Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 139 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #175877
    lukasbrisman
    Deltagare

    Vad kör du för plattform på butiken?

    #175063
    lukasbrisman
    Deltagare

    Har inte testat men lite allergisk mot deras prismodell då de tar provision på köp som ”de anser att de genererat” vilket innefattar alla besökare som någon gång under cookie-tiden klickat på en av Nesto-länkarna. Det är ju långt ifrån säkert att just den besökaren inte hade gjort ett köp utan att klicka på den länken – då jag misstänker att deras element är ganska intrusive?

    Någon referensbutik som du sett använda den eller som du har det uppsatt på?

    #174894
    lukasbrisman
    Deltagare

    Tyckte väl att jag kände igen designen. Gav precis feedback på en annan sida som kör exakt samma tema och är enormt lik er (nämner inte vilken, ni får klicka runt själva).

    Det största jag kan se att anmärka på är att alla butikens kategorier ligger under rubriken ”Butik” i huvudmenyn, men är det inte alla dessa kategorier ni vill visa i huvudmenyn?

    #174893
    lukasbrisman
    Deltagare

    Tyvärr håller jag med om det som redan är skrivet ovan. Enligt mig så behöver ni hitta en ny designer och omarbeta hela sidan. Jag hade nog tyvärr skruvat på mig om jag hade landat på er sida då designen (både den nya och den gamla) och känslan är väldigt ”90-tal”.

    #174892
    lukasbrisman
    Deltagare

    Håller med föregående om att det är en snygg sida med få saker att anmärka på!

    Förutom ovanstående punkter så tycker jag att den grå texten mot grå bakgrund är väldigt svår att läsa. Särskilt krångligt är det i kassan. I kassan är även Billmate-bilderna väldigt utdragna.

    #174891
    lukasbrisman
    Deltagare

    Hej!

    Några snabba tankar:

    – Loggan är ful – gör om den helt. Sikta på modernare utseende – kolla konkurrenter.

    – Designen är överlag grå och tråkig. Ser ut som ett standardtema.

    – Produktbilderna är för små även i förstorat läge. Hade velat se fler detaljer på kuddarna.

    – Läs på om SEO och skriv mer texter samt passande meta-taggar. Sökordsanalyser, etc.

    Finns ganska mycket att förbättra men tror att ovanstående är de största punkterna jag ser. Ser dock att ni precis börjat så fortsätt kämpa :)

    #174890
    lukasbrisman
    Deltagare

    Gomorron!

    Tjusig sida. Tycker överlag att känslan av den känns proffsig. Har några tankar efter att ha surfat runt en stund:

    – Kategorisidornas bilder är sega att ladda, oklart om det beror på serverns prestanda eller storleken på bilderna (ser inte så stora ut). Tog några sekunder för mig att ladda alla bilder.

    – Kategorisidorna borde ha någon inspirationstext (+bild?) / SEO-text, exempelvis i den listen där breadcrumbs ligger nu – känns lite tomt där.

    – När jag lade första artikeln i kundvagnen så kom jag till kundvagnen men där stod bara ”Hold on! Buy for more than 100$ and receive free express shipping worldwide!”. Jag såg inga artiklar överhuvudtaget. Fick klicka runt en stund i kundvagnen/ut ur kundvagnen för att till slut se produkten jag lagt i kundvagnen.

    – Tummen upp för Zopim-chatten (Installerade den själv i veckan och är supernöjd.

    – Istället för ”Sale!” på rea-produkter så A/B-testa gärna att sätta ex. ”42%” med lite större text.

    – Vet inte om det bara är jag, men hade nog helst sett loggan centrerad i höjdled mot andra element i samma list – samt är texten ”Welcome” verkligen nödvändig?

    – På framsidan så tycker jag att ”≫ SEE THE FULL COLLECTION”-texten borde ligga i en knapp istället.

    – Allmänt om CMS-sidor (Typ Customer Service etc) så känns det som det saknas en högerspalt eftersom ni inte använder hela bredden för texten. Jag har på vår sida börjat använda den på följande sätt: Köpvillkor (inte färdig)

    – Skaffa ett fast Skype-nummer eller liknande istället för mobilnumret – ser proffsigare ut :)

    – I huvudmenyn så blandar ni renodlade kategorisidor med olika informationssidor. Går det skilja dem åt tydligare? Kanske lägga ”About us” och ”Social” på högerkanten?

    Några snabba tankar som du får göra vad du vill med :)

    #174882
    lukasbrisman
    Deltagare

    @bslask 77377 wrote:

    Viktigaste är nog ändå att ni får in trafik, så hur ni rankar på Google är viktigt, och med tanke på vad ni säljer så är det en riktig utmaning att hamna högt.

    Tror nog som många föregående talare att det nog är bäst att ni tar ett steg tillbaka och kollar på konkurrenterna. Lösningen i detta läge är inte att skaffa mer trafik, detta bör vara en senare fråga då ni uppenbarligen inte konverterar den trafik ni har. Många bra förslag har delats ovan och det behövs verkligen ett helhetsgrepp kring hela satsningen för att detta skall funka som jag ser det. Gör om och gör rätt på hela paketet – mer och bättre bilder, mer kärlek till sidan, mer text, bättre text, omarbetad design, flöde, etc.

    #174120
    lukasbrisman
    Deltagare

    Ta bort musiken! Sen kan jag lämna feedback :)

    #173190
    lukasbrisman
    Deltagare

    Gomorron alla e-handlare och framförallt Göteborgsbaserade sådana! Ikväll kör vi vår första sammankomst och ni som tidigare hojtat om att ni kommer är välkomna runt 17.00 vid Korsgatan 3 (ingången vid leksaksbutiken), sedan fjärde våningen – Respondify på dörren. Slå gärna en signal på 0708 11 11 53 (undertecknad) när ni börjar närma er eller ifall ni inte hittar. Ses ikväll!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 139 totalt)