Forumsvar skapade

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #176344
    maeniklas
    Deltagare

    @Kodmyran 75703 wrote:

    ähum, förstår inte riktigt vart du fått det ifrån, vi gör precis det i vår plattform fångar de som övergivit sin varukorg och kontaktar dem med erbjudanden eller mail om varför. Fungerar fin fint tillsammans med KCO

    Hänger inte så mycket här, och har inte kunnat svara tidigare därför…

    Grejen är den att genom att du inte kan connecta formuläret i KCO med Cookie connect så kan du inte få url spårning på användaren. Vi har också många kunder som vi hjälper med abandonment program, vissa har KCO och andra har det inte, vi har även kunder som haft egen checkout och sen bytt till KCO så jag har full insikt.

    Självklart så kör vi även abandonment program även på de som har KCO men som sagt, genom att det är klarnas formulär och man inte kommer åt att modifiera scripten så går det ju inte att koppla e-postadressen till besökta url:er och då missar man ju i personaliseringen av abandonment mailet…

    #173354
    maeniklas
    Deltagare

    Vi hjälper e-handlare med abandonment program vilket innebär att vi på olika sätt fångar upp de som avbrutit köp och får dem att konvertera när de mognat i sitt köpbeslut. Detta är en av de bättre marknadsaktiviteterna för att öka konverteringsgraden i sin e-handel.

    Klarna Checout är en fantastisk tjänst, men att man utesluter möjligheten för e-handlare fånga kundkorgsavhoppare och få dem att slutföra köpet kan väll inte vara meningen, det känns som ett steg tillbaka i utvecklingen ?

    E-handlare som implementerar Klarna Checkout riskerar minskad konverteringsgrad | Milliework Marketing Automation

    Mvh
    Niklas Gustavsson

    @maeniklas

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)