Forumsvar skapade

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #183141
    mcdoktorn
    Deltagare

    @logic 89048 wrote:

    Flatsome är kanon. Där borde mitt tips fungera finfint.

    Tackar för tipset.
    Ska be sonen att titta på detta.
    Det är han som gör det mesta av uppbyggnaden av webshoppen.

    #183140
    mcdoktorn
    Deltagare

    @OscarJ 89136 wrote:

    Gäller verkligen ångerrätten för beställningsvaror ?

    http://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

    När ångerrätten inte gäller
    Det finns undantag då ångerrätten inte gäller. Du är skyldig att informera konsumenten om ångerrätten inte gäller för köpet.

    Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.

    Tack för ditt svar.
    Nu är det inte specialtillverkade reservdelar, utan det gäller reservdelar som säljs sällan, och ofta kan vara relativt dyra.
    Det är inget man vill ha liggande på lager.

    #183139
    mcdoktorn
    Deltagare

    Tack för ditt svar.
    Nu är det inte specialtillverkade reservdelar, utan det gäller reservdelar som säljs sällan, och ofta kan vara relativt dyra.
    Det är inget man vill ha liggande på lager.

    #183132
    mcdoktorn
    Deltagare

    Angående köpvillkor och distanshandelslagen.
    Vi importerar reservdelar till motorcyklar, och har ett problem
    när kunder beställer det vi kallar ”beställningsdelar”
    Beställningsdelar är delar som vi normalt inte lagerför, utan bara tar hem på beställning
    när en kund så vill.
    Men om ångerrätten gäller fullt ut, så har vi snart ett stort och dyrt lager som bara värmer hyllorna.
    Det rör sig ofta om relativt dyra delar också.
    Finns det något bra sätt att komma runt denna problematik?

    Mvh.
    Kari

    #149369
    mcdoktorn
    Deltagare

    Tackar för hjälpen.
    Vi ska testa era förslag.
    Använder temat Flatsome på mcdoktorn.se

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)