Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
5 december, 2016 kl. 12:26 #182880karlhogbomDeltagare
Ja har läst igenom den artikeln och verkar inte vara 100% tillförlitlig om man ögnar igenom kommentarerna.
har ställt frågan till Trygg E-handel men inte fått något svar än, vi får se.
23 januari, 2012 kl. 14:48 #134888karlhogbomDeltagareskicka PM.
11 januari, 2012 kl. 14:24 #133905karlhogbomDeltagareHej Micke..
Jag gick in och kikade lite (mest för nyfikenhetes skull). Ett par saker som jag direkt reagerade på
1. i produktlistvy så ser man 2 knappar ”mer info” och ”köp” trycker jag på köp så köper jag inte produkten utan jag kommer endå till produktsida för mer info, trots att jag redan har valt att köpa produkten och klicka på ”köp”. Detta kan vara enerverande för kunder som redan vet vad dom vill ha och vill bara få ner grejerna o korgen så att säga.
2. Kassan: kassan är lite förvirrande när man har priser på produkter och antal direkt i överst på sidan och sedan en sammanställning av exakt samma saker längst ner. Jag anser att när man kommer till kassan har man redan tittat klart på bilderna och man vill göra kassan så lite rörig som möjligt för att underlätta för kunden. – när kunden kommer till kassan har han / hon redan bestämt sig för att slutföra köpet, här gäller det att underlätta för kunden
3. du bör skilja på kassa / kundvagn.. när kunden är i kundvagnen är man inte än redo att slutföra köpet och man skall då inte bli förvirrad av att kassa finns på samma sida.
4. Kundvagnen symboliseras av en pepperkasse vilket känns inte ogenomtänkt..
5. man är ombedd att kryssa i en ruta för att konfirmera att man är 18 år i kassan, ta bort detta och skriv in det i era köpvillkor istället… (en klick mindre för att slutföra ett köp)
6. att brevavvisera kostar pengar, om du gör det *oblegatoriskt att lämna mobilnummer istället för fast telefon så kommer du att kunna sms-avisera mer.
7. Hur fraktas mina saker? kan jag välja olika fraktalternativ? postförskottt?
ja, det var ett par saker som jag reagerade på.. kom gärna med feedback på feebbacken11 januari, 2012 kl. 13:40 #133902karlhogbomDeltagareja det blir nog till att låta kunderna välja fraktbolag (med dess priskillnader). Synd att inte man kan hålla sig till ett enda fraktbolag.
11 januari, 2012 kl. 06:35 #133864karlhogbomDeltagareOkey tack för lite mer info, ska kolla igenom våra avtal med DHL lite närmre, är det nån som kör DHL som upplever att kunderna känner sig säkrare med posten eller har det inte haft någon betydelse?
10 januari, 2012 kl. 18:49 #133842karlhogbomDeltagareja den frågan verkar snyggts styrts av, av posten själva.. om någon annan än posten själva har något bra att komma med så hör gärna av er.
-
FörfattareInlägg