Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
29 augusti, 2014 kl. 17:08 #176003MickeDeltagare
Hej, tack för svar.
Om vi bortser från praktiska skäl och tittar på de som är mest profitabla istället hur ser det ut då?
Låt säga att jag skickar de orders under 200NOK varuvärde från det svenska bolaget istället?
”Men det är nog mest en akademisk fråga om du har ett NUF och kör det så skall du såvitt jag vet använda det vid all handel med Norge. Men med det sagt så har jag blivit överaskad av lösningar i Norge förut.”
Okej så jag måste använda den norska bolaget med all handel mot norge?
30 november, 2013 kl. 09:32 #170682MickeDeltagareDet finns några svar som berör ämnet här: https://ecommerce.org/sv/expertpanelen-svarar/vem-tar-ansvaret-vid-utlamning-mot-fel-id-handling/
16 april, 2013 kl. 11:02 #162846MickeDeltagareOfta så behöver kontot saneras för att få en högre QS vilket kommer leda till bättre/billigare resultat i längden.
Men det bästa vore kanske att du köper några timmar av din leverantör och låter de berätta hur de kommer gå till väga om du är osäker på vad du köpt för tjänster. Ju mer de förstår av din verksamhet/affärsmodell desto bättre resultat kan de troligen leverera.
18 januari, 2012 kl. 21:32 #134522MickeDeltagareHej Mats, nedan finner du mina snabba reflektioner.
Flera av de absolut bästa exponeringsytorna utnyttjas kanske inte till fullo (tex på denna sidan där det istället består av en stor bild med en rubriktext i).
Menysystemet till vänster tycker jag är inte är tillräckligt intinutivt, varken på startsidan och på undersidan när man får upp ’+’ tecknet.
På produktvisningssida:
– Saknar en markering av vilken flik som är aktiv (testar jag att klicka på information och redan står där så händer ju inget), det är inte tydligt att det är flikar.
-Sitter jag på en lite mindre skärm eller helt enkelt har gjort fönstret lite mindre och klickar på ”Visa fler bilder” så 1) studsar sidan till toppen. 2) besökaren kommer inte se de nya bilderna om det ligger utanför fönstret eller upplösningen.
– ”Finns i lager” testa gärna med tex ”Finns i lager för omgående leverans” och se vad som konverterar bäst.
– Brödsmulorna leder till lite konstiga sidor beroende på vilken produkt man står på, tex denna sidan verkar jag inte kunna komma till genom den vanliga menyn
– Brukar dina kunder köpa flera av en produkt så kan det vara en idée att ha ett fält där kunden kan fylla i antal av varan (att klicka på plustecknet eller köpknappen flera gånger är alltid frustrerande). Stafflade priser kan vara ett knep här med för att få besökaren att köpa större kvantiteter.
– Dina varor verkar tillhöra varumärken, om dessa kända kan ett förslag vara att knyta ihop dessa så kunden kan se alla produkter från ett varumärke på en sida. Detta kan bli en stark sida i sökmotorernas ögon.
– Produktrecension, det verkar inte gå att välja hur många L jag ska lämna.
– Vid frågan som tillhör recensionen gör gärna så man kan klicka direkt på bilden (siffran) för att kunna markera radioknappen
– Sidans längd verkar alltid bero på högerkolumnen, det gör att under produktvisningen så blir det ett långt vit fält utan något i innan sidfoten kommer fram. Outnyttjad yta att exponera på!Reflekterar över att det inte är något fokus på att få besökarna att konvertera till nyhetsbrevsprenumeranter. Detta verkar ligga undangömt på en undersida som jag kommer åt genom toppmenyn.
Menyn som ligger i botten, något därifrån tror jag kan vara vettigt att få in i toppen med. Tex Om oss. Nyss nämnda sida har en högermeny som är väldigt svårt att få en översikt av.
I produktlistorna så kan det vara en idée att märka ut vissa varor som ni vet är storsäljare eller liknande för att sätta fokus på detta. Så ni styr kunderna mot de produkter ni alla helst vill sälja.
Något jag saknar är tydliga flöden. Detta är något som ofta görs genom att använda två färger som sticker ut, ett huvudflöde (köpknappar, till kassan etc) och en sekundär färg som har lite mindre fokus men är nr 2 som besökaren fäster blicken på. Tex har jag lagt något i varukorgen och klickat runt lite på sidan så skall det inte gå att missa ”Till kassan”.
