våra ombuds öppettider.
IB Transport är dessutom ett åkeri och har dessa öppettider.
Detta ligger ju inte DHL i fatet direkt.Har skickat ett nytt mejl där jag vill ha ett svar på vilka krav de har på ombuden.
Jag har haft samma problem med DHL, som privatperson i det fallet. Mitt ombud i centrala Stockholm ligger för det första längre hemifrån än två andra DHL-ombud, båda 7/11 med mycket bra öppettider sena kvällar och helger. Men det ombud jag har förvalt har öppet 10-17 mån-tors och 10-16 på fredagar, stängt helger. I normala fall har jag svårt att komma hem innan 17. Dessutom har jag vid två tillfällen kommit till butiken har den varit stängd trots att klockan inte varit över 16 en fredag. Den här resebyrån/tvätteriet/kopieringsservicen etc. är inte att lita på, minst sagt.
Jag ringde därför DHL förra veckan och kom i kontakt med det största spån till kundservicemänniska jag någonsin pratat med. När han efter en del diskussion hånskrattande säger att de minsann inte kan bestämma ombudets öppettider och jag dessutom får skylla mig själv att jag som kund inte valt ett annat utlämningsställe. Jag frågade jag om han var allvarlig, varpå han la på i örat med orden ”det här var inget trevligt samtal”. Jag ringde tillbaks, och hamnade hos samma person. Då var jag inte trevlig, det medges, och får samma behandling igen.
En gång till, till en något bättre person som i alla fall tog mitt klagomål och en timme senare ringde kundservicechefen upp och berättade att de skulle ta tag i problemet (både ombudet och deras medarbetare). Den ansvarige för ombudet skulle försöka få dem att ha mer öppet, så förmodligen kommer inget att hända.
Men så länge detta utlämningsställe finns kvar kan jag inte handla i en butik som endast har DHL, jag vet aldrig om jag hinner hämta ut mitt paket. Och jag gissar att jag inte är ensam om det.
11 maj, 2012 kl. 12:50 #145025MrTribDeltagare@Per Nilsson 44139 wrote:
Skeptisk? Negativ? Sur? Arg? Ja!
Du glömde: Bakåtsträvande? Ja!
Uppriktigt sagt är det minst sagt fördånande att det kan vara så många som är så negativa till ett spännande koncept. Det är tur att det finns unga och hungriga killar och tjejer som vågar gå mot strömmen.
Jag tycker det är sjukt spännande att det kommer kunna finnas tusentals små shopar som kan sälja det ena och det andra på ett enkelt och smidigt sätt. Många (de flesta?) shopar kommer förmodligen inte sälja en pinal, men för Greta 65 år som vill testa att sälja sina virkade alster, eller Leoni, 15 år som vill sälja egengjorda halsband som hon bloggar om är det ju ett ypperligt enkelt och snyggt sätt att testa sig fram med ett enkelt och billigt (gratis) system. Kanske växer det fram ett nytt Stayhard, Adlibris eller ett Knivhus för den delen som fötts på tictail, vem vet.
Grattis till en bra idé, Tictail.
10 maj, 2012 kl. 19:29 #144920MrTribDeltagarePersonligen blev jag väldigt imponerad av den nya kassan när jag lyssnade på Sebastians föreläsning idag. Den är enligt mig väldigt intuitiv, enkel och snabb. Klarna har en otroligt stor databas av kunder redan och gör processen väldigt smidig för de som redan har handlat med Klarna (ca 5 miljoner svenskar idag).
Fördelar:
– börjar med e-postadress, om en kund avbryter utan att ha klickat på köp så har vi fått e-postadressen och kan skicka reaktiveringsmail på varukorgen.
– Intuitiv koppling mellan e-postadress och postnummer för existerande adresser
– Personnummer för att hämra adress om man är ny kund.
– Inget krav på folkbokföringsadress, nu kan vi skicka paketen med faktura till studenter som är skrivna hemma hos föräldrarna, till sommarhuset etc.
– Facebookkopplingen gör kassan blixtsnabb om man har handlat på en shop med superkassan.
– Små shopar får också fördelar av att kunden har handlat hos de stora drakarna, vilket jag tror kommer medföra att tryggheten ökar.
– Enklare bokföring då alla betalningar kommer från en källa.
– Jag har fler saker som jag reagerade positivt på, men det får räcka så längeNackdelar:
– Något sårbart, även om jag tror att redundansen är tillräckligt hög för att.
– Inte helt solklart var man går vidare för att istället betala med kort.
– Prisbilden blir förmodligen något högre än vad vi har idag med kort, och dessutom går det inte att ta ut fakturaavgift (jag tror att fraktavgiften blir högre hos många för att kompensera det bortfallet).Jag tror att den här kassan kommer rocka…
3 maj, 2012 kl. 13:05 #144361MrTribDeltagareJag ska också dit.
3 maj, 2012 kl. 12:11 #144352MrTribDeltagareJag håller med dig om man bara tänker på att en orderbekräftelse är en orderbekräftelse eller kvitto, och inget annat.
Jag tänker mig att en orderbekräftelse är den första kontakten inför nästa köp. När jag funderade på vad jag ville med orderbekräftelsen kom jag fram till följande punkter:
– Enkel och bra information om mitt köp.
– Varumärkeskännedom (inte olik min hemsida)
– Kundservicefrämjande med ”rätt” information, inte ”all” information.
– Samma kontext och design som nyhetsbrev sedan kommer vara (och alla andra mail som vi skickar, t.ex. ”glömt lösenord”, ”leveransinformation” etc.).Den sista punkten är för att nyhetsbreven lätt ska bli igenkända och dessutom att komma högt upp i prioriterade inboxar, där öppnade och lästa avsändare och innehåll kommer prioriteras högre än andra (t.ex. Gmail har sådan funktion som fungerar riktigt bra). Eftersom orderbekräftelsen förmodligen kommer vara det mail med högst öppningsfrekvens sätter det en bra start för att få nyhetsbreven högt prioriterade. Jag har därför alltid skickat alla mail från samma avsändaradress och visst innehåll får gärna vara samma (typ sidfoten och något annat element) för att bli igenkänd av inboxen.
@Per Nilsson 43395 wrote:
Fråga:
Om man tittar på detta ur kundens perspektiv. Spelar verkligen designen på ett ordermail så stor roll?
I mina ögon är ett stelt och informativt orderbekräftelsemail att föredra då det är en företagshandling. Jag kräver inte glada blå gubbar på ICA-kvittot när jag handlar.
Fast det beror väl på vad man säljer.
Är du med på hur jag tänker?
20 april, 2012 kl. 13:25 #143245MrTribDeltagareJag använder mitt privata AmEx Eurobonus på alla mina inköp som det fungerar på; både privat, i jobbet och på egna företaget. På det får jag Eurobonuspoäng som jag nyttjar privat. Eurobonuspoängen för 2011 års inköp har gett mig en t.o.r. NY för två i höst och en uppgradering till business t.o.r. för mig och min fru när vi flög till Bangkok tidigare i år. 2010 flög vi NY t.o.r. med uppgradering för 2009 års inköp.
Jag anser det är värt det lilla extraarbetet med reseräkningar för det mervärde jag får i form av resor.
-
FörfattareInlägg