Hej,
Ledsen för att jag kapar tråden men vill passa på att förtydliga ett par saker gällande omdömen på Trustpilot.
Vad gäller omdömen som skrivits så kan man som företag ej ta bort omdömen på eget bevåg.
Vi har såklart regler och riktlinjer för omdömen och därför finns det en ”meddela support” funktion (som samtliga användare kan använda) och en rapporteringsfunktion där man kan rapportera ett omdöme till vår avdelning för ”Trust & Transparency” gällande sitt eget företag.
När ett omdöme rapporterats, då undersöker vi om detta omdöme bryter mot våra riktlinjer. Om det inte bryter mot riktlinjerna så stannar omdömet kvar. Om det bryter mot riktlinjerna, så kontaktar vi användaren som ges möjlighet att redigera omdömet inom 7 dagar. Om användaren ej utför ändringarna så tar vi då bort omdömet. Men användaren har även möjlighet att redigera omdömet i ett senare läge och det kan då bli synligt igen.
Våra riktlinjer för omdömen finner ni här: User Guidelines
Samma riktlinjerna gäller för samtliga företag, betalande kunder eller ej.
Kontakta oss mycket gärna om ni har några frågor kring hur vi hanterar omdömen.
Med vänliga hälsningar
Magnus Auoja på Trustpilot