Forumsvar skapade

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #183665
    Kristeo
    Deltagare

    Är själv en sk. garderobsehandlare. Jag har provat att sälja på CDON. De gav inte det jag hade förväntat mig. Tidsödande system för att lägga in produkter till försäljning, Supporten är inte speciellt serviceinriktad. Min första produkt hamnade i fel produktkategori på Marketplace, trots att jag hade placerat den i rätt kategori när jag la in varan. Bad om hjälp från supporten för att justera det, men de kunde inte göra det…det vara bara så, fick jag till svar… Jag ställde då frågan hur stor chans det var att en köpare skulle leta efter skötväskor under trädgårdsartiklar!!!! Fick inget svar. Provisionen var absolut inte förhandlingsbar. Till slut gav jag upp med att sälja produkter där.

    Min försäljning går allra bäst via Tradera och därefter Fyndiq. Och att lägga upp produkter hos de båda är snabbt och lätthanterligt. Målet är samtidigt att få fler kunder att handla direkt från mina webshoppar, för att få bättre marginaler. Samtidigt har jag satt marginaler utifrån att jag säljer via olika säljkanaler, så all försäljning som sker via webshoppen ger bättre vinst.

    Fyndig sänkte nyligen fraktavgiften för sina kunder…det skulle ge mer försäljning. Jag har dock inte märkt någon direkt skillnad ännu.

    #183664
    Kristeo
    Deltagare

    Jag köper från http://www.mailingbags.nu
    Bra sortiment, snabba leveranser, passar även den lilla e-handlaren :)

    #182573
    Kristeo
    Deltagare

    Ja men tänk att jag känner igen det här och värre har det blivit sista tiden.

    Jag beställer mina butiksvaror från Asien och det skickas som REK med flyg till Sverige. Transporttiden från Asien är mellan 14 dagar och 2 månader, men det är jag van vid. När beställningen väl kommit till Postens utrikesterminal så tar det numera 1 vecka eller mer innan paketet når mitt utlämningsställe som ligger ca 7-8 mil från utrikesterminalen!!!!
    Dessutom får nu paketet ett nytt kollo-id som är okänt för mig. Det innebär att jag kan inte följa paketet när det kommer till Sverige. När paketet väl kommit till mitt utlämningsställe så tar det ytterligare en dag innan jag fått hem avin i min brevlåda så jag kan hämta det. Tidigare kunde jag planera dagen och hämta paketen på vägen hem från mitt ordinarie jobb och på så viss arbeta mer effektivt när jag kom hem, och spara bensinpengar.
    😡

    Jag har valt att klaga till PostNord över detta nu då mitt tålamod börjar tryta.

    #170180
    Kristeo
    Deltagare

    Kodmyran – vad använder du för administrationsprogram?

    #170170
    Kristeo
    Deltagare

    Hej GregerA!
    Tack då hade jag tolkat det rätt. Får räkna lite på det där och se om det kan ge någonting bra i slutänden.

    #170155
    Kristeo
    Deltagare

    Tack för svaren Kodmyran och Nuco!

    Just nu har jag min nuvarande shop på Textalk….så det blir till att fundera hur jag ska göra i fortsättningen………..

    En fråga till Kodmyran
    Men hur ser kundens faktura/ kvitto ut….kan du få de respektive företagsnamnen/logotyp att synas på rätt faktura/kvitto?

    #169177
    Kristeo
    Deltagare

    Jag upplever att försäljningen är högre kvällstid samt nattetid (nattarbetare som får en stund över för att surfa kanske) utifrån när en order kommer in. Vädret kan också avgöra. Regn och rusk ger lite mer försäljning. Men sedan beror det på vad det är för produkter man har. Om jag skulle lägga upp solglasögon på startsidan en regnig dag så blir nog försäljningen minimal jämfört med en varm solig dag. Jag har även upplevt att vid löning (25:e – 30:e) handlar man mer i fysiska butiker men resten av månaden väljer man nätet.

    #169176
    Kristeo
    Deltagare

    Hej!

    Jag heter Kristina Gustafsson, 47 år och driver webshopen Abazzo sedan jan 2012.
    Innan dess hade jag en hobbyverksamhet i 7 år, där jag designande och sydde skräddarsydda hundkläder till kunder runt om i Norden.
    Jag har Abazzo vid sidan om mitt ordinarie arbete som pedagog på en förskola.

    Än så länge har jag ett brett sortiment i min webshop, men hoppas hitta någon eller några produkter som ska komma att sticka ut lite mer i försäljningen. Jag har min webshop hos Textalk. Jag tycker det fungerar bra.

    Det jag tycker är den största utmaningen är att synas ute på nätet….tar tacksamt emot idéer om hur man syns.

    #169175
    Kristeo
    Deltagare

    Jag har beställt från Mailingbags. Jag är väldigt nöjd med dom.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)