Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2014 kl. 08:52 #174813MalinHKEDeltagare
@MagnusJohansson 77346 wrote:
Jag slänger bara ett getöga på fakturorna och litar på att en sådan simpel sak som att väga brev inte ska gå fel (ofta) men när man läser detta och liknande saker i tråden blir man ju orolig.
Vore intressant med en poll i stil med nedan (rimlig feltolerans??).
Blir du debiterad rätt för varubrev?
1. Vi har kontrollerat – MER än 95% av försändelserna stämmer
2. Vi har kontrollerat – MINDRE än 95% av försändelserna stämmer
3. Vi har inte kontrolleratSå här har det sett ut för mig:
Januari: 30% fel
Februari: 29% fel
Mars: 13% fel
April: 100% rätt
Maj: 28% felOch det handlar alltid om överfakturering, aldrig åt andra hållet. Jag förstår att ett företag kan ha problem, det är hur man hanterar det som gör mig upprörd. En varning till alla sina kunder hade varit det enda rätta enligt mig!
21 maj, 2014 kl. 10:07 #174687MalinHKEDeltagareJag skickar också varubrev och redan i december upptäckte jag att Posten överfakturerade mig. Jag skickar alltid samma produkt, bara antalet skiljer sig åt. Därför vet jag att mina paket väger 146g eller 270g, alltså med goda marginaler till gränserna 250g och 500g. Jag anger också alltid de rätta vikterna i PacSoft Online. Jag kontaktade dem och fick då utan några problem en kreditfaktura eftersom de var väl medvetna om att de hade problem med detta.
Efter att problemet kvarstått och att jag en månad överfakturerades med hela 40% så fick jag i mars nog och kontaktade min säljare på Posten. Han beklagade och sa att han lyfte det till sina chefer. Efter ett par veckor hörde han av sig för att berätta att de jobbade på saken. Sedan dess har jag inte hört någonting och mina felaktiga fakturor har fortsatt komma.
Eftersom de är medvetna om det här problemet men ändå väljer att inte skicka ut ett brev för att varna sina kunder och för att be dem dubbelkolla sin fakturor, så väljer de att ta emot pengar från sina kunder som de inte har rätt till. För mig känns detta väldigt oetiskt.
Jag har precis avslutat ännu ett telefonsamtal med Postens kundtjänst för att få en ny kreditfaktura på den senaste felaktiga fakturan. Detta är inte OK!
-
FörfattareInlägg