Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
4 december, 2012 kl. 23:02 #156636maverikDeltagare
Hej!
Driver en mindre nätbutik och kör en del i ”tjänsten” hemleverans av beställningar/posten dagligen för att lämna paket/div speditionsfirmor för att hämta varor osv. Dessutom tror jag att en bil skulle vara ett utmärkt reklamplank för att synas lite mer. Med dessa förutsättningar hur blir billigast att skaffa denna bilen? kan man köra den helt på företaget utan förmånsbeskattning? (då får man inte köra mer än 10 resor/100mil privat om året?) Kan man på något sätt se vissa resor som representation om man kring bilen ordnar aktiviteter, tex skicka in en bild på bilen och få en rabattkod eller kom fram till bilen och säg hej och få gratisprodukt m.m?
Gör man sen privata resor med bilen kan man på något sätt göra detta korrekt i bokföringen eller bör man helt enkelt ha en till bil för helt privata resor?
tacksam för lite hjälp i bildjungeln.
/Johannes
6 december, 2011 kl. 20:59 #131825maverikDeltagareJag kodade min egna butik själv från grunden men det kanske inte är så lätt om man inte grejat så mycket med php/css3/smarty/js osv innan.
Om ni ändå tänkt börja småskaligt med ”manuell” butik så finns det väl rätt många aktörer där man kan köpa/hyra ett färdigt kit av och då ingår väl att välja på ett gäng designer osv, kanske kan vara något?
Alternativet är väl att anlita någon konstnär/grafiker/designer för att testa sig fram till logga/färgmatchning osv, det är på en nivå lite över min, jag körde lite vad jag själv tyckte passade ihop, kanske hade funnits bättre match
lycka till!
johannes23 november, 2011 kl. 22:31 #130848maverikDeltagareJag stod också i valet och kvalet om att uppgradera från 1.3 till 1.4 och började med att konvertera databasen till 1.4 lokalt och sen började jag bygga om hela sajten från grunden mer eller mindre… då var det inte så svårt att få allt att lira, mitt problem vad som ni nämner payson, jag valde att handla den från prestaworks eftersom det var det enda som saknades för att kunna köra igång med nya sajten.
Det tråkiga med paysons modul är att kunder klagar lite på att det är krångligt betala med kort, men måste skapa konto/logga in och dona hos payson för att få betala. Den betalmodul jag körde tidigare till 1.3 fungerade mycket bättre/smidigare.
Hostar min shop på binero. fungerar för det mesta bra, grym support, upplever dock sajten lite seg ibland, men går väl inte komma ifrån på shared hosting. måste väl dra på med riktiga grejer för att man ska få en riktigt snabb och bra butik. Får öka omsättning lite sen kan man väl hyra en egen server som e lite rappare.
Möjligheterna känns väldigt bra i prestashop, och bygga om som man vill ha det känns rätt smidigt också, gillar skarpt!
/johannes
17 november, 2011 kl. 20:27 #130477maverikDeltagareSkulle spontant tippa på att sådan utveckling kan dra iväg en hel del i kostnad.
De tilläggen som finns till de system jag kör (prestashop, open src) kostar en rejäl hacka.Så än så länge är iaf min business inte större än att jag får bokföra lite manuellt
johannes
17 november, 2011 kl. 20:25 #130476maverikDeltagareSkulle gissa på att du kodat lite slarvigt när du gjort eget tema kanske? har du hårdkodade länkar med ../blabla/hej.html-referenser osv är det ju lite risk det blir strul.
Jag hade en eller två länkar som blev knas när jag la om till friendly url på min sajt.
21 december, 2010 kl. 19:13 #117428maverikDeltagareTack för alla bra tips! ska testa vidare lite har fått lite hjälp med on-site SEO men inläkningar är ju alltid svårt… får hoppas det kommer men viss hjälp kanske man kan få av dessa annonssidor, fick ju ha med länk på rätt många där, vet dock ej hur/om de indexeras av google osv, inte helt hemma på allt detta ännu.
Men stort tack för dessa tips iaf!
-
FörfattareInlägg