Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
19 augusti, 2013 kl. 13:34 #166941kristina.amexopticsDeltagare
Inte hört talas om detta. Vi skickar dock från NL till Sverige.
19 augusti, 2013 kl. 13:26 #166940kristina.amexopticsDeltagareVad som även är trevligt med Mailchimp är möjligheten att segmentera på e-post, språk, land etc. Detta fanns inte i mitt tidigare system Sendgrid. Ett minus med Mailchimp är att man måste iaktta försiktighet med ämnesfältet och från-namn innan man skickar, programvaran kopierade in TEST från en annan lista vilket var svårt att se när man gjorde sluttester.
29 april, 2013 kl. 13:28 #163398kristina.amexopticsDeltagareTycker chatt är ett fantastiskt verktyg. Lättare att ge en lösning på en gång istället för en massa mejl fram och tillbaka. Man måste inte fylla ut tystnad på samma sätt som i telefon heller. Har man länkat en sida som svarar på kundens fråga kan man göra något annat och låta dom läsa. Och chatten fastnar inte i SPAM eller är beroende av kunders stavning, som mejl.
29 april, 2013 kl. 13:21 #163397kristina.amexopticsDeltagareNej, har inte testat men rekommenderar varmt att använda livechatt som kommunikationskanal för kundtjänst. För e-handlare tycker jag chatt är den bästa kanalen att använda sig av. Vi använder Velaro, inte tokdyrt och trevligt att använda.
11 april, 2013 kl. 08:35 #162687kristina.amexopticsDeltagareVi har ingen erfarenhet heller, men vilken tjänst har ni tänkt skicka leveranser med till Norge Charlotta? Avgiften Klarna vill ha lät orimligt hög. Ska fråga dom om tjänster till resten av Norden eftersom vi också skickar en del.
27 februari, 2013 kl. 11:44 #160440kristina.amexopticsDeltagare@kristina.amexoptics 56343 wrote:
Vi driver ett par webbshoppar där lagret ligger i Amsterdam. Detta inlägg gäller främst logistik för den Svenska marknaden (där lösningar för leverans till resten av Norden vore en bonus). Vi skickar runt 10 brev (med enstaka undantag på tyngre paket) per dag till Sverige i snitt men växer snabbt.
Det jag är intresserad av är rekommendationer på:
1. Ett bolag som tar emot post från Amsterdam (NL) och fraktar paket till Sverige för vidare distribution via Posten (A-post) i Sverige.
2. Ett bolag som kan ta emot returer. Till en av våra andra webbshoppar i England har vi ett bolag som kallas ”fulfilment” (ingen aning vad ordet blir på Svenska). De tar emot returer på en adress i England och buntar ihop, detta skickas sedan som ett stort paket via DPD till Amsterdam där returen hanteras.
3. En tjänst för att spåra leverans i Sverige. DHL pratar många om, vad kostar det er mindre företag i snitt per paket?
Råd uppskattas varmt!
Tillägger att vi söker någon i närheten av Malmö/Köpenhamn.
8 februari, 2013 kl. 11:57 #159580kristina.amexopticsDeltagareTack, var tyvärr inte speciellt imponerad av deras hemsida. Ett företag som hanterar mjukvara ska inte ha Twitterfeed som inte fungerar, halvtaskig layout eller Kanadensiska telefonnummer till Europeiska kunder. Visst, buggar riskerar man alltid, men vi har fått en överdos av olägliga buggar som kostat oss med Sendgrid. Dessutom finns viss funktionalitet vi vill ha inte i Compost, som exempelvis stöd för mobila enheter. Kanske detta Compost passar mindre företag trots detta, men jag får nog leta vidare eftersom vi har som sagt stora volymer och ett antal olika språk och länder att skicka till.
@Björn 60120 wrote:
Oj det var en häftig volym. Kolla in de svenska alternativen Compost (Carma) eller Anp. Är väldigt nöjd med Composts lösning som funkar riktigt smidigt när man fått allt på plats, autouppdaterar registret via upload till FTP. Trevligt och lättanvänt GUI, några mindre småbuggar men inget som är något större problem.
4 februari, 2013 kl. 09:57 #159303kristina.amexopticsDeltagareVilken kul idé! Hoppas du hittar några intresserade – vårat kontor ligger i Amsterdam så det är tyvärr inte aktuellt för oss.
5 december, 2012 kl. 15:23 #156681kristina.amexopticsDeltagareVarför inte sätta dit en ”gilla” knapp och kanske även Google plus ”+1” knapp (senare hjälper sökresultat på Google) på din hemsida? Du kan även välja att visa dessa knappar endast på sidan med orderbekräftelse så att du riktar dig till dom som faktiskt beställt redan.
5 december, 2012 kl. 15:14 #156677kristina.amexopticsDeltagareEtt intressant tillägg efter att ha läst på ARN:s sida är att de inte tar upp ärenden med ett värde under 500 SEK. Nytt för mig. Dessutom finns ett fall då en kille öppnat och sniffat på en parfym som ”inte föll honom i smaken” och han fick inte returnera.
-
FörfattareInlägg