Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2013 kl. 04:02 #169368KhanDeltagare
FAX-ordrar är enligt min egna erfarenhet fortfarande standard i USA bland B2B. Medan det inte är fullt lika vanligt i Europa även om det förekommer. Och anledningen är precis som Parvelito att gamla system fortfarande är i bruk.
8 oktober, 2013 kl. 09:09 #168802KhanDeltagareÅter igen tack för att du tar dig tid. Jag har sedan tidigare ett gott samarbete med ett Shipping Center som sköter logestiken från USA till Sverige.
Exportrådet kommer att vara aktuellt när vi väljer att öppna en egen inköpscentral i USA för ett annat företags projekt. Och då kommer en inc services partner att vara viktig.
Toppen! Det var precis den här formen av information som är aktuell för oss i början innan verksamheten är mer aktuell för USA i form av ett dotterbolag.
Hur många distributionscentraler använder du i USA? Vi kommer som jag tidigare har nämnt producera i USA och därifrån distribuera direkt till 3PL i Europa och USA.
Har du enbart ett bankkonto i UK eller även dotterbolag?
8 oktober, 2013 kl. 02:44 #168799KhanDeltagareOm jag har förstått dig rätt måste vi redan från början registrera ett bolag för att ha möjlighet att sälja via Amazon i USA? Vilket iför sig är väldigt logiskt. Använde ni er av någon form av fullservice lösning för ert c-corp bolag?
Vad det gäller FBA så tillverkas samtliga produkter inom USA så det ska alltså inte vara några problem.
7 oktober, 2013 kl. 16:11 #168788KhanDeltagareTack för ditt svar PalMik!
När det gäller vår tänkta försäljning inom USA ligger vårt fokus främst på varumärkesbyggande och slutkonsument genom att skapa en Amazon Webstore samt direkt via marketplace.
Hur har du löst försäljningen inom USA? Krävs det företag/filial inom USA eller kan man använda ett företag och bankkonto i ett annat land där Amazon finns representerade t.ex. UK? Vi planerar på sikt att öppna ett dotterbolag inom USA och även då vända oss mot eventuella återförsäljare.
Mvh
Johan
7 oktober, 2013 kl. 08:20 #168771 -
FörfattareInlägg