Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
27 januari, 2012 kl. 10:59 #135142MatteBDeltagare
@Kai_Zeger 33300 wrote:
Var hittade du den infon att Klarna inte längre var sämre på företag? Hade varit intressant att läsa.
Det sades av säljare per telefon, men vid ny kontakt denna vecka så sade Klarna återigen att företagsfakturering inte var deras starka sida.
*****************
Vi kör Svea WebPay i Sverige utan några problem. Om en kund oavsiktligen har missat en betalning, så kan åtminstone vi (säljaren), ringa Svea Ekonomi och få påminnelseavgiften struken. Under våra två år har deras kundtjänst varit mycket hjälpsam och tillmötesgående. Vi har inte heller hört några klagomål från våra kunder.
I Norge skall vi inom någon månad starta med Klarna eftersom deras produkt är bättre integrerad i webbplattformen SiteDirect. Vi fakturerar idag själva. Skall bli spännande att se hur det fungerar.
I Danmark blir det Svea WebPay inom närmsta kvartalet. Klarna diskvalificerade sig själva genom att bara erbjuda maxbeloppet 10 000 DKK.
5 juli, 2011 kl. 11:11 #124319MatteBDeltagareHjälp för att spara tid skadar aldrig, men se till att ni får vad ni betalar för. Var därför mycket noga med att i avtal dokumentera samtliga löften och garantier, samt vad som gäller om dessa inte uppfylls (ex. återbetalning).
Om det t.ex. avser ett länkpaket, så är det bra att i avtalet få med att det skall vara relevanta sajter med minst xx i pagerank. ”Relevanta” måste självklart definieras.
Lycka till!
29 juni, 2011 kl. 08:19 #124180MatteBDeltagareDet ena utesluter inte det andra. Jag tar tacksamt emot Klarnajämförelser på både B2C och B2B.
Klarna hävdar inte längre att de är sämre på företag, även om deras hemsida innehåller ordet ”konsument” istället för ”kund” på några ställen.
23 juni, 2011 kl. 08:45 #124063MatteBDeltagareTack för många svar och åsikter. Vi missar dock målet och anledningen till mitt foruminlägg:
@MatteB 20956 wrote:
Enligt Klarna så har de en mer generös kreditkontroll (än t.ex. Svea WebPay), i den bemärkelsen att fler kunder godkänns för faktura och delbetalning.
Finns det något belägg för detta eller är det en självskapad myt?Rougtube har (kanske) gett oss en del av sanningen med sitt svar:
@rougtube 20980 wrote:För 2 månader sedan bytte jag, i min b2b butik, till Svea och dem släpper helt klart igenom fler företag än vad Klarna gör.
Att ni/vi/man säljer mer med faktura än utan faktura är en självklarhet. Det jag efterfrågar är en jämförelse mellan Klarna och andra aktörer.
Tack på förhand!
21 juni, 2011 kl. 11:10 #123979MatteBDeltagare@Gillettedirekt 20243 wrote:
1) Vad för system använder ni för kreditupplysning och vad kostar det?
Så sent som 2006 fanns det en bok som vi då gjorde manuella uppslag i för att kreditkontrollera konsumenter. Den gavs ut några gånger per år och innehöll de viktigaste uppgifterna i kodform. Finns denna kvar? Då skulle vi alla slippa jobbet med att skicka ut omfrågandekopior.
17 februari, 2011 kl. 13:37 #119166MatteBDeltagare@rougtube 15509 wrote:
Vad du bör tänka på är dock att grundlicensen är oftast den minsta kostnaden. Kostnaden blir att anpassa och funktionssätta och är oftast 3-6 ggr dyrare än licensen.
Du har helt rätt i detta och vi tar hänsyn till det. Tack!
17 februari, 2011 kl. 13:35 #119165MatteBDeltagareTack för tips.
9 november, 2010 kl. 14:35 #116091MatteBDeltagareLite baklänges!
Det är alltså mer korrekt att inte ha någon text om köpvillkor än att ha en förmarkerad kryssruta där konsumenten godkänner köpvillkoren…
Anledningen till min fråga är att vi i dagläget har som de flesta andra en omarkerad kryssruta med länk till köpvillkoren. Vi vet av egen erfarenhet och av andra undersökningar att den kan skapa ett onödigt stoppmoment när kunden missar att kryssa för den. Därtill kan den skapa oro istället för trygghet.
Vi får se hur vi går tillväga. Tack för svar!
-
FörfattareInlägg