Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
7 augusti, 2015 kl. 06:35 #179144karfoDeltagare
Pluskontot har avtal för DHL Euroconnect och DHL Express.
14 juli, 2015 kl. 05:25 #178962karfoDeltagareHej,
Jag antar att du handlar från Kina.
FOB betyder Free Over Board och när man kör med flygfrakt, som du gör antar jag, så fixar de oftast bara export papprena. Köper man container så står säljaren för frakt till närmaste hamn, inget mer. Så ja, det blir typ samma som EXW, men vid EXW fixar inte säljaren exportdokumenten.
Det är dumt att betala allt i förväg, det framgår inte av det du säger om du/ni gjort det. Max 30% isåfall brukar jag få ner det till. Sedan betalar jag resten efter att ha haft en inspektör på plats samt fått dokumenten från denne.
Detta garanterar inget alls men det gör det lättare, nu har jag bara köpt saker som är färdigdesignade men med eget tryck. Har man helt egen design hade jag förmodligen haft hjälp av ett externt företag. Att tänka på vid import är också alla regler såsom REACH m.m.
29 maj, 2015 kl. 16:29 #178580karfoDeltagareDu söker aldrig på Google va?
6 april, 2015 kl. 19:07 #178076karfoDeltagareKänner en person privat som jobbar med detta och vars företag är agent för ett franskt märke inom hudvård och hårvård.
Det krävs rätt mycket kan jag säga för att få vara agent, man måste visa ett enormt intresse, i det här fallet var det att flyga till Paris för utbildning och dylikt, kontrakt m.m.
Att bli ÅF är det kanske lättare för, men många av de stora märkena har sina kanaler i Sverige.
Fråga på, det är mitt råd. Rota, googla! Maila! Ring!
21 mars, 2015 kl. 07:17 #177864karfoDeltagare@C.Larsson 81510 wrote:
Är det 1000 kolli per månad innan man får ner priset. Vad skiljer sig egentligen från mypack och postens gröna påsar?
Ursäkta sent svar,
1000 kolli per år.
13 mars, 2015 kl. 11:53 #177794karfoDeltagareNorge är stenhårda med commercial invoice fakturor, de accepterar inte längre Pro-forma heller enligt FedEx.
FedEx var snälla nog att stoppa ett paket åt mig i Sverige redan som jag glömt slänga på fakturor till Norge, så det blev inte särskilt försenat..
Var NOGA med att specifiera fraktkostnaden då deras tullgräns är varuvärdet inklusive frakt. Specar man inte frakten separat kan de uppskatta den själva. Läste något skräckexempel på norska motsvarigheten till ehandel.se, där de uppskattat en frakt med DHL till 400 NOK eller dylikt…
MVH
Freddan9 mars, 2015 kl. 12:55 #177745karfoDeltagareHej,
Detta verkar helt otroligt då jag fått hemleverans av Posten med DPD paket.
Jag bor i Fagersta och här finns ett företagscenter bland annat.
Ring Posten och prata med dem. Kan vara något fel i deras system.
15 februari, 2015 kl. 16:23 #177465karfoDeltagareJag använder mig av Posten, dock deras tjänster MyPack och Varubrev. Vi böt från DHL ServicePoint främst då flertalet kunder klagade över att det var långt till utlämningsställen, undrar hur många som var missnöjda men aldrig hörde av sig.
Fick ner priset med nästan 50% på MyPack efter lite förhandling på allt under 10kg volymvikt, över det blir det rätt ovärt gentemot DHL genom pluskontot. Givetvis fortfarande dyrare än DHL men värt det. Att få ner priset krävdes dock lite volym men inte så mycket tyckte jag (1000 kollin).
Vi skickar det mesta under 1kg med Varubrev, resten MyPack.
Det mesta vi skickar passar nog nästan in på klädesprodukter då det är av tyg.
Förövrigt är Varubrev inte spårbart fullt ut och det vet jag, en risk man får ta helt enkelt.
8 februari, 2015 kl. 08:52 #161363karfoDeltagareHej,
De flesta tar inte ut hela fraktkostnaden mot sina kunder. Däribland jag.
31 januari, 2015 kl. 19:01 #161211karfoDeltagareHej,
Jag använder Opencart dock inte 2.0 eller senare då många moduler inte har stöd för detta ännu.
Temat jag kör just nu är: eCommerce – OXY – Multi-Purpose Responsive OpenCart Theme | ThemeForest
Väldigt nöjd främst med att man kan anpassa mycket i temat men även basic information såsom leveranstid och etc på produktsidor m.m.
-
FörfattareInlägg