Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
24 juli, 2014 kl. 12:20 #175583KarlssonDeltagare
Skall det vara med eller utan tryck?
Vi köper fin påsar i satin ifrån Danmark med tryck, absolut inte ett billigt alternativ, men bättre kvalité finns inte att få tag i och väldigt bra service med den Svenska säljaren.
Men skall ni inte ha tryck skulle jag också sökt på amazon m.m..
10 juli, 2014 kl. 13:38 #175431KarlssonDeltagareTillägg : Lokalen ligger väldigt centralt på en vältrafikerad väg med både villor och hyreshus runtom, en normalbegåvad inbrottstjuv hade aldrig tagit risken.
Kolla med försäkringsbolaget vad de kräver för att inbrottsförsäkringen ska gälla. De ”billiga” larmen är sällan godkända. Krävs också att installatören är godkänd av försäkringsbolaget. Lätt att gå i dyrköpta fällor
Självklart, har länsförsäkringar både som bank och försäkringsbolag så skall boka möte med dom snarast möjligt och se vad dom säger, är iheller inte ute efter de billiga skräp larmen utan vill bara ha ett bra larm som är smidigt att använda där man känner sig trygg när man är borta ett par dagar.
Vi har Verisure. De har ett kanonbra larm med fria utryckningar och bra brandlarm.
Rolig app där man kan ha kolla på temperaturer i olika ställen i huset. Varmt idag…
Vi har butik och lager i källarenVerisure Home Plus ser ju väldigt trevligt ut överkomlig kostnad till vad man får, men kan man lägga till och få mer utrustning tex kameror?
Har Trygga Hem TH7000 som jag tycker fungerar bra.
Dock ingen utryckningstjänst kopplat till detta larm. Man kan dock ställa in så att larmet ringer upp ett antal förprogrammerade telefonnummer då det händer något.
Rörelsesensorer, röksensorer, fönster-och dörrsensorer.Hade säkert funkat bra, utryckningatjänst är som sagt inte ett måste, jag bor 200-300 meter ifrån lokalen och är troligtvis först på plats om där händer nåt, dock är ju utryckningatjänst tryggt om man är bortrest.
Men hur fungerar det för övrigt gällande min försäkring? påverkas min försäkringspremie om jag har ett larm med abonnemang eller utan? Och får jag bättre premie om jag har larm med utryckningatjänst? Kanske länsförsäkringar kan svara bäst på detta, men kanske nån som vet?
23 juni, 2014 kl. 11:09 #175106KarlssonDeltagareTextalk pluspaket har kundinloggning där du kan bygga upp olika kundgrupper med olika priser för varje grupp, perfekt när man har återförsäljare till sin butik, även stöd för att skicka ut olika nyhetsbrev till de specifika kundgrupperna.
490 SEK / månad + moms.
Bindningstid 1 år.Väldigt prisvärt anser jag för både små och medelstora företag.
Tycker du detta är blir för ”dyrt” för dig med några hundralappar i månaden föreslår jag att du trycker upp kataloger för dina återförsäljare där dom kan mejla eller ringa in sin order till att börja med..
3 juni, 2014 kl. 19:36 #174880KarlssonDeltagareKläder och mode är en av de branscher som rör sig absolut snabbast inom e-handel, har man inte möjlighet / kunskap eller tid att göra dagliga uppdateringar, hålla butiken fräsch och ny dag för dag, vecka för vecka med olika teman och nyheter i sitt sortiment som de större konkurrenterna gör så bör man låta bli att bedriva e-handel inom detta, för då är man mer eller mindre chanslös och det hela resulterar endast i en förlust affär med både tid och pengar.
Kort analys :
Jag ser fler brister i er nuvarande e-handel än saker som är bra dessvärre..
Jag nämner några :1. Domänen är kass – luisafashion.ehandel.net
2. Butikens design är mer motbjudande än inbjudande.
3. Bloggen – senast uppdaterad 27 Nov, 2008…
4. Copyright © 2009-2012, känns som ert företag gick i konkurs för 2 år sen.Redan efter dessa fyra punkterna så är det orsak nog för att inte ha några kunder.
