Helt rätt svar. Och jag kommer gå in och försöka göra lite ändringar + lägga högre budget. Men det vore kul att veta om någon annan provat detta. För tanken är intressant. Dubbla adwordsbudgeten = dubbla adwords ordrarna… ?
Hej,
Vi provade också att ha egen fakturahantering de första åren. Med facit i hand, idiotiskt val.
Bättre att låta de som är duktiga på fakturahantering och kreditsrisk att sköta detta. Har Payex just nu men kommer successivt att gå över till Klarna.
De pengar vi förlorat på kunder som vägrat betala är mer än vad vi har haft råd med. Några av dessa trevliga kunder har helt raderat ut vinsten vissa månader.
Ett par oortodoxa tips för att få in pengar.
* Börja ringa kunderna. Gärna på obekväma tider (menar inte 4 på morgonen men kanske runt 19:00 på en söndagkväll). Många av dessa som satt det i system att handla för att inte betala är väldigt ovana vid att säljaren ringer. Mycket obehagligt för dem. Det har faktiskt fungerat ett par gånger. Ett par gånger fick vi tillslut betalt, 2 gånger skickades prylarna tillbaka. Om inte annat är det värt det för att höra ursäkterna varför de inte betalat
* Chockhöj påminnelseavgiften. Vi har haft ett par personer som handlar för riktiga småbelopp och sedan skitit i att betala. Så säg att kreditskulden varit 130 kronor. Dra till med 1000 SEK i påminnelseavgift. Då har det betalats snabbt.
* Bäst tipset. Kör med Klarna, Payex eller liknande från början!! Och lägg på fakturavgitft på ordern om kunden vill ha faktura. Se till att avgiften täcker kostnaden för Fakturatjänsten och ger extra marginal till dig.