Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
10 oktober, 2016 kl. 15:06 #182001Kassa-systemDeltagare
@Webbutvecklaren 88086 wrote:
Jag har tidigare annonserat en hel del på Adwords och ibland använder jag mig av Display Network. Detta gör jag främst då keywordsen har låg sökvolym så jag får upp antalet klick genom att göra på detta sätt.
Dock får jag en känsla av att de klick som är via Display Network ofta är av sämre kvalitet och sällan leder till avslut.
Tack på förhand!Jag har precis börjat och provat på AdWords för första gången.
Jag tyckte också ”DisplayNätverk” lät konstigt.
Typ youtube och andra sajter där användarna inte alls är intresserade av shopping alls utan vill syssla med annat. nöje.Därför valde jag endast relevanta sökresultat.
Jag tror massa volymer(klick) som inte genererar något är ännu sämre för rankingen på sikt?
@MaWeMagnus 88122 wrote:
Svårt att säga vad det kan bero på utan att ha en hel massa statistik. Jag skulle börja med att troubleshoota genom att filtrera besökarna i Analytics för att bättre kunna se vad de specifika besökarna gör.
Se till att du har skälig volym för att statistiken ska vara tillförlitlig.
Är det väldigt hög avvisningsfrekvens (typ 60-80%) så kanske du bör tänka på att omformulera annonsinnehållet samt fixa bättre message match i själva kampanjen – d.v.s. ha rak och tydlig kommunikation i bannern (eller i texten om du använder textannonser) samt se över landningssidorna så att besökaren kommer till rätt ställe OCH att besökaren FÖRSTÅR att den har kommit till rätt ställe.
Väldigt generella svar men jag hoppas det hjälper dig att testa vidare
Jag har 57 % avvisning.
Inte bra.Är helt färsking på analytics också.
Men det ser ut som 1 sökord varit fel/vilseledande.Men långt ifrån illa matchad annons mot innehåll.
Låg konvertering dvs. Bara kavla upp armarna21 mars, 2016 kl. 09:07 #181196Kassa-systemDeltagare@MyJosephine 86507 wrote:
”500 (Internal Server Error) – Programfel Ett programfel inträffade när sidan skulle visas. An internal server error occured while processing your request.”
@Kyldiskar.se 86524 wrote:
På första sidan skulle jag flytta upp produkterna så dom syns utan att man scrollar för att öka konverteringen.
Hej!
Enligt analyticspanelen har vi haft
143 sessioner
110 users
422 page views
47 organic searchesMärkligt att det verkar krångla för just 2 forummedlemmar här…
Ang 500 Error pekar det mesta på en plugin/theme.
PHP-memory limit kan det också vara.Exakt, tanken är att en slider skall placeras överst där man har featured products, kampanjer och annat levande material.
Det är en sk ”avatar” eller profilbild som följt wordpresskontot sedan start.
Det är den som plötsligt nu är bruten,dvs finns inte så att vid blogginlägg och liknande har författaren (user) en broken url image.Och ska man åtgärda detta tas man till sajten Gravatar, ombeds att bli medlem, etc.
Vilket trams.
18 mars, 2016 kl. 17:07 #181167Kassa-systemDeltagaredefiniera laddar?
Har du provat vid fler tillfällen, vad har du för webbläsare?
Jag med flera personer har besökt siten på hundratals tillfällen, mobilt, android, iphone, och det är hyffsade laddtider på allting förutom enskilda bilder förstås. Även vissa partners har besökt sidan , payson har tom provhandlat för att kontrollera vår checkout funktion etc.
54 request och 1,91 sec enligt chrome
16 mars, 2016 kl. 12:17 #181140Kassa-systemDeltagareHej
Jag heter Sebastian och är E-handlare sedan några dagar.
Jag är född 1989 och har jobbat sedan flera år inom betallösningar, kassasystem och tjänster B2B. Eftersom jag är dels ansvarig för IT, webbnärvaro och den mesta marknadsföringen föll det på min lott att införa vår nätbutik.
Bakgrunden:
Vi säljer sedan 1990 typiska värdeförvaringsprodukter som kassaskåp, brandskåp samt kassaregister. Verksamheten har sedan dess varit självrullande, det vill säga någon direkt marknadsföring har inte behövts eftersom kunder går på rekommendationer och rykten sprids som den absolut bästa reklamen man kan få!
Vår nisch som butiksleverantör är alltså en ganska liten bransch där man säljer kassasystem och tillhörande tjänster mot framförallt företagskunder, även vissa kommunala verksamheter samt landsting.
2010 Infördes en ny lag för alla näringsidkare som hanterar kort/kontanter för mer än 4 basbelopp per år. Då blev hela marknaden upp och nervänd eftersom nästan alla samtliga butiker,restauranger behövde skaffa nya godkända kassaregister med den obligatoriska certifierade kontrollenheten.