Om ni inte kan se detta med egna ögon så tror jag inte e-handel är er starkaste sida eller något ni skall hålla på med.Mitt tips och råd är att skrota hela butiken och börja om på nytt och satsa helhjärtat, men finns inte möjligheten, kunskapen eller tiden till att hålla takten som faktiskt krävs inom e-handel för kläder och mode 2014 så avråder jag er att lägga en enda krona i reklam eller en enda timmes arbete på den butiken. Kort sagt, den håller inte måttet.
28 maj, 2014 kl. 13:19 #174825KarlssonDeltagareNej, du är inte den enda som tror det kan leda till problem.
Alla butiker jobbar med olika marginaler och olika förutsättningar, klart denna regeln kan leda till en del tvister mellan kund och butik. Kundens retur upplevelse utav använda varor och produkter kommer variera kraftigt från butik till butik tror jag. Men det återstår att se vad Konsumentverket kommer med för riktlinjer.
Exempel :
Kundens perspektiv
Om en kund köper en skjorta för 900 kr och väljer och använda denna vid två tillfällen och därefter göra en retur, så vill ju kunden självklart få tillbaka en större del utav köpesumman.Butikens perspektiv
Men från butikens perspektiv som köper in skjortorna nya för 300 kr, så kommer här en retur på en använd skjorta som ej kan säljas som ny, Först behöver butiken kontrollera skicket på skjortan, tags/lappar kanske fattas, kanske är skjortan något skrynklig efter postgången och användandet, Och för att sälja vidare en använd skjorta tillkommer där även en hel del extra jobb jämfört med att sälja en ny.Vad tror ni ?
Med det här i åtanke tror jag det är ytterst svårt för butiken att göra kunden nöjd med sin retur och värdeminskning om inte butiken är beredda att göra en förlust affär. Vad tror ni andra? Och vad hade ni värderat skjortan till ur butikens perspektiv?27 maj, 2014 kl. 16:48 #174803KarlssonDeltagareHär är lite info om de nya EU-direktiven för distanshandelslagen –
Regeringskansliet
Skydd & Säkerhet
Nyhetsbrev från setterwalls
Nordicecommerceknowledge7 maj, 2014 kl. 12:35 #174467KarlssonDeltagareMitt tips & råd är – Gör smarta inköp ifrån leverantör – ”20% utav sortimentet är oftast 80% utav försäljningen”
3 maj, 2014 kl. 13:50 #174400KarlssonDeltagare66 besök från Ehandel.se senaste dagarna, men ingen feedback? Då skall jag bidra!
tips från coachen! 😎1. Butiken saknar favicon.
2. Bildspelet på startsidan med ”Knäskydd med stördämpande kudde” – texten så inte plats på min laptop riktigt utan kapas vid priset? ( 15.6 tums skärm )
3. Löjlig sorterings möjlighet – Att kunna sortera mellan följande :
Standardsortering,
Sortera utifrån popularitet,
Sortera utifrån genomsnittligt betyg,
sortera efter senast inlagd,
sortera efter pris: lågt till högt,
sortera efter pris: högt till lågt,Att ha dessa valen till max två produkter ( Knäskydd ) blir lite löjligt, Hade nog plockat bort denna möjligheten tills ni har fler produkter.
4. Relaterade produkter hade jag lagt under och inte till höger så man får en bredare & snyggare produkt vy.
5. Byt färg på ”Lägg i varukorg”, blå / turkos / grön, allt utom rött!
6. En ”Om oss” skadar inte försäljningen även om ni är tydliga med telefonnummer osv.
7. Mitt konto – Jag ser inloggning, men inte att man kan registrera ett konto?
Detta är väl vad jag reagerade på vid ett första ögonkast Lycka till med er butik! 😎
4 april, 2014 kl. 16:05 #173987KarlssonDeltagareNej, du behöver inte grubbla över någon böter. Denna kunden får väl rätta sig i ledet som alla andra får göra. Ingen retur ifrån kund = inga pengar tillbaka… kort och gott, väldigt enkelt att förklara.
4 april, 2014 kl. 15:57 #173981KarlssonDeltagareHåller med Parvelito ^^,
Nu vet jag inte vad era Köpvillkor säger, Men i många fall får ju köparen stå för returfrakten fram tills att säljaren mottager reklamationen samt godkänner den, därefter återbetalas den.
-
FörfattareInlägg