@Prix 45327 wrote:
Hur mäter dem konverteringen är ju min första fråga?
Man mäter konverteringen via rabattkoder och via spårbara url.
@Prix 45327 wrote:
Skulle jag få ett reklamsms så hade jag inte handlat via mobilen utan gått in på sidan senare, så då bör de vara ganska svårt att mäta någon konvertering.
De flesta konsumenter går in via hemsidan på nätet och handlar, men vi ser en ökning av handel via mobila enheter i takt med att fler företag mobilanpassar sina hemsidor samtidigt som fler människor skaffar smartphones.
Man mäter konverteringen via rabattkoder och via spårbara url.
@Prix 45327 wrote:
Och för övrigt, skulle jag bli spammad med reklamsms som jag inte aktivt godkänt skulle jag bli fly förbannad.
Vi har enkla formulär som e-handlare lägger på hemsidan för att förhindra det. Kunden skriver själv in sitt mobilnummer och anmäler sitt intresse, efter anmälan får kunden en bekräftelse till sin mobil och e-handlaren får kundens mobilnummer insorterat i rätt kategori. För att se exempel på formuläret besök: Barnskor på nätet – Skor till barn – Barnskobutiken
Testa att anmäla dig så får du se hur det fungerar
Se även följande artikel om vad som gäller vid elektronisk marknadsföring så som SMS.
Sms-reklam till företag helt okej – IDG.se