Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2019 kl. 18:32 #186352kryllemDeltagare
Din marginal är mer likt alternativ två.
Oavsett om du tar ut kasch eller lägger det i varulager så är det fortfarande överskott/vinst.
Sedan om du lägger det mesta i varulager och inte tar ut det direkt i pengar så har du en hel del skatteavdrag du kan använda dig av när du ska göra inkomstdeklarationen och därmed minska egenavgifterna.
En revisor kan svara på sådana frågor.
Det som drar nog ner egenavgifterna mest är räntefördelning.14 mars, 2019 kl. 06:42 #173918kryllemDeltagareSvaret är, JA: så länge det är en order så måste slutbelopp/totalkostnad en kund ska betala framgå tydligt.
Svaret kan bli nej OM du kallar det för en offert, prisfråga eller liknande och tydligt skyltar att frakt och moms tillkommer samt att detta INTE är en bindande order för en kund.
Du ska anpassa dina köpvillkor efter detta och helst inte skicka någon orderbekräftelse till kund förrän det har korrekt slutpris.
27 februari, 2019 kl. 20:16 #186173kryllemDeltagareHej, du behöver inte stå för returfrakten om kunden inte uppnått belopp att utnyttja ”fri retur”.
Däremot måste du betala kunden det belopp som han eller hon betalade till dig, det inkluderar även fraktkostnad.
Tyvärr måste vi som e-handlare stå för fraktkostnad till kund när denne använder sig av 14 dagars ångerrätt.24 april, 2017 kl. 19:42 #183548kryllemDeltagareHej,
Jag antar att banner-kampanj var utanför AdWords?
Jag hade valt att satsa på AdWords och helst Shopping / Merchant Center annonser och Display annonser som fungerar lite som banner-kampanjer.Varför?
Du behöver inte spendera 20k på en gång, du får bättre översikt över konverteringen, du når sannolikt större målgrupp.21 april, 2017 kl. 20:42 #183525kryllemDeltagareMed tanke på att det var vårt 3e paket vi skulle få denna veckan så är det rätt adress
Var det rätt adress på adresslappen/etiketten och den levererades till fel adress är det postnord du ska ta kontakt med.
De är ansvariga att leverera paket till rätt adress.
Vänd dig till eran kontaktperson på PostNord om ni är avtalskund.Annars kanske det går att göra reklamationen via länken nedan: http://www.postnord.se/foretag/kundservice/reklamera
DOCK är det bäst om du ringer PostNord kundtjänst och inte väntar med det.
Det ska anmälas omgående så fort det blir upptäckt.Det är sedan PostNord som får ta det vidare med den som tog emot paketet.
Ev. gå till eran närmaste postnord företagscenter och reklamera, det kan hända att de hanterar leveranser av era företagspaket (lantbrevbäraren delar ut).
De ska kunna se vem som jobbade den dagen och delade ut paket.21 april, 2017 kl. 16:10 #183523kryllemDeltagareHej,
Är det ett paket till er som mottagare eller har postnord levererat ÅT er till en av era kunder?
Frågan är om leveransadress var korrekt angivet eller ej?
Var det förskottsbetalning eller faktura? (Vid faktura brukar adresskollen göras mot pers./org. nr).Har ni angett rätt adress och postnord levererat till fel adress är det de som ska stå för det. Då är det att reklamera till postnord.
Har inte företaget ifråga själva beställt något är det bedrägeri och då polisanmäles.
Annars polisanmälan om det rör sig om någon större belopp.
14 april, 2017 kl. 15:09 #183487kryllemDeltagareBra jobbat med textinnehåll, både på kategori-, produktsidorna och meta delen tycker jag.
Dock är jag ingen seo expert.”Läs mer” gör nog inte så mycket för den delen då den är i html/source fullständigt laddat/läsbart.
Vad jag kan se är din domän relativt ny för ”världen”
http://whois.domaintools.com/cedvard.se
vilket kan orsaka att din ranking är låg.
Det krävs månader och inte sällan år innan man kan få mättande organiskt trafik. Ha tålamod och jobba på inlänkar till din sida i ”normal” mängd.14 april, 2017 kl. 11:51 #183486kryllemDeltagare1. Du köper pallen själv. Det är bara att söka på någon sökord: Lastpall, EUR-pall, Engångspall + ditt närområde.
2. Du kan oftast få DHLs egna pallar om du har någon form av avtal. Det är dock inga tåliga pallar som t.ex. EUR-pall utan mer som engångspallar.
3. Pallen kommer inte tillbaka, pallkostnad brukar oftast bakas in i orderpriset eller så kan du ta ut en avgift för pall som en del ehandlarna gör. Dock är detta inte uppskattat av kunderna direkt.29 mars, 2017 kl. 17:40 #183411kryllemDeltagare@Jolo du kan höra med DSV, vi jämförde deras priser och hamnade på ungefär samma nivå som med DHL.
Möjligt att de inte har samma höga ”udda ortstillägg”.
Att skicka iväg ett mejl med måttet, vikten och från-till destination skadar knappast.22 mars, 2017 kl. 10:59 #183441kryllemDeltagareStefan72, gäller det ett piano så tror jag det är fraktdragande vikt som slår över verklig vikt. Då blir även fraktkostnaden större.
Fraktkostnad är en stor aspekt som påverkar konverteringen ganska mycket.
Är det stora fraktkostnader så sjunker konverteringen.
Precis som för Fusion så är det även för oss ”fraktkostnad” ett stort ämne.Stora grejor (inte nödvändigtvis tunga) kostar betydligt mer än mindre och där är det inte alltid möjligt att erbjuda ”fri frakt” då om man bakar in den kostnad eller en del av denne i produkten, blir produkten inte intressant längre.
Har man ett brett utbud av dyra o billiga grejer så kan man baka in kostnaden i andra produkter irrelevanta till produkten en kund köper men då måste man sälja även de produkter som täcker andra produkters fraktkostnad.
Sedan går det inte att baka in allt i produktpriset.
Där är ju redan inräknat allt från transaktionskostnader till emballage och verksamhetens driftkostnader.Så länge man har ett bra utbud, ett produkt som är intressant och kanske t.o.m. nischad så tror jag att många kommer ändå handla även om frakten inte blir ”fri”.
-
FörfattareInlägg