Under denna period dök det upp väldigt många nya aktörer ,förmodligen tredubblat utbud på leverantörer som började sälja kassasystem. Många diversehandlare och kontorsgrossister började också sälja dessa produkter för att ta sin del av kakan.Marknaden genomled såklart prisdumpningar för att alla dessa nya aktörer helt enkelt ville ”köpa” sina marknadsandelar genom att sälja produkter för inköpspriser.
Under denna tiden dök det också upp företag som sålde produkter ”billigast” på internet. Många av våra typiska kunder är ganska benägna att hela tiden jaga lägst pris oavsett vad kvaliteten och utgången blir så givetvis var det märkbart för oss.Ett kassaregister är alltså en ganska affärskritisk produkt som måste leverera vad näringsidkaren behöver, det är dessutom en lagstyrd kontrollenhet som skall uppfylla såväl Skatteverkets föreskrifter som bokföring med korrekt underlag för momser,redovisning av försäljning etc.
För oss var det väldigt främmande att folk vågade beställa dessa överhuvudtaget som på postorder och endast få packa upp en kartong.
Vi var faktiskt emot näthandeln starkt på just dessa produkter,liksom många av våra kolleger som man sammanstrålar med ibland för utbildningar och mässor hade samma resonemang.De som erbjöd en billig ”lockvara” på internet/Blocket lade ofta till många dolda kostnader, oschyssta avtal som i slutändan ofta gjorde det dyrare för brukarna
Efter några år fanns nästan ingen efterfrågan heller på nya produkter.
Däremot underhåll & service på befintliga.
Vi har haft en stark jämn tillströmning av nya kunder som nu efter en tid behöver support, service på dessa kassasystem men inte hittar det företag som sålde till dem år 2010-2012…Triggerpunkter
Sedan dess har vi även börjat med betallösningar som kortterminaler, det är mer administration och underhåll av en relativt stor kundkrets på en ca 20 mils radie från vårt kontor.
Vi har haft en webbnärvaro sedan 1999, sk showrom med produktbeskrivningar och relativt hög trafik. Men vi misstänker att de som önskat handla direkt istället gått till andra konkurrenter. Vi har även agerat informationshämtning där kanske besökarna rentutav samlar information, bilder och hämtar broschyrer men ändå till sist handlar någon annanstans.
Att man har telefonnummer, resande försäljning är således meningslöst för konverteringen av onlinebesökarna kan vi konstatera.
Vi har därför närmat oss näthandeln sakta men säkert från lite annorlunda anledningar. Vi har ingen direkt säljavdelning som aktivt söker upp nya kunder, vi hade däremot en bra webbnärvaro och trafik.
Därför införde vi för sedan en vecka vår Nätbutik.
Jag diskuterar gärna allt möjligt med er här, SEO, marknadsföring & webb.
Mvh
Sebastian
Kassa&Skåp AB
kassa-system.se2 mars, 2016 kl. 22:03 #180994Kassa-systemDeltagare@IPhouse_Frank 86273 wrote:
Hej,
vi har ganska blygsamma kommunikationsbehov:
2x fasta telefon
2x mobilerVi vill använder oss av ett företagsnummer med IVR och röstbrevlada,
helst kopplar vidare till mobil när man inte är på plats och sen till röstbrevlåda.Vad kan ni rekommendera?
Frank
shop.ledwarehouse.seLite oväntat ämne men intressant, vi skall också införa en ny telefonlösning och har funderat på Telavox.
Med fasta telefoner menar du stationär enhet?
= Vi har likaså 1 fast nummer, eller anknytning snarare som vi kommer portera in i deras system. Alla som ringer det numret hamnar i ip-baserad telefonkö dvs.
På detta hänger man Mobiler (mobile flow kallas det visst)
som tar emot samtal enligt sin setup. Att ha fasta telefoner(bordstelefon) är något annat, inte intressant för oss.25 februari, 2016 kl. 11:17 #180906Kassa-systemDeltagare@blazern 86073 wrote:
Det ingår även 20 gratisannonser om du skaffar den stora Blocketbutiken.
Hejsan på er.
Vi blev uppringda för såväl många år sedan, som aktuellt i dagarna faktiskt av Blocket som ville prata om den sk Butiken.
Villkoren för 20 gratisannonser stämmer, med dessa förutsättningar:
Använd inom 4 månader.
Basbutik helår tecknas för 14.960Jag har dock dålig erfarenhet av Blocket!
Vi provade för en tid sedan att lägga ut en produkt.
Företagskonto samt annons i /Affärsverksamhet.
Priset skulle anges inklusive moms.När det är klart, hamnar vi för högt i konkurrensen dock.
Det finns bland annat 1 företag som annonserar samma produkt med
ett nettopris utan moms (!) åtskilliga tusenlappar billigare.Deras annons beskriver inte någonstans alls att priset är ex moms.
