Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2013 kl. 06:51 #164546mikael.palssonDeltagare
Hej!
Använd gärna våra normala supportvägar via vår kundservice för att få snabba och bra svar. 031-14 33 14 eller shop@textalk.se
Ha en fortsatt bra dag och hoppas du får de svar du behöver för att komma vidare med din webbutik.
Mikael,
Textalk Webshop.
27 maj, 2013 kl. 07:25 #164502mikael.palssonDeltagareHej!
Varukorgen du ser i exempelbutiken är en bakgrundsbild som är positionerad i sidhuvudet (som i butikens grundmall numer ser ut). Du kan lägga in egna bilder i alla butikens fält under utseende–>redigera butiksmall–>fältlayout–>bakgrundsbild.
Om du behöver support för detta, kontakta oss på shop@textalk.se så kan vi förklara lite närmare hur du bör tänka.
21 januari, 2013 kl. 08:42 #158550mikael.palssonDeltagareHej!
Har precis mailat dig angående dina inställningar i butiken som verkar få dessa problem att uppstå. Ha en fortsatt bra dag.
Vänliga hälsningar,
Mikael, e-handelsrådgivare och säljare på Textalk.
21 januari, 2013 kl. 08:38 #158549mikael.palssonDeltagare@Jolo 59179 wrote:
Hej och tack för svar!
Gick in o tittade på din butik, snygg!
Förstår att du hållt på ett tag så lite följdfrågor:Hur ofta ungefär händer detta?
Kan man nå support även på helger?
Hur snabbt brukar man få svar och framförallt
hur snabbt brukar de åtgärd just detta problem?
Vet inte hur länge detta senaste har pågått men jag har haft problem i flera dagar, vilket jag tycker är riktigt dåligt.Hej!
Maila gärna vår support på shop@textalk.se så hjälper de dig vidare. Som svar på dina frågor:
Hur ofta ungefär händer detta?
– Svårt att svara på. Det du beskriver verkar vara att vårt system cachar information vilket gör att du inte ser förändringar direkt. I kombination med en dålig webbläsare som cachar extra länge kan det uppstå. Om du använder Internet Explorer som tenderar att cacha extra länge rekommenderar jag dig att byta till Mozilla Firefox eller Google Chrome som både är snabbare, säkrare och bättre webbläsare för allt som berör webb.Kan man nå support även på helger?
– Idag har vi inget behov att supporta kunder på helger. Vi har inte så stor belastning helt enkelt. Om det däremot skulle uppstå akuta problem i drift eller liknande har vi personer snabbt på plats.hur snabbt brukar de åtgärd just detta problem?
– Eftersom att jag inte vet vad det är för problem kan jag inte svara på det. Det får vår support utreda för dig. Är det enklare fel kan man lösa det på några minuter. Allvarligare buggar tar naturligtvis längre tid att laga och felsöka.Vet inte hur länge detta senaste har pågått men jag har haft problem i flera dagar, vilket jag tycker är riktigt dåligt.
– Har du påpekat detta för vår support? Om du upplever problem är det bättre att vända sig till oss och vår tekniska support.Ha en fortsatt bra dag och kontakta oss gärna via mailadressen shop@textalk.se eller på nummer 031-14 33 14 så hjälper vi dig vidare.
Vänliga hälsningar,
Mikael, e-handelsrådgivare och säljare på Textalk.
18 januari, 2013 kl. 14:57 #158484mikael.palssonDeltagare@Joel 59142 wrote:
Nu är jag inte alls insatt i hur erat system är uppbyggt och fungerar. Men borde man inte kunna koppla på kundspecifika moduler (som inte påverkar resten av systemet) och sedan betala konsulttimmer för att få dessa utvecklade?
– Det är precis det vi vill komma ifrån som jag nämnde i mitt svar. Det tar alldeles för mycket resurser att punktutveckla och påverkar då våra andra kunder som sitter i samma system. Att nyrekrytera är ju ett alternativ men duktiga programmerare växer dessvärre inte på träd.
Ett lite mer rättvist system kanske vore att registrera samtliga förfrågningar i ett ärende system, räkna ihop de som är likadan och sedan utveckla det kunderna efterfrågat mest, säg under en 3-månadersperiod?
– Det är precis så vi gör. Just nu har vi över 1000 unika förfrågningar på integrationer, funktioner och önskemål vilket både är kul och en utmaning som du kanske förstår
18 januari, 2013 kl. 13:25 #158475mikael.palssonDeltagareHej kära e-handlare!
