Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
19 februari, 2016 kl. 12:28 #180813lyxbitenDeltagare
Ni får gärna låna våra köpvillkor också
20 januari, 2016 kl. 08:12 #180514lyxbitenDeltagareHar man inga större summor bakom sig så måste man börja någonstans. Man måste få in pengar från något ställe, och då måste man stödja andra kanaler fram tills man har ett tillräckligt stort sortiment för att starta egen webbutik.
När webbutiken väl är uppe så ha dyrare priser på andra kanaler än vad du har på din egna webbshop.
14 januari, 2016 kl. 16:49 #180440lyxbitenDeltagare@Stefan72 85573 wrote:
Det övriga är ju en sak men hur tänkte ni där med ”rabatten” då? Om jag nu mot förmodan skulle få nåt parti delar till ett extra förmånligt pris så ska väl det gynna mig? Inte skulle jag sänka priserna på det jag säljer med lika mycket.
Vad situationen beror på kan ju bara säljaren berätta men alla kan göra misstag och ni har ju fått berättat att det är prislistan som gäller. Jag har svårt att tänka mig att en orderbekräftelse kan bli det som gäller om ändå fakturan är korrekt.
Vi har generellt pålägg gentemot inpriset vilket medför billigare utpris om inpriset blir billigare.
Ja, vi fick samtidigt vår order bekräftad 2 gånger med fel priser, vi tar för givet att man som seriös handlare har koll på priserna eller ger med sig, vi inväntar dock ny faktura då det var lite annat som var fel också.
Som jag tidigare sagt, problem varje gång man handlar, därför vi går över emot andra handlare.
13 januari, 2016 kl. 19:43 #180425lyxbitenDeltagareHej. Skicka gärna PM med info.
13 januari, 2016 kl. 19:38 #180424lyxbitenDeltagareFrakten kommer kosta lika mycket som de är värda.
Jag köper större parti förvisso men 100 stycken kostar för mig lite mer än 60kr, frakt inkluderat. Är nog smidigast ifall du säljer via någon facebook loppis eller liknande.
12 januari, 2016 kl. 21:07 #180407lyxbitenDeltagareAvdrag för värdeminskning anser jag vara ifall emballaget eller liknande är sönder, men är extra viktigt att man som småföretagare tar hand om sina kunder och då kan man godkänna returen ifall produkten är i samma skick som när den sändes ut.
Ifall produkten är märkbart använd som i detta fall skulle jag personligen aldrig godkänna ett ångerärende, produkten måste vara i ett skick för att kunna läggas upp för försäljning på nytt. Ska du göra en värdeminskning så är det 100% då du är tvungen att kassera produkten.
Ta kontakt med kunden och ifrågasätt varför de använt produkten när det tydligt framkom att de ej tål doften. Vid öppet köp gäller detsamma, du kan inte lämna tillbaka en produkt som är använd.
Vid ångerärende är det kunden som står för returfrakten(ifall du inte har fri retur) och denna produkten ska antingen skickas tillbaka till kund där du skickar en faktura på fraktsumman eller ifall kunden inte vill ha produkten på nytt så får du kassera produkten men ändå behålla pengarna för köpet då du inte godkänner kundens ånger.
12 januari, 2016 kl. 19:35 #180405lyxbitenDeltagareTack för svar. Ska kolla hur vi ska lösa ärendet, har några alternativ nu som jag kan lägga fram
12 januari, 2016 kl. 17:11 #180401lyxbitenDeltagare@Dan 85523 wrote:
Jag hade helt klart lyft detta med leverantören och stått på mig kring detta isåfall och hävdat att fakturan har fel belopp och att den behöver korrigeras.
Eller du har testat detta redan?
Jag har varit i kontakt med leverantören angåendet det där jag skrev att fakturan skiljer sig ifrån orderbekräftelsen vi fick när vi hämtade alla varor och fick till svar att ”priserna som gäller är nettoprislistan”, alltså den första prislistan jag fick.
Det har som sagt varit problem vid varje köp hos denna leverantör och därför går vi sakta över till andra leverantörer, orderbekräftelsen fick vi ändå 2 gånger som vi godkände båda gångerna.
Problemet som detta medför oss är att vi sålde nästan samtliga produkter till ca 15% mindre än vad vi hade tänkt då vi fick en billigare orderbekräftelse, vilket gjort att vi har förlorat 15% av vinstpengarna.
12 januari, 2016 kl. 08:45 #180386lyxbitenDeltagareVi handlar ”endast” 2 gånger om året utav det företaget och ordern brukar hamna på ca 150.000-200.000kr men nu handlade vi endast för 80.000 då det varit problem varje gång vid köp så vi har gått över till andra leverantörer.
Vi fick som sagt en prislista, men utan att diskuterat några ytterligare rabatter så var det ändå en generell nedsättning på ca 15% på nästan alla varor.
Jag har inga problem med att betala belopp från prislistan men när de har skickat orderbekräftelse 2 gånger med fel pris sen när fakturan väl ska betalas så har de ökat priserna gentemot orderbekräftelsen. -
FörfattareInlägg