Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2010 kl. 08:18 #111158MikkkDeltagare
@mashi 6412 wrote:
Snacka om urspårad tråd.
Överallt sker det ”fulsälj” och fula metoder används. Om man som företag väljer att agera på det sättet, får det vara upp till dem. Ryktet sprider sig fort, sen är det upp till kunderna att välja var de vill handla.
Min personliga åsikt är att kaptenX gjorde fel, men rent affärsmässigt får ju iphonebutiken.se skylla sig själva. Sen är det upp till båda parter om de i fortsättningen vill hålla på med pajkastning eller vara konkurrerande arbetskamrater.
Men en sak är säker: om jag som blivande kund någonstans läser eller hör talas om att företaget jag tänkt handla hos håller på med fula metoder eller pajkastning, kommer jag tänka mig för en extra gång innan jag handlar.Sen undrar jag varför Mikkk verkar ta allt det här så personligt?
Hej
Jag tar det inte personligt. Det bara högst irriterande att det är så många på denna sida som tror att dom är kungar. I krig kärlek och affärer är allt tillåtet. Som blivande kund tror jag att du inte bryr dig om detta, du köper där du får mest för pengarna. Vem är du att bedöma vem som gjort rätt eller fel. Jag kan inte bedöma det, det jag har en uppfattning om är att iphonebutiken är etablerad på detta forum och har i och med detta rätt. Dom skall naturligtvis registrera .se och .com adressen allt annat är tjänstefel. Att sen kaptenx ses som en skurk som med alla medel skall förgöras på detta forum tycker jag säger mer om forumet än om kaptenx. Min helt personliga uppfattning är att detta forum består av ett gäng ryggdunkare som har en klubb för inbördes beundran.29 maj, 2010 kl. 09:01 #111146MikkkDeltagareFörbered dig för ett gigantiskt jobb. Dom bolag du skrev om är inte lätta, Jag vet men det finns andra bolag som är bättre och har en betydligt kortare in försäljnings tid. Och dom har bra volymer. Jag har sålt in till flera av dom. Det tog under 2 veckor och det levereras 2 gånger i månaden med hyfsade volymer. Det är en sak att vara E-Handlare och en helt annan värld att vara B2B säljare.
En E Handlare skall nog vara bättre på en hel del saker men en säljare behöver bara vara bra på en sak. Så bara för att du är en bra E-Handlare gör det dig inte till en bra säljare per automatik och tvärt om. Så kontakta någon som du vet jobbar med B2B och hör dig för. Skaffa dig ett sälj avtal med företaget och börja sälj sen löser det andra sig.19 maj, 2010 kl. 11:48 #110918MikkkDeltagare@Sandra 5407 wrote:
Tack för din feedback!!
Det där med bilderna har jag faktiskt inte ens tänkt på, hemmablind som man är, men det har du helt rätt i. Ska kolla om det går att lösa!En ny design är på gång och den lila färgen ska bort.
En lite tanke
På en ”teknisk sida” skriver du på fackspråk med den inriktningen som du har skall du prata med dina besökare inte till dom. Skapa en personlig känsla för dina kunder. Lila nja svart & vitt ok kan sätta fokus på produkterna.19 maj, 2010 kl. 11:39 #110917MikkkDeltagare@greger 5189 wrote:
Lite info om kostnaderna (ex moms) för de två certifieringarna:
Trygg E-handel har en ansökningsavgift på 2.500 kr och en årsavgift på 4.000 kr. Ansökningsavgiften återbetalas ej vid underkännande + kostar återbesiktning vid underkänd okulärbesiktning 1000 kr och nytt stickprov (provköp) vid underkänd kontroll 1600 kr
Certifierad E-handel har kostnadsfri certifiering och provmånad. Om man sedan bestämmer sig för att fortsätta kostar det 199/månad, dvs under 2400 per år. Inga övriga kostnader.
Certifierad E-handel växer nu snabbare än Trygg E-handel och har ökat med 60 butiker i år (t.o.m. 17e April), jämfört med Trygg E-handel som ökat med 24.
Det är en flod av certifieringar som företagen ”inte”klarar sig utan. Alla kostar ”bara” men skall du ha alla så blir det dyrt. Känner till ett företag som har återvunnet material i sin produktion sedan 50 talet. Dom skulle certifiera sig men det kostade skjortan. Då gjorde dom en logga som talade om att dom använder återvunnet material. Funkar precis lika bra för folk hinner inte sätta sig in i alla certifieringar och namn, Jag tror att ett positivt på olika forum och facebook odyl fungerar lika bra.
19 maj, 2010 kl. 11:30 #110916MikkkDeltagare@Glennviking 6243 wrote:
KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser
En ny look, vad tycker ni? Bra eller anus
Kom gärna med feedback tack. Bra som dålig//Glenn
Ser bra ut med en tydlig förbättring på ”rörigheten”. Håller med det ser lite tomt i sidohuvudet. Lite för blek logotyp, snygg men blek. Annars är det en klar förbättring. Jag gillar den gröna färgen på produktbilderna. Den ”skär” sig bra mot övriga färger på ett positivt sätt. Sticker ut så att ögat dras till den. Lite som! Det står 9 st gråa Mercedes 600 och en grön folkvagn på rad. Vart dras ögat till. Detta är min personliga syn på det.
