Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2014 kl. 15:16 #171905Kai_ZegerDeltagare
Tack för hjälpen Fredrick!
13 januari, 2014 kl. 14:02 #171899Kai_ZegerDeltagare@flennstrom 73921 wrote:
Jag har undersökt ärendet och det verkar som kunden lagt en order med ett korrekt personnummer.
När du sedan vill fakturera för outlöst paket får vi ett personnummer som inte är korrekt. Är du säker på att du anger rätt personnummer när du skapar fakturan?Hej Fredrik,
Jag använder det personnummer jag fått av er på Klarna. På KCO kan jag inte se kundernas personnummer utan fått det via er när jag skulle fakturera för outlöst paket.11 januari, 2014 kl. 09:26 #171821Kai_ZegerDeltagareEn kund beställde varor i min webbutik i november månad via Klarna Checkout och valde att betala med faktura alternativet. Nu i januari 2014 kommer paketet i retur från DHL för att kunden inte hämtat ut sitt paket i tid. Jag tar kontakt med Klarna för att hjälpa mig med att kreditera fakturan och sedan skicka ut en ny faktura till kunden för outlöst postförskott. Inga problem med att kreditera den ursprungliga fakturan. Problemet kommer när jag ska göra en ny faktura för outlöst postförskott. Jag får besked via Klarnas system att ta kontakt med supporten när jag ska göra en ny faktura, vilket jag gör. Får besked från supporten att personnumret som kunden uppgett är felaktigt. Hur kan Klarna godkänna köpet innan om kundens personnummer är felaktigt redan från början?
Nu står jag där med fraktkostnader och returfrakts kostnader. Det svar jag får från Klarna är att ringa upp kunden och fråga efter deras personnummer. Vem lämnar ut sitt personnummer per telefon till en främling?
Vems är ansvaret? Är det Klarna som godkänt köpet från början eller mitt som försäljare att jaga ifatt kundens personnummer?24 november, 2013 kl. 10:23 #170428Kai_ZegerDeltagareHej
Jag har idag en webbutik till privatkunder och ska inom kort öppna upp en webbutik till som riktar sig endast till företagskunder (B2B). Kommer KCO att fungera för företagskunder eller måste jag använda Klarna Faktura?28 maj, 2013 kl. 05:38 #163969Kai_ZegerDeltagareDetta gäller för terminalen i Malmö.
Jag skriver alltid in vikten och måtten på alla paket som skickas iväg via Multishipping, ändå blir det fel på en hel del paket.
6 november, 2012 kl. 00:37 #155001Kai_ZegerDeltagare@bse 54982 wrote:
Jag en bekant som driver ett företag med ca 1000 artiklar, 1400 kunder och som levererar till hela Norden. Han har fastnat för Starweb eftersom han tyckte att mitt förslag till WooCommerce-produktion skulle bli alldeles för dyr(?) + att API-koppling mot Fortnox redan finns.
Hur är med Starweb? Bra eller? Någon som kör ehandel med liknande förutsättningar som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Har använt Starweb sedan 2007 och är mycket nöjd med deras plattform och deras personliga service de ger.
5 februari, 2012 kl. 23:33 #135696Kai_ZegerDeltagareTackar!!
Har fixat det nu på sajten.26 januari, 2012 kl. 20:21 #135106Kai_ZegerDeltagare@MatteB 21173 wrote:
Det ena utesluter inte det andra. Jag tar tacksamt emot Klarnajämförelser på både B2C och B2B.
Klarna hävdar inte längre att de är sämre på företag, även om deras hemsida innehåller ordet ”konsument” istället för ”kund” på några ställen.
Var hittade du den infon att Klarna inte längre var sämre på företag? Hade varit intressant att läsa. Vi har vår försäljning både till b2c och b2b. När det gäller privata kunder har vi aldrig haft några problem med Klarna, däremot så ställer det till med rejäl oreda för oss då och då när det gäller Klarna och b2b försäljning.
26 januari, 2012 kl. 08:35 #135057Kai_ZegerDeltagareHejsan alla!
Har surfat runt lite på olika forum ett tag och fastnat här på Ehandels.se som enligt mitt tycke är bland de bästa jag sett än så länge. Så jag registrerade mig i början på året och känner det är dag att presentera mig lite.Kallas för Kai ute på nätet och är 45 år. Ser att jag varken är yngst eller äldst här inne Började 2007 med att hjälpa brorsan som då hade en halvtaskig info sida om sina produkter, att börja sälja själv via nätet och inte bara via telefon och kundbesök till återförsäljare runt om i landet.
Han nappade på iden och jag satte igång med att fixa till med bilder och text till den nya webbshoppen. I början var det inte alls populärt bland våra företagskunder att de skulle beställa våra produkter via en e-butik. De var vana att bara ringa in eller skicka fax, så fixade vi resten. Problemet var att dessa samtal kunde ta en fasligt lång tid och att kunderna hela tiden frågade vad kostar den produkten och vad kostar frakten om jag beställer si och så mycket. Nu får de svar direkt på alla sina frågor via webbutiken och vi sparar en massa tid på onödiga samtal. En annan fördel är att privatkunder kan handla direkt via nätet och behöver inte kuska runt en massa mil till närmaste butik för att köpa våra produkter.
Nu har jag fått lite mer kött på benen när det gäller e-handel och är sugen på att öppna en egen webbutik så småningom inom en helt annan inriktning. Får se vad det blir av det i framtiden. Än så länge är det bara i mina tankar och funderingar.
Mina intressen är foto – film och turneringspoker. Gillar att leka lite med bilder i photoshop.
Ha de gött alla här inne och tack för all info man kan finna här -
FörfattareInlägg