Forumsvar skapade

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176655
    McMurphy
    Deltagare

    Även jag har blivit debiterad ett par tusen för de avgifter de säger har felat.

    Jag kan inte riktigt bedöma om allt är rätt och riktigt, redovisningen som kom till trots. Men det får man väl anta att det är och då vill å andra sidan jag trots allt göra rätt för mig och betala det jag är skyldig.

    Det är väldigt pinsamt att ta upp så gamla kostnader som beror på deras tekniska fel, men så länge som det är korrekt nu så kan man väl inte klaga på mer än sättet det lades fram och det tekniska felet?

    #176653
    McMurphy
    Deltagare

    Jag har också Certitrade och har flera utbetalningar i rad där utbetalda summan inte stämmer med transaktionsredovisningen. Dock så adderar summan rätt efter det utbetalningsbesked som mailades 24/10.

    Så här ser det ut:
    3/10 – 2995kr mindre än redovisade transaktioner
    10/10 – 310kr mindre än redovisade transaktioner
    17/10 + 7045kr mer än redovisade transaktioner
    24/10 – 3740kr mindre än redovisade transaktioner

    24/10 har inte betalats ut än, men summan blir efter det korrekt.

    Det känns som att det kan vara ett tekniskt problem, men man borde ha fått information. Att säga att de kommer gå under känns förhastat om man inte har någon information att dela med sig av.

    #117689
    McMurphy
    Deltagare

    Ack ja så monumentalt Nordea suger.. Även efter problemen i mitten av december har deras internetbank varit minst sagt skakig. Men allt annat felar ju också. Jag sitter och bokför lite för slutet av December och märkte att en kund betalt in samma faktura två gånger med någon dags mellanrum. Lite äldre människa som varit in med lapp på banken. Jag ringer upp, han blir så glad och jag får ett kontonummer samt gör en överföring.

    Bokföringen fortgår bara för se att någon dag senare hade Nordea redan tagit tillbaka slantarna. Felet var förstås deras från första början.. Valet nu står mellan att ringa kunden igen, säga att felet var bankens och be att han betalar tillbaka det jag just överfört till honom eller att ta förlusten själv(645kr) Bägge alternativen känns lika förnedrande och trots att man kan tänka sig att jag borde ha haft ögonen öppna innan jag ringde kunden så vill man ju bara rycka skelettet ur hela Nordea.

    #114870
    McMurphy
    Deltagare

    Ursprungligen postat av pyhobby
    Nej, vi får kartonger levererat hem från DHL när vi behöver. Vi skickar iväg ett mejl och två dagar senare är kartongerna hos oss, kanoners

    Vad/vem ska man maila för att få gratis kartonger?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)