Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
12 januari, 2013 kl. 21:28 #158276magnusperssonDeltagare
@Tomas 58912 wrote:
På tal om allergi, kanske halmallergi kan vara ett problem ibland? Jag gillar er ide´med halm, snyggt och passande. Men höallergi är inget vidare och jag vet inte hur det är med halm. Förmodligen inte lika vanligt?
Det är inte alls ovanligt med halmallergi heller, och tyvärr i vårt fall kan man ju inte gärna ”låta bli och äta halmen” så att säga, som man kan göra med chockladen. Detta är också den främsta anledningen till att låter kunden välja i kassan och inte gör detta som en standardlösning, vilket vi däremot gör med ”överraskningen”.
12 januari, 2013 kl. 20:28 #158273magnusperssonDeltagare@bslask 58906 wrote:
Min 4-årige son var uttråkad och otålig när jag stod och packade ordrar i garaget. Som tidsfördriv föreslog jag att han skulle hjälpa mig att öppna Tonerlagret.se paketet, med förvisso inte alltför spännande adressetiketter i, Han gav ifrån sig en tung suck! Men gissa vad nöjd han blev när det överst i paketet helt oväntat låg en chokladbit!
Så medan han glatt tuggade i sig chokladen kunde jag packa färdigt i fred = positiv kundupplevelse!!!
Tur han inte var allergisk mot kakao (om man nu kan vara det…)
12 januari, 2013 kl. 19:32 #158268magnusperssonDeltagareTror det är viktigt för att inte ”sabba” kvalitetskänslan i ens försäljning om det är det man jobbar utefter. Vårt mål är t.ex att ha produkter med hög kvalité, och då tror jag inte man kan komma med halvdana emballage eller paketeringsupplevelser när ordern kommer fram. Vi kör precis som Tian tipsar med bruna vadderade påsar med egen stämpel/tryck där vi skickar våra kläder i. För att få till extra känslan erbjuder vi också att skicka i förpackning där vadderingen är vi fyller kartongen eller påsen med halm. Till sist lägger vi också alltid i en extra liten sak som relaterar till vår nisch men som kanske är värd runt 5-10:-, allt för att få en rolig extraupplevelse för kunden.
Hursomhelst har det nog lite att göra med vilken inriktning man har i verksamheten. Bygger man på volym och har låga marginaler är kanske inte detta ett alternativ alls utan man får tänka annorlunda.
31 december, 2012 kl. 14:42 #157791magnusperssonDeltagare@Björn 58366 wrote:
But whyyy! Posten works in mysterious ways..
Du som just suttit 10 timmar med curl för att automatisera detta också gör dom såhär mot dig… Vill dom inte folk ska ha några underkläder på sig eller…?
31 december, 2012 kl. 12:57 #157788magnusperssonDeltagare@Parvelito 58363 wrote:
Det finns med i denna lista som är gällande från 2013-01-01:
http://services3.posten.se/ptm/bin/ptmpdf?objectid=0000.13019Då finns tjänsten kvar men alltså inte intervallet 0-500g?
31 december, 2012 kl. 10:04 #157786magnusperssonDeltagare@magnuspersson 58361 wrote:
Finns det någon offentlig avisering kring detta beslutet från Posten, t.ex någonstans på Posten.se? Jag har inte läst detta någon annanstans nämligen, därav jag undrar.
Nevermind, hittade prislistor här: Prislistor för direktbetalande kunder
Varpå Skicka lätt inte finns med prissättning för 2013.
Gott nytt år då… eller
31 december, 2012 kl. 09:55 #157785magnusperssonDeltagareFinns det någon offentlig avisering kring detta beslutet från Posten, t.ex någonstans på Posten.se? Jag har inte läst detta någon annanstans nämligen, därav jag undrar.
16 december, 2012 kl. 21:17 #157239magnusperssonDeltagareJa visa gärna något exempel eller berätta mer om hur du löst integrationen? Kollade lite i deras dokumentation och påminner ju mycket att göra enkla bat-filer eller dyl.?
11 december, 2012 kl. 10:26 #156985magnusperssonDeltagareSuveränt! Gillar verkligen all feedback, ska genast sätta igång och gräva ner mig i alla synpunkter. Spännande och vara ”bakom spakarna” inom e-handel nu istället för att som förr alltid varit i maskinrummmet
29 februari, 2012 kl. 10:30 #137833magnusperssonDeltagareBra, då är det inte bara jag som är ”korkad”
-
FörfattareInlägg