Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
10 september, 2014 kl. 09:59 #176143LasseboyDeltagare
Men oftast är ju domän namnet det som kunder kommer ihåg!
Byta den vill man ju inte!10 september, 2014 kl. 07:59 #176140LasseboyDeltagareJapp det är en osc butik, grejen är den att vi saknar vissa funktioner och att vi är lite små rädda att osc blir en säkerhets risk då den börjar bli till åren.
Men kanske bättre att hitta nån som kan koda en ny funktion samt hjälpa till med säkerheten så slipper man byta?8 januari, 2014 kl. 16:36 #171692LasseboyDeltagareLite nytt!
Vi har inte fått tillbaks klänningen!
Vi kan inte gå vidare till inkasso eller kronfogden som några skrev här, pga det är en tvist (det vet kunden om, där av är hon lugn).
Enda vi kan göra är att anlita en jurist som gör en stämning.Det roliga är att nu har vi fått ytterligare en kund som gör snarlikt.
Detta har inte hänt de 5 år vi har haft Svea, men tydligen läcker detta på nätet så känns som om snöbollen är igång och fler kommer drabbas!3 december, 2013 kl. 15:17 #170820LasseboyDeltagareNop , tyvärr så tar inte Svea detta, Det får vi göra själv, och kunden har inte skickat tillbaka något.
3 december, 2013 kl. 11:51 #170810LasseboyDeltagareHar nu läst allt jag kommit åt på nätet och detta är ett problem, eftersom kunden inte har betalt fakturan så bryr hon sig inte om att få pengar heller. Vet ej heller hur tingsrätten skulle döma då det inte finns nån klarhet i detta fall om man kollar på distansavtalslagen.
3 december, 2013 kl. 10:08 #170805LasseboyDeltagareJapp nu är vi där, imorgon regressar Svea och vi får skicka egen faktura.
Kunden vägrar skicka bilder eller skicka klänning till oss hör inte av sig eller svar inte på våra mail.
Grejen är den att om dessa fel och brister finns på klänningen så har vi inga problem att återbetala henne för klänningen, men underkjol och 2 st willow Creek figurer på total 1200 kr, ska hon skita i att betala även dem??Vi har inget val känner att detta är jobbigar än skita i det , men nånstans måste rätt bli rätt!
28 november, 2013 kl. 12:08 #170591LasseboyDeltagareFör oss så har vi haft 2 liknade fall på 4 år, tror att dessa konsumenter vet hur de ska göra.
De utnyttjar helt enkelt detta kryp hål!28 november, 2013 kl. 06:17 #170566LasseboyDeltagareHar försökt leta vart i distansavtalslagen det står att kunde är skyldig att vid reklamation skicka tillbaks varan eller bevisa felet. Någon som kan detta ?
Det blir nog så att vi får driva vidare detta med hjälp an kronofogden.
26 november, 2013 kl. 14:44 #170482LasseboyDeltagareFrågan är om det hjälper och kostnader för att driva detta, frågan är om det är nån mening?
Funderar på att stoppa alla fakturor från svea tills detta löst sig, då kan dom regressa och i min tur bestrider jag fakturan från svea om de skickar den när de märker att det inte kommer in några nya fakturor så att de kan dra av 5900 kr på!26 november, 2013 kl. 13:52 #170478LasseboyDeltagareI helgen fick jag tag på kunden, bad henne skicka bilder på klänningen då hon tog mot den från posten och hon påstod att den var smutsig och trasig eller att hon skickar klänningen till oss för att vi ska syna den trots att hon har använt den på sitt bröllop.
Hon vägrar göra detta.
Meddelande Svea och de sa att de inte bryr sig utan att 4 december blir det regress.Jag kan inget göra jag blir skyldig svea 5900 kr och kunde behåller sin klänning, blir galen, är helt 100% säker att kunden vet om detta! Skiter hon i allt och bestrider faktura så kommer hon vinna och behöver inte skicka varan till mig eller bevisa nått!
-
FörfattareInlägg