Forumsvar skapade

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #123690
    miskoog
    Deltagare

    Du eller din leverantör kan tyvärr inte göra så mycket då;
    ”Ansvar föreligger ej om förlusten, minskningen, skadan eller dröjesmålet orsakts av”
    a) Uppdragsgivarens fel eller försummelse.
    e) Felaktig eller ofullständig adressering eller märkning av godset.
    f) Felaktiga eller ofullständiga uppgifter om godset.

    Allt står i NSAB2000 och börjar de bråka kommer de såklart att hänvisa till det.
    NSAB är skrivet (enligt min chef) av,för och till speditörer :)
    Det står dock även att speditörer har 30 alt 60 dagar (beroende på land/flygtransport – från det att godset egentligen skulle ha levererats) att så att säga hitta ditt gods. Så jag föreslår att du väntar och som du säger, hoppas på det bästa.

    Får även tillägga att NSAB gäller inom Norden, men man kan ju tänka sig att liknande gäller övriga länder också.

    #123336
    miskoog
    Deltagare

    Ni som har fast upphämtning, vad menar ni egentligen med bokning? Bokar ni en hämtning av varje sändning? Eller menar ni när EDI-filen skickas iväg till speditören?
    Vi har en fast hämtning varje dag kl 15:00, med DHL, och fram tills dess kan vi skriva ut hur mycket paket och pall vi vill, sålänge det är med på sändningslistan chauffören får med sig.
    Ofta kommer chaufförerna även in runt lunch och frågar om han inte kan ta det vi redan har klart då.

    Händer även titt som tätt att vi får in ordrar vi behöver ha iväg samma dag efter att chauffören varit här (15:00) och då ringer vi bara och ber dom komma en sväng till.

    För DHL-Parti måste man dock boka hämtning innan kl ~10:00 för att det ska hämtas samma dag. Euroconnect-sändningar innan kl 14:00 ”dagen innan”.

    Vi är belägna i Eskilstuna.

    #123175
    miskoog
    Deltagare

    Man kanske kan fixa så kunderna själva kan skriva ut dessa från shoppen eller annan sidan man hänvisar kunden.

    Finns en ny funktion i Unifaun som kallas för ”Länk till utskrift”. Använder du Unifaun finns det att läsa om under nyheter när du loggar in.

    #122776
    miskoog
    Deltagare
    #122754
    miskoog
    Deltagare

    DHL Paket har maxmåtten 150*50*50cm, så du kan hur som helst inte skicka ditt paket med den tjänsten. Om du inte har avsteg förstås.

    #118186
    miskoog
    Deltagare

    DHL Europack (verklig vikt) alt. Economy select (fraktdragande vikt) finns tillgängligt. DHL har dock ingen tjänst med avisering om du inte väljer att skicka med express.

    #118170
    miskoog
    Deltagare

    @Thomas THL 13785 wrote:

    Stiga Snowracer, fri frakt & retur!
    Snowracer Curve Force – Stiga – Pulkor – Orange – Inget : Sportamore.se

    Det här är ju ingen liten kartong och inte überlätt heller.

    Kartongen för 1 st snowracer väger lite drygt 7-8kg och har måtten 860*430*190.
    Hur och varför Sportamore har fraktfritt låter jag dom stå för :)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)