När man lägger något i kassan som kräver batterier, så kan det för merförsäljningen och för att höja snittordern testa en funktion ”du missade väll inte batterierna nu?!” eller ”kanonerbjudandne på batteri till när du köper X” för att få kunden att känna att do mhar gjort en kanonaffär.
Ursäkta om det blev lite omstrukturerat svar, men det är elclassico (fotboll) på tv
11 december, 2011 kl. 20:49 #132125MickeDeltagareSw* edat*HEJ*a.se (?)
27 juni, 2011 kl. 19:53 #124148MickeDeltagaretjenare! jag byggde några till bagsy.se, kan lägga upp dom i bloggen senare under kvällen. Det är inte alls svårt att bygga egna. Det ända jag hakade upp mig på att man bara kunde testa live (vad jag kunde se).
Förresten ställ in så att man gör valet direkt i kassan och skicka bara med parametern för vilket betalsätt ni vill ha så slipper kunden ett krånligt steg hos dibs.
Sätter mig och skriver ett blogginlägg om det nu så om några timmar ska vi se om jag har något bra.
mvh
13 mars, 2011 kl. 14:21 #120358MickeDeltagareGreger, vi körde med på EABs grejer förut. Handlade en del från Gemo med som har blandat beg/nytt. Fördelen med att köpa från eab är att det inte är något problem att i framtiden få tag i fler hyllplan m.m
Butiker som ska byta inredning slänger ofta gamla hyllorna m.m så att vara framme vid sådana tillfällen kan ju vara smart om man har liten budget. Dock brukar det inte bli så optimerade flöden..
Jobbade några gånger med att bygga upp lagerinredningar, ska ni börja bygga lite högre och mer avancerade lösningar så råder jag alla till att ta in folk som är proffs på det. Ett felmonterat pallställ med förmycket vikt på fel ställen är rent livsfarligt (det kan räcka med några millimeter fel på ett ställe och är då pallstället 5-10m högt så blir det ju en del lutning).
Dan hur har det gått med dina truckdrömmar förresten
Förresten för alla er som kör egna lager och får stå för värmen själva, kan varmt rekommendera en clean burner, vi värmde 300kvadratmeter (höglager) hur fint som helst till mer eller mindre ingen kostnad alls. Kunde vara lite meckigt i bland att rengöra munstycket om man fått tag i dålig spilolja (inget kul när den stoppat under natten och komma på morgonen till ett iskallt lager, men det är smällar man får ta )
13 mars, 2011 kl. 10:13 #120336MickeDeltagareBra tankar från allihopa,
Mats, har du kört något test med Köp istället? Jag är ju inte intresserad av dom som vill läsa om produkten utan dom som vill köpa
Nä men ni allihop förstår vad jag menar, jag vill ha dom besöken som konverterar mest i antal avslut. (har läst ibland om folk som gjort förändringar och hur dom ökat konverteringen i % av besökare. Vilket eg inte säger något om dom säljer mer innan eller efter.)
Hellre 100 besökare och 20 handlar med Köp i title. Än 200 besökare som läser om produkten men 10 handlar? Nu har jag inte tillräckligt med trafik och bara en halvfärdig shop online så jag har inte någon större statistik att titta på.
(debaser) Visst att köra enbart dom bästa nyckelorden i titlen utan massa annat bör ju ge den absolut bästa rankningen, men ponera att man ligger på förstasidan i SERP och i toppen ändå så handlar det väll mer om att få klicken som ger köp.
Jag får helt enkelt se till att få mer trafik så jag kan analysera själv.
Börjar med att sätta produktsidorna med:
Köp |prodnamn| |varumärkesnamn| – |site.se|Mats jag känner inte riktigt till dina produkter men hur viktigt är varumärkena i dina sökningar då du inte namner dom alls? Eller innehåller kategorititlen/gruppen varumärket?
Sen måste jag säga att jag själv hade aldrig klickat på första sökresultatet med sweetheart video då beskrivningen är på engelska och jag vill handla från svenska shoppar.12 mars, 2011 kl. 08:32 #120308MickeDeltagaredebaser, jag håller med dig men det är nog svårt att komma ifrån den blandade kvalitén då det är väldigt svårt att veta själv vilken nivå man skriver på och alla har olika inställning till vad som är relevant att skriva om. Men jag tycker det är lite att just det är tjusningen på siter där innehållet till stor del är användargenererat.
18 januari, 2011 kl. 17:44 #118048MickeDeltagareanalytics loggar inte köp som sker när js är avstängt så det kanske går jämt upp?
-
FörfattareInlägg