Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
22 mars, 2010 kl. 12:04 #109372MnMDeltagare
har också hört att multishop stöd ska finnas i kommande versioner av Prestashop, kommer inte ihåg i vilket nummer bara. kommer inte ens ihåg vilken version det är som är aktuell nu ens en gång
15 mars, 2010 kl. 08:07 #109234MnMDeltagareHälsa finns med på 2 ställen, ’Skönhet & Hälsa’ och ’Hälsa & Kost’ och det är det verkligen några hälsorelaterade kategorier i skönhet & hälsa? kan iaf verka förvirrande att ha det på 2 ställen.
2 mars, 2010 kl. 07:21 #109014MnMDeltagareHittade några smådetaljer, i bild-slidern på första sidan, ”komplett sortiment fran Bosch” vill ha ett å i den texten.
tycker att rubriken ”varulåda” är bra, men ser lite ut som ”varulada”, gäller bara i rubriken till boxen där det står med stora bokstäver, på knapparna med små bokstäver ser det bättre ut.
en fundering också som väcktes, heter det ”alla erbjudande” eller ”alla erbjudanden” ?22 februari, 2010 kl. 14:23 #108868MnMDeltagareHej!
Varför börja med det största paketet som Prestaworks har? Börja med det minsta och skala upp efter behov allt eftersom. Då kostar det bara 49:-/mån.
Webbhotell ingår hos Prestaworks, det är egentligen det du betalar för och då ingår en installation av Prestashop. Vill du sedan ha annan design odyl så kostar det extra om du inte ska göra det själv.
Det finns vissa funktioner i Prestashop för att göra sökmotoroptimering.
Vad gäller Nordisk E-handel har jag ingen aning, det kanske någon annan kan svara på.
Du behöver inte kopplingen till Specter, det är ett affärssystem, det kanske underlättar, det har jag ingen aning om, men som sagt, behöver det gör du inte.17 februari, 2010 kl. 08:33 #108734MnMDeltagareformulerade mig nog lite dåligt. självklart ska man få klaga. jag gör det garanterat. Jag fick lite annat perspektiv just nu bara, men det innebär inte att jag inte kommer fortsätta att klaga, jag har ju fortfarande saker att klaga på, precis som alla andra
12 februari, 2010 kl. 10:07 #108645MnMDeltagarejag tror det kan vara antingen eller, antingen har du ett brinnande intresse/kan mycket om dina produktgrupper, eller så har du ett brinnande intresse/kan mycket om handel. Om man ser på ex. Dustin så startades det utan att ha kunskap om datorer o.dyl utan var nog mer duktiga på affärer, o dom har det ju gått ’ganska’ bra för så jag tror inte att det är något krav på en viss mängd kunskap om de produkter du säljer, som andra skrivit så lär man sig väl efter hand, och efterhand kanske man tillochmed har råd att anställa någon med stor kunskap om produkterna men mindre kunskap om affärer så täcker man in båda kunskapsområdena ordentligt.
12 februari, 2010 kl. 09:54 #108644MnMDeltagare@Rikard 3706 wrote:
Jag har inte varit med om att du kan sluta oroa dig för icke betalande kunder för att du har sålt fakturan (om du med detta menar factoringbolag?). Skulder täcks alltid upp av nyförsäljning först hos dessa bolag så har du en fordran som ligger obetald så täcker nästa köp upp för den osv. Du tar alltså fortfarande risken även om någon annan driver in skulderna.
Svea har 3 olika alternativ
1. Fakturaköp- Alltid betalt, oavsett om köparen betalar eller inte.
2. Fakturaadministration- Vi sköter fakturering åt er, men ni stå själva för risken om kunden inte betalar.
3. Factoring- Samma som fakturaadministration med den skillnaden att fakturan belånas, du får pengarna snabbare.har man alternativ 1. så ska det väl inte vara några konstigheter? Inte som jag uppfattar det iallafall.
12 februari, 2010 kl. 06:58 #108639MnMDeltagareok, så med andra ord så är det en falsk trygghet de ger? jag har inte jätte-bra koll på det där, men det låter ju helt klart oroande.
men vad sägs angående min hypotes om att fler betalar om det är ett stort bolag som skickar fakturan?11 februari, 2010 kl. 15:29 #108621MnMDeltagareJag mailade min säljare/kontaktperson på Svea idag och fick svaret
Vi tittade faktiskt på våra fakturor idag innan lunch med tanke på ditt mail. Vi kan inte annat än att hålla med om dessa synpunkter.
Det ligger alltså på våran agenda att ordna detta asap.så förhoppningsvis blir det bättre i framtiden.
11 februari, 2010 kl. 07:31 #108603MnMDeltagareOJ!
Håller med helt och hållet. dom borde istället göra ett tillägg bara att ”nu är problemet löst och allt fungerar som det ska igen”. man undrar ju vad som hänt mellan dessa långa intervall i driftinfon med tanke på städningen, kan ju vara en hel del fel som ”mörkas” på det där sättet. oseriöst är väl egentligen det enda ordet som passar in? -
FörfattareInlägg