Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2020 kl. 20:51 #186849Johan WDeltagare
Företaget som skickar varorna har ett säljpris ut till dig + moms.
Sedan kanske frakterna faktureras som en separat artikel.
Beror på hur ert avtal ser ut.
Du säljer en vara för 1000 kr.
Varan kostar 500 kr att köpa in från företaget. Då fakturerar de dig 500 kr + moms inom Sverige.Är företaget utomlands inom EU och båda har registrerat VAT-nummer skall de fakturera utan moms.
”Provisionen” är helt irrelevant. Det är din marginal och det är du som bestämmer priset ut mot kund, inte företaget du köper produkten ifrån.
19 mars, 2020 kl. 16:16 #186825Johan WDeltagare@WebbPartner 94366 wrote:
Såg att det fanns ytterligare en tjänst för att skapa QR-koder, då även för Swish och WiFi
”Såg du den” efter att du laddade upp den på ert webbhotell?
Eller hur ”hittade” du den?
Grym necro förövrigt.
24 februari, 2020 kl. 04:08 #186796Johan WDeltagareFungerar precis som om du hade köpt in varan till ditt eget lager.
Den momssats som du tar ut till kund beror på var ditt bolag som agerar säljbolag är registrerat. I detta fall Sverige och då är det 25% moms på kläder.
Har ni båda ett VAT-nummer och din leverantör som du köper in från ligger inom EU så är det ingen moms mellan er.
Du bör skaffa en redovisningsekonom som kan handel inom EU. Då skall de lösa allt åt dig.
21 februari, 2020 kl. 12:21 #186790Johan WDeltagareDet är problemet med svenska politiker som inte främjar e-handel och export utan hellre satsar på mer skatter.
Det bästa är att starta bolag utomlands.
8 februari, 2020 kl. 20:02 #186774Johan WDeltagare@Editor 94283 wrote:
fb:redaktuellt
imre@redaktuellt.com ger dig köputlösande och säljdrivande kategori- och produkttexter med GARANTI: PPO Pay Per Order= no sales no fee – garanti. Värt att testa – inte sant?Kanske värt att fixa er egen hemsida först.
30 januari, 2020 kl. 03:00 #186432Johan WDeltagareDu behöver inte bara ett plugin utan ett avtal med ett kreditupplysningsföretag för att hämta sådana uppgifter.
30 januari, 2020 kl. 02:58 #186431Johan WDeltagareInte vad jag vet. Troligtvis pga att kreditkort har fördröjning i betalning från kund (dvs kredit). Så du står i princip för factoring med procenten. Bankerna står aldrig för någonting.
När vi körde Teller hade vi ingen procent på debitkort då det dras direkt från bankkontot.
2 maj, 2016 kl. 10:47 #181498Johan WDeltagareTar väl max en timma inkl. e-postande och annat administrativt arbete utöver själva installationen.
Finns ju plugin, provat detta? https://sv.wordpress.org/plugins/woocommerce-google-analytics-integration/
Tag manager plugin: https://sv.wordpress.org/plugins/duracelltomi-google-tag-manager/
7 april, 2016 kl. 11:13 #181299Johan WDeltagare@Martina G 86694 wrote:
För att undvika missförstånd, de korta URL:erna fungerar parallellt med de långa URL:erna. När man tittar runt i butiken så används långa URL:er som innehåller viktig information så som session ID och liknande.
Tack vare canonical-URL:er så indexerar Google endast de korta URL:erna och det är dom som visas i sökresultaten. Här finns lite mer info om canonical-URL:er från Google – https://support.google.com/webmasters/answer/139066
Det här är alltså inte något som påverkar SEO. Titta t.ex. på amazon.com som fungerar på samma sätt och använder långa URL:er i butiken.
I vårt system kan man lägga till samma produkt till flera olika kategorier samtidigt vilket betyder att produkten kan ha flera olika URL:er. Med canonical-URL:er kommer all sökmotorsynlighet till samma korta URL.
Användare länkar inte till canonical URLs utan den länk som syns när de surfar. Dvs era långa.
Länkjuicen skickar inte vidare 100% (som tester visat är det en drop på ca 10%) vid en 301 redirect eller med en canonical vilket gör att era kunder försvagas i sitt SEO-arbete istället för att få full länkjuice som i andra plattformar, vilket kan ha påverkan i det slutgiltliga SERP-resultatet.
Personligen föredrar jag permanenta länkar istället för dynamiska även ur användarvänlighetssynpunkt. Men framförallt om man byter plattform så kan man slippa ett stort 301-redirect arbete och förlust av länkjuice. Men plattformsbyte är ju inget som leverantörer ser som positivt.
1 april, 2016 kl. 07:03 #181242Johan WDeltagare@Dancar 86610 wrote:
Jag håller med dig Johan, jag blev själv väldigt tveksam till WGR när jag först loggade in under min ”prova på”-period. Men man kan se deras system från två håll, man kan se det som ett system som man ska jobba aktivt i utan en massa kopplingar till andra system och då har deras backend och grundfunktioner mycket övrigt att önska. Men man kan också se det som att det är ett ”skal” som man kan anpassa efter sina egna unika behov. Genom det simpla gränssnittet så blir detta enklare att göra och förr eller senare (förhoppningsvis förr) så behöver man koppla på ett affärssystem vilket man istället kommer att jobba I (något vi började göra efter c:a ett år). När man kommit dit så uppskattar man mycket att det finns en hög flexibilitet i ehandelsplattformen och framförallt bra support snarare än att backend ser snyggt ut (då man inte jobbar så mycket i det längre).
Det var detta som var ögonöppnaren för mig när det tillslut blev WGR trots min smärre chock när jag först såg det . Då ska sägas att jag ändå också är en riktig ”sucker” för snygga gränssnitt, men när affärerna tar fart så uppskattar man snabba och bra lösningar mer än snyggt gränssnitt. Desto viktigare dock att front office är snyggt givetvis, och där kan de trolla fram rätt snygga grejer.
Det är iaf hur jag ser på saken, sen är ju smaken som baken
Vi kan väl sammanfatta det som att om du skall köra Wikinggruppen så behöver du ett affärssystem där du administrerar dina produkter och ordrar.
Jag tycker själv sådant skall ingå och är en självklarhet. Finns många andra plattformar som har ett modernt gränssnitt idag.
-
FörfattareInlägg