19 maj, 2010 kl. 11:14 #110915MikkkDeltagare@Alnö Trading 5470 wrote:
Smygpremiär på min tredje webshop LiteSmartare.se – Design OCH Funktion
Även om det är nummer tre så känns det som den första för att det är den enda som jag själv skapat från grunden, från ide till genomförande. Visserligen med lite proffshjälp för css hackandet men ideerna är mina iallafall
Kommentera gärna!
/Nicklas
Ser mycket bra ut. Ett mycket tydligt formspråk med genomtänk modul placering. Mycket sköna färger. Inte rörig på något vis lättöverskådlig. Passar produktsortimentet riktigt bra.
Skön stil19 maj, 2010 kl. 06:27 #110902MikkkDeltagare@GregerA 6187 wrote:
Jag tror Mikk inte tyckte om att du som handlare skrev i forumet att en stor andel av dina kunder är dumma och inkompetenta … men det måste ju vara nån skillnad på oss handlare och kunderna … :p
Jo, det händer också hos oss att folk fyller i fälten fel – inte så ofta som hos dig dock. Så lite handpåläggning kan det bli för att rätta till adressfältet.
Min importprogramvara försöker fixa till det här med stora o små bokstäver, så att per testson registreras som Per Testson. Men det finns ju en del von, af, el al, O’Connor, m.fl att ta hänsyn till.
Sätt dig inte på någon hög häst dina kunder kan läsa detta med
17 maj, 2010 kl. 14:08 #110827MikkkDeltagare@ducedo 6165 wrote:
I september 2008 köpte jag domänen och efter att ha testat 3 olika butiker (Magento, WP-eCommerce och WP Shopp) så föll beslutet slutligen på WP Shopp tillsammans med Payson som betalning.
Den 1 juni öppnar jag butiken officiellt men redan i fredags smygöppnade jag den för att åtgärda buggar och få kritik.
I nuläget saknar jag en logga men i övrigt så är den i mina ögon lanseringsklar och jag skulle därför uppskatta kritik från er. Är där något som bör ändras, läggas till eller helt enkelt tas bort?
hotta till loggan förövrigt ser det bra ut inte rörig utan lätt att hitta på en safe grafisk profil med lite aggressivitet i och med att du använder rött
17 maj, 2010 kl. 13:54 #110826MikkkDeltagareDesign eller en grafisk profil med ett tydligt formspråk. Det viktiga är att den grafiska profilen är genomgående. Vilket är det kunden skall minnas av sitt besök i din shop. Produkter priser eller den grafiska profilen. Produkter ändras hela tiden, priser ökar men den grafiska profilen är samma hela tiden. Att säga att 2001 är närmare än 1980, båda datumen finns i historieböckerna att tänka på är vilket år blir modernt nästa gång 1980 talet eller 2000 talet. Så fasa dina kanter 3d om det är en del i den grafiska profilen.
Det du skall tänka på är en modern och tilltalande grafisk profil.
Var inne på din sida och tittade. Tyvärr lite för rörig och lite för tunn grafisk profil. Det man minns av din sida är att frakten kostar 59 kr.
I processen att vårda och förstärka sitt varumärke får inget som har en vassare färg sitta så nära som fraktkostnaderna på din sida. Loggan ser bra ut men som sagt var den försvinner ganska mycket. Varför envisas folket på denna sida med att ha betalningssystemet längst upp till höger på sina butiker. Det tar också udden av den grafiska profilen.
Tänk lite jag vill inte vara som alla andra för jag vill vara mig själv16 maj, 2010 kl. 17:49 #110801MikkkDeltagare@fotofyndet 6141 wrote:
Sitter och fnular lite på hur man kan automatisera vårt orderflöde. Idag är det mycket copy pasta mellan olika system. Vi kör OSCommerce och JFS Administration och använder Pacsoft Online resp Dymo etikettskrivare beroende på leveranssätt.
Hur har ni som har hög andel automatik i era flöden löst problemet med att folk inte kan skriva sin egen adress? Det är inte ovanligt att adressen ser ut såhär:
per testson
storgatan143
97523 vittangiKorrigerar era system sådant automatiskt? Gör ni det manuellt? Struntar ni i det och skickar till adressen som kunden har skrivit? Eller är det helt enkelt så att folk som köper fototillbehör stavar sämre än andra?
Idag skulle jag tippa på att det är ca 30% som är oacceptabelt fel, 60% som är acceptabelt fel och 10% som är helt rätt.
Kommer dina paket fram så verkar det vara ett ej existerande problem. Sen skall man nog vara lite försiktig i sina omdömen av kunden. Dessa skall vara helt personliga och skall inte skrivas om på något forum.
-
FörfattareInlägg