Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
27 november, 2012 kl. 16:15 #156227LjudfokusDeltagare
Hejsan Johan!
Jag tror att de flesta avhopp beror på att många vill se vad fraktkostnaden blir, det brukar jag själv vilja göra. Se till att fraktkostnaden står tydligt direkt när du lagt varan i kundvagnen.En annan sak att tänka på är att det kanske inte är så bra att ha ”köpkoder” i kassan, varje gång jag själv ser det så gör jag en googling för att se om det finns några koder man kan använda. Har du då otur så försvinner kunden…
Vi har löst det så att vi har en kundvagnen-sida och en kassa-sida. Köpkods-fältet visas endast på kundvagnen-sidan och inte på kassa-sidan. När kunden väl kommit till kassa-sidan ska allt gå så enkelt som möjligt och det ska finnas så lite ”stör-moment” som möjligt.
Med vänliga hälsningar
/Joakim12 oktober, 2012 kl. 10:24 #153650LjudfokusDeltagareHej Lunarmys!
Det var några av bilderna i ”skarven” som hade fallit bort, tack för att du uppmärksammade detta, det är nu fixat12 oktober, 2012 kl. 09:51 #153648LjudfokusDeltagareHejsan.
Tack för alla svar, nu ska allt bli rätt gjort!Idag öppnade vi vår nya sida, har ni några synpunkter eller hittar några direkta fel så är jag väldigt tacksom om ni meddelar…
1 oktober, 2012 kl. 14:45 #152997LjudfokusDeltagareVi måste kanske inte ha canonical på den nya domänen för den sakens skull, men vi har redan det på vår gamla domän, så den följer ju med när vi flyttar…
Ska kika på adressändring i Google Webmaster Tools… Tack.
13 februari, 2012 kl. 13:34 #136420LjudfokusDeltagareTack för hjälpen Joel!
Nu är det ”up and running” och fungerar fint, smart lösning med FTP-servern och programmet du rekommenderade var smidigt10 februari, 2012 kl. 13:00 #136209LjudfokusDeltagareTack Joel!
Nu är jag med, nu blir det till att ta på sig programmeringshandskarna..10 februari, 2012 kl. 09:47 #136188LjudfokusDeltagareJo, jag ska nog kunna fixa det själv, hittills har jag gjort all programmering på hemsidan själv, så det vore väl synd att bryta trenden..
Har kikat på Postens orderkoppling, och även ringt Unifaun, men det är en sak jag inte blir klok på och de visste inte heller(?)…
1. Om jag tänker mig att programvaran ska kolla mot en mapp på det lokala nätverket, så vet jag inte hur jag ska lyckas for mitt webgränssnitt att skapa en fil där, eftersom den ligger på en server på ett helt annat ställe och då inte har rättigheter att skapa filer på min dator…
2. Om man istället kan skapa en fil på min webserver och på något sätt få programvaran att kolla mot den mappen istället, så har programvaran inga rättigheter att ta bort filerna efter den läst av dem…
Så, hur löser man då? Måste man ha sin webserver på lokal server?
MVH
/Joakim9 februari, 2012 kl. 13:45 #136075LjudfokusDeltagareTjena!
Låter bra med att slippa felskick, och även om det vid första anblicken verkar väldigt tidskrävande och omständigt, så tror jag att det är ett måste förr eller senare om ni växer. En felskickad vara kostar mycket att lösa, både i tid och frakt och anseende.Hur gör du för att automatiskt få ut fraktsedlarna?
Kan erkänna att vi är lite stenåldern på just den biten, vi använder Pacsoft online och ”kopierar och klistrar in” informationen manuellt, vilket är tidsödande och trist. Har tänkt lösa detta länge, men vi har klarat oss i och med att vi har färre, men större ordrar.MVH
/Joakim19 januari, 2012 kl. 15:34 #134596LjudfokusDeltagareHejsan alla!
Första inlägget nu, men nån gång ska ju vara första…Mycket intressant att läsa hur ni löser orderhantering och packning. Vi ligger rejält långt efter när det handlar om 70 ordrar per person och timme, men det beror ju helt på vad man säljer. Hos oss är ungefär varannan order ett stort högtalarsystem på 50 kg eller mer. Klarar någon av vår personal att packa 70 st sådana ordrar på en timme så förtjänar de en rejäl löneökning…
Det kan ju bli lite galet att lägga en jämförelse på antal ordrar, det beror ju helt på hur mycket pengar varje order ligger på och vad man tjänar på varje order. Istället för att packa dubbelt så många ordrar så kan man ju också fokusera på att få varje kund att köpa dubbelt så mycket. Eller se till att tjäna mer på varje order?
Med vänliga hälsningar
/Joakim – Fynda.se – Hifi & Hemmabio -
FörfattareInlägg