Besöker man deras hemsida så ser man dock det riktiga priset.Slutsats:
*Blocket tillåter annonser från just detta företag, som även har blocketbutik att genomlysande använda missvisande låga priser utan moms redovisad.
*Blocket förstår inte Svenska lagar, momsregler och hur företag ofta lyfter moms & inte räknar med den i affärer mellan andra företag samt näringsidkare
(Kategorin Affärsverksamhet är väl knappast för privatpersoner)
*Blocket har dessutom något A.I bot-baserad kundtjänst som uppenbarligen inte förstår vår problematik i korrespondens om detta problem.
Svaret vi fick: Vi kan ta bort ert pris helt. Inget annat.Deras svar är tydligt autogenererade av något datorsystem istället för en tänkande människa.
23 februari, 2016 kl. 09:01 #180861Kassa-systemDeltagare@Dan 86089 wrote:
Innan du har skickat 100 orders så gör det som är billigast och enklast. Printa på papper eller köp etiketter. Spelar ingen roll, slösa inte tid på det. Måste du lägga 10 minuter på att skaffa etiketter – gör det inte.
Optimera aldrig din tid för att leverera orders innan du faktiskt säljer något. Lägg all energi på att få orders istället.
Mycket kloka ord!
Att lägga tid, köpa en etikettskrivare (!) och få den att fungera är vansinne.
@Larsa 86030 wrote:
Men för de tyngre paketen som jag lär skicka med DHL så har jag funderingar kring just det här med fraktsedlar. När jag sen bokar en leverans via DHL Multishipping så bör man ju få en fraktsedel att skriva ut.
Fungerar det med en vanlig laserskrivare och hela etikett-ark och manuellt skära ut dessa? Eller bör man skaffa sig ytterligare en etikettskrivare typ Zebra?
Trots att vi säljer Zebra-skrivare så kan jag bara rekommendera att lyssna på alla andra kloka ord här. Avvakta!
Vi har till exempel i åratal skrivit ut vanliga A-4 ark från DHL då man får fraktsedlarna på mail som pdf:er vid bokningar där. Fungerar utmärkt.
Man klipper, och tejpar fast dom på kartongen som ändå skall tejpas och förseglas med transpartent tape förstås.
En A4-skrivare med vanliga papper har du redan, eller hur och den ska ju jobba för sina pengar.
Mh
23 februari, 2016 kl. 08:51 #180859Kassa-systemDeltagareHej.
Jag har gjort ett utkast, vi bedriver ju B2B mot företag där en del saker skiljer sig. Någon med erfarenhet, tips? Jag kan posta vissa urdrag iallafall för tankar och inputs:
[Information & Köpvillkor]
Företaget:
Vi är det här, finns där, funnits sedan xxxxverksamhetens ambitioner är att ge hög service, ledord
Produkter
Vi säljer produkter och tjänster till mestadels företag, men har även kommunala verksamheter och landsting som privatpersoner inom framförallt Sverige och Norden.
Alla varor säljs mellan Företag och det är exklusive moms.
Distansköplag, ångerrätt och liknande konsumentskydd existerar ju inte här som för privatpersoner.Returer,etc finns i princip inte
Betalsätt
Vi erbjuder ett brett utbud av betalsätt, payson ,paypal och externa parter som sköter säkra transaktioner. Faktura med 10 dagars betalning.
Bankgiro/Förskott har vi också, för tex disposition och förbetalning av vissa produkter och framförallt hyrprodukter.
Betala vid leverans är också en självklarhet för kontantkvitto, samt då finansbolag är inblandat vid upplägg av hyrköp & liknande finanseringslösningar.
*Payson och andra betalleverantörer har väl krav på vissa mallar? Det ska framgå deras text, logotype om jag inte minns fel.
Frakt & Leverans
Normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar.
Vi reserverar oss för tillfälliga avbrott,slutsålda varor och andra dröjsmålVissa produkter är beställningsvaror, och kräver kundspecifika anpassningar varvid leveransen kan ändras. Vår strävan är dock högsta möjliga prioritet och vi kontaktar /underrättar er vid eventuella frågetecken.
Frakt:
Vi skickar paket med fraktbolag X, X2 som ansvarar för godsets transport och skick i utsatt tid.
Vi erbjuder även hämta varor i butiken (lager)
Liksom erbjuder ytterligare custom/lokal leverans.
23 februari, 2016 kl. 08:35 #180858Kassa-systemDeltagareHej!
Beror såklart på bransch och produkt, samt dina kunder (privatpersoner eller företag)
Vi tror även faktorer som igenkänningsfaktor, snabb checkout, hög konvertering hos betalväxeln är lika viktigt som att ha ”alla betsätt”.
Vi har till exempel:
PayPal
Payson kort /direkt
Payson delbet
Payson faktura
Förskott bankgiro
Betala vid leverans (kontant samt extern finansbolag) -
FörfattareInlägg