Har igår fått kontakt med Nordea gällande inlösenavtal, och jag måste säga det var en märklig upplevelse. Vår fysiska butik har funnits sen 2007, och alltid haft Nordea som bank, med tillhörande inlösen för kortbetalningar hos dem. Inga problem med ekonomi eller liknande. När vi nu ska ta steget och utvevckla vår webshop och ha kortbetalning, så behövs ett separat inlösenavtal – so far, so good, även om det känns som att man betalar samma sak två gånger. Men jag ska helt plötsligt skicka in resultat och balansrapporter, de vill träffas och se så att vi finns ”på riktigt”, och efter det göra en bedömning om vi blir godkända! Anledningen är ”för många bedragare som startat upp webshopar tidigare.” Är detta ett normalt förfarande verkligen? Vad har reslutat, balans med saken att göra? Jag frågade, men hon sa att det var viktigt, annars skulle vi inte bli godkända. Känns långsökt och aningens skumt måste jag säga. Har någon annan varit med om detta?
Mvh Marie