Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
28 juli, 2019 kl. 10:07 #186518Mikael JensenDeltagare
Hej!
Tack för din nya tjänst.
Jag undrar bara om det resultat som genereras är en sammanslagning av mobil och laptop. Ett slags medelvärde eller totalvärde?
För oss som har ca 84 procent mobilanvändare är det ganska ointressant med hur folk med laptop söker. Min erfarenhet är att sökningarna är något olika.
Bästa hälsningar,
Mikael16 juni, 2019 kl. 15:21 #186461Mikael JensenDeltagareJag rekommenderar gärna textalk.se
Jag har flera tusen artikelsidor i systemet och har inga som helst problem.
Klarna är helintegrerat.
Det enda som stör mig är de lösningar mot Unifaun som finns. Det blir tidskrävande om man har många köp. Mot en högre kostnad kanske man kan komma runt det också.
Servicen är god. Har blivit bättre med åren. Allt har blivit bättre de senaste åren.
Textalk har många samarbetsavtal som ger fördelar vid inköp.2 juni, 2019 kl. 12:26 #186439Mikael JensenDeltagareDet finns en enkel förklaring till dina iakttagelser.
En del personer browsar runt på sin mobil när de sitter på bussen eller liknande. De lägger saker i kassan för att se vad det blir för slutsumma. När de kommer hem öppnar de sin dator och tittar på en större skärm innan de genomför sitt köp på datorn istället.
Detta är ett ganska vanligt fenomen men det håller på att minska därför att allt fler avslutar sina köp på mobilen. I vårt fall ser vi inte längre några skillnader mellan mobil och dator. Förutom att betydligt fler besök görs med mobilen.17 maj, 2019 kl. 12:03 #186404Mikael JensenDeltagareHur man förpackar är en del av marknadsföringen och varumärkesbyggandet. Det kan man inte komma ifrån. För mig har det betydelse vad man säljer om man ska skylta med sitt varumärke. Vill man marknadsföra sig som ett billigt varumärke ska man också se billig ut både på websidan och i hur man förpackar. Vill man skapa en känsla av stil och kvalitet får man se till att det skiner igenom även i valet av förpackning.
Vi har löst detta genom att ha tryck på de kartonger som vi använder mest. Det är närmligen svårt när man jobbar med kartonger i så många storlekar som vi gör att få stora volymer på alla och därmed bra priser. Alltså får man välja. Sedan behöver det inte bli så dyrt som man tror att få tryck på sin kartong. Var lite tuff i förhandlingen med det företag man beställer ifrån. Sök vidare om det finns andra som kan göra det billigare.17 maj, 2019 kl. 11:42 #186403Mikael JensenDeltagareHej!
Jag håller med ovan inlägg men vill lägga till lite.
Kolla upp hur många som säljer det du vill sälja. Har du hittat en egen nisch på marknaden? Kan de produkter som du vill sälja vara efterfrågade. Kolla t.ex. om det finns facebook-grupper som har inredning som intresse och kolla vad de diskuterar.
Fundera på hur omfattande din verksamhet ska vara redan från start. Det påverkar sådant som vilken plattform för webbutiken som passar och vilka avtal du kan få med fraktbolag, betallösningsbolag osv.
Man bör räkna på sådant som vikt och volym på hela sortimentet för att kunna få en uppfattning om vad det kan kosta i frakt. Inredning, särkilt möbler, väger mycket och därmed blir frakten dyr per försändelse. Som nystartad med små volymer i frakt får man sällan riktigt bra priser vilket innebär att man behöver ha marginaler.
Det du vill sälja behöver inte bara vara snyggare, bättre, billigare osv utan behöver vara efterfrågat. Om något är efterfrågat kan du ta hyfsade marginaler mellan inköpspris och försäljningspris. Det är där fraktpriset kommer in i bilden. Det måste finnas tillräckligt mycket kvar till dig.
Hur ska du bäst marknadsföra ditt varumärke och dina produkter? Undersök vilka kanaler som kan passa.
Kolla upp var du kan ha ditt lager. Se till att det är säkert så att du får en bra försäkring.
När du är klar med din affärsidé får du registrera ditt företag på verksamt.se.
Presentera sedan din idé för den bank du vill ha ditt företagskonto på och fråga vad du kan få för kredit (om du inte redan har finansiering).
Du kan titta in på min [URL=”http://www.driva-företag.nu/”%5Dföretagsblogg [/URL]för mer idéer och typiska saker man behöver förhålla sig till.17 maj, 2019 kl. 11:22 #186402Mikael JensenDeltagareVi skickar med en returetikett. Om allt som kunden beställde skickas tillbaka tar vi inget för returen. Om en del av beställningen returneras lägger vi på 60:-. Om paketet inte hämtas ut lägger vi på en administrationsavgift som totalt gör 150:-.
-
FörfattareInlägg