Som representant för Textalk känner jag mig manad att komma med en kommentar från vår sida eftersom att många intressanta och kloka svar har berört oss i denna tråd.
Idag e-handlar nästan 3000 företagare och entreprenörer i vår plattform. Vi växer mellan 20-25% årligen och försöker vara så generella som det bara går när det kommer till att utveckla en plattform som är enkel att administrera och effektiv när det kommer till SEO och försäljningsstimulerande funktionalitet.
Textalk kommer aldrig vara en leverantör som punktutvecklar funktionalitet som passar ett fåtal användare inom ramarna för vår generella plattform, Textalk Webshop. Det skulle vara förödande för våra generella utveckling av systemet och de kunder som därmed blir berörda. För några år sedan gick det med lite god vilja, blod, svett och tårar. Inte idag.
Vi försöker alltid att lyssna, notera och lägga in förslag i vårt ärendesystem. Med snart 3000 aktiva kunder kan det var dag inkomma ett tiotal förfrågningar på nya funktioner och integrationer med externa system. Vilka av dessa är viktigast? Det är en fråga som kan hålla vem som helst vaken om natten och som kräver planering, budgetering och en stor portion magkänsla. Det är aldrig kul att tacka nej till en kund eller ge ett svar som upplevs som negativt.
Alla e-handlare med ambitionen att växa kommer alltid att se sig om efter lösningar som möjliggör deras utveckling. Det är vi mycket medvetna och öppna med. Är det så att en skräddarsydd lösning i en öppen plattform är det bästa alternativet så är det bara att köra. Inga konstigheter med det.
Viktigt att belysa i detta ämne är att Textalk i grund och botten är ett konsultbolag. Detta är något som vi till viss del varit väldigt ödmjuka att påpeka och marknadsföra. En stor del av våra totala intäkter kommer från projekt som är helt kundunika och som vi tycker visar att vi är ett alternativ även för större och mer komplexa e-handelssatsningar. Molway.com och eclassical.com är två lysande exempel på det.
Hoppas denna lilla inflikning från mig rätade ut några frågetecken hos berörda.
Under året kommer det en hel del roliga och viktiga uppdateringar i vårt system som både vi och våra kunder sett fram emot. Tills dess, trevlig helg till er alla!
Mikael, e-handelsrådgivare och säljare på Textalk.
6 december, 2012 kl. 09:07 #156732mikael.palssonDeltagare@snabb 57045 wrote:
Får ursäkta för det sena svaret med hade totaltmissat att ni hade svarat. Vi har fortfarande kvar en notis på webbplatsen om att det kan vara problem med Safariversionen, det verkar fortfarande vara lite strul med det.
Men hur ser det ut egentligen? Är problemet 100% löst så att vi kan ta bort notisen?
Tack på förhand
Du kan ta bort din notis då problemet sedan länge är avhjälpt. Ha en fortsatt bra dag! / Mikael Textalk Webshop
30 oktober, 2012 kl. 14:36 #154633mikael.palssonDeltagare@mikael.palsson 54792 wrote:
Koppling mot Visma 2000 kostar 1800kr i startup och därefter 200kr per månad.
100kr per månad ska det vara.
30 oktober, 2012 kl. 14:11 #154629mikael.palssonDeltagareHos Textalk kan du använda flerbutikssystem enligt denna modell:
Butik 1: 490kr/ mån
Butik 2-4: 290kr/ mån
Butik 5-: 66kr/ månDu hanterar alla butiker i samma adminpanel. Kundunika priser, rabatter och urval av sortimentet ingår direkt. Du kan också styra betalningsalternativ, frakt och utseende för varje enskild butik.
Koppling mot Visma 2000 kostar 1800kr i startup och därefter 200kr per månad.
Har du fler frågor kontakta oss gärna på sales@textalk.se så berättar vi gärna mer.
17 september, 2012 kl. 20:45 #152198mikael.palssonDeltagare@Richie72 52090 wrote:
när ska ni fixa stöd för seqr?
Jag personligen har ingen uppfattning om just denna tjänst. Däremot är vi livligt uppvaktade av företag som erbjuder betalningstjänster i alla dess former. Utmaningen som jag ser det, är att hitta något som är hållbart över tid och samtidigt genererar ett intresse både bland de kunder vi redan har och även nya.
-
FörfattareInlägg