Det innebär dock att jag måste hitta alla produkter på nätet, och plocka in infon/pris till min sida samt uppdatera löpande allt som händer. Då det inte handlar om mer än kanske 30-50 shoppar så bör det vara överskådligt att göra på en man, frågan är bara vad bästa approachen är till de olika e-shopparna så att man får tillgång till deras info utan att ”sno” bilder och text.
Under uppstarten (säg, 1 år?) erbjuder man tjänsten gratis, och sedan börjar man ta en blygsam % eller månadsavgift av dem som tycker det fungerat bra för den.
Tänk dig att det ser ut som en vanlig webshop (dock. tydligt att det inte är jag som säljer produkterna) där du kan välja i en meny vad du letar efter.
Om vi tar friggebodar som exempel, så klicka in dig på tex: ”Röda friggebodar”, ”Friggebodar under 15kvm”, osv…
så får du upp alla röda friggebodar som finns att köpa på nätet, från diverse olika e-shoppar.
Det blir en rättvis jämförelse för kunden, samtidigt som de olika e-handlarna kanske tycker att det blir för ärligt och måste prispressa, å andra sidan så finns det ju originella produkter bara finns på enstaka e-shoppar.
I slutändan ger det förhoppningsvis mer kunder, jag kan ta ut % på varje affär, samt att kunden hittar bästa produkt/pris förhållandet. Win – Win för alla, eller?