Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #185597
    Lotta Loberg
    Deltagare

    Det är omöjligt att veta vad tullhanteringen kostar i olika länder och det är importörens ansvar att ta reda på det. Sen kan man råka ut för att nån nitisk agent tycker att papper saknas och paketet stoppas. UPS är experter på detta, fastän alla dokument finns till hands ligger försändelsen i deras warehouse och din kund blir debiterad fantasisummor för en liggetid som dom själva orsakat. Det är väl deras sätt att ta in dolda intäkter.

    #185283
    Lotta Loberg
    Deltagare

    Hur jämför shopify med andra leverantörer? Dom säger att dom är billigast… stämmer det?

    #184006
    Lotta Loberg
    Deltagare

    @Wilson 79191 wrote:

    Intressant och givande inlägg. Måste fråga bara, var i ligger fördelen att ta in en aktör som Nordic web team, varför inte bara köra Magento själv, med plugins etc.. Ligger inte en del av intresset i att utveckla butiken själv då Magento är ett förhållandevis enkel plattform att jobba med.

    Driva en webbshop är inte en verksamhet, eller affärsidé, utan en försäljningskanal. Jag tror det är bäst att fokusera på sin verksamhet (i det här fallet sälja diamantringar) och ta in experter på tekniken, annars drunknar man lätt i infrastrukturen och kunderna ignoreras. Magento är bra för att det är lätt att förstå och föra en konstruktiv dialog med utvecklaren.

    #183803
    Lotta Loberg
    Deltagare

    @staffanj 78391 wrote:

    Har du anlitat en förmedlare när du sålt dina butik? Många mindre butiker har inte så stort värde att man kan anlita en förmedlare tror jag.

    Ingen seriös förmedlare tar sig an ett företag med oms under 5MKR är min erfarenhet. Men en oseriösa kan man råka ut för. Det är bättre då att ta revisors hjälp. Revisionsbyråer har även kontakt med skatteexpert och affärsjurist.

    #181951
    Lotta Loberg
    Deltagare

    1600 är ju mindre än 2995 så du kan ju trösta dig med att det iaf var billigare än nyteckna. Men det är viktigt att aldrig ha bråttom, kolla noga och inte vara naiv.

    #175462
    Lotta Loberg
    Deltagare

    @Daniela Är du småföretagare är din tid väldigt dyrbar och skall användas till att öka din omsättning. Det gör du inte om du ägnar halva dan åt att packa och slicka på frimärken. Där tycker jag du har rätt tänk med 3PL.
    Jag kan inte se att MBE är 3PL utan bara erbjuder frakttjänster?

    #150974
    Lotta Loberg
    Deltagare

    Här har du en till: Toodledo : A to-do list to organize your tasks skall du dela och deligera uppgifter tror jag det kostar en smärre summa

    #126192
    Lotta Loberg
    Deltagare

    Tack för den! Ni ungdomar har en fantastisk syn på gamla mammor som mot alla odds kan SEO men inte kvalificerar som kompanjoner.
    Vill gärna slå ett slag för oss russin med livserfarenhet och vishet. :-) försök att se förbi rynkorna så kan ni lära mycket :-)

    Lotta född väldigt tidigt 50-tal

    #126130
    Lotta Loberg
    Deltagare

    Instämmer med Irene. Ett företag behöver en inovatör och en administratör. Och administratören skall vara VD, något som kan bli svårsmält för ett inövatörsego. ;-)

    #126129
    Lotta Loberg
    Deltagare

    Det går knappast att se på nån timme. Vad exakt i en webbutik är du intresßerad av? Jag föreslår att du kontaktar en leverantör som gärna svarar på dina frågor. Det finns många i stockholm.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 16 totalt)