Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2011 kl. 08:06 #122866StarwebDeltagare
Hej,
Jag sökte på ”Starweb” idag och hittade denna tråden och vill gärna ge er alla svar på de frågor ni har. Jag heter Johan och sitter som VD på Starweb sedan 11år tillbaka.
Plastskivor: Om du fått svaret ”läs manualen” så kan jag bara beklaga. Vi har bytt ut personer i supporten mot de som sitter där idag som jag anser håller väldigt hög nivå. Prova gärna att maila/ringa supporten för att testa den, jag tror du får ett klart vassare svar idag än för 6-12 månader sedan.
– Om du har hittat en bugg så rapportera den gärna på nytt, vi har nu ett gediget projekthanteringssystem som håller koll på alla rapporterade buggar och nya önskade funktioner.Iwona: Efterhand som vi har tagit lärdom av vad som fungerar och inte fungerar bra när det gäller äldre kunder som blir uppdaterade till senaste versionen så har vi nu bättre rutiner kring hanteringen av just uppgraderingar (tex från version 4.5 till version 5.0). Vi försöker därför numera aldrig göra en uppgradering strax innan stängningsdags eller på fredagar, dvs strax före helg. En sak som skiljer oss markant här från konkurrenterna är att vi helt GRATIS genomför uppgraderingar till nya versioner så att man får en mängd nya funktioner löpande, bättre SEO etc etc. Det vet jag att flera av våra främsta konkurrenter tar betalt för.
– Angående telefontid så kollar vi mailen även efter kl 16 (även helger). Vi har nu även en chatt direkt till säljare som öppnar kl 09 och stänger framåt 17.
– Gällande att kunna zooma in ännu mer än vad som går idagsläget så tycker jag det låter som en bra idé till en ny inställning i admindelen. Det är hur vi har valt att konfigurera bildvisaren i nuläget, men det ska absolut gå att justera. Jag ska framföra detta till våra utvecklare och återkommer till dig när vi sett över möjligheterna för en sådan inställningsmöjlighet.Erik: Du pratar om dropshipping och koppling till ett prisvärt affärssystem. Då kan jag varmt rekommendera Specter
på http://www.starweb.se/specter-api, de har själva sagt att vi har kanske den vassaste kopplingen mot de, och helt klart den billigaste. Vi tar 95kr/mån, våra konkurrenter runt 295kr/mån. Du sköter allt på webben och all synkronisering mellan webbutiken och Specter sköts helt automatiskt i bakgrunden!
– Sen din fråga gällande webbdesign. Det ingår 20-30 minuters justeringar av designen i samband med att du beställer. Om det är enkla html/css ändringar kan vi även göra dessa i efterhand i rimlig utsträckning. Vi är dock inte webbdesigners, utan tekniker/utvecklare och support. Vi har utvecklat vår egen e-handelslösning redan från start för 11år sedan och bygger alla kopplingar etc själva. Där ligger vår styka, vår starkaste sida är alltså inte design utan där tar vi alltid in proffshjälp när vi behöver hjälp med att ta fram nya fräscha teman eller uppdatera vår hemsida. Vi har nu inlett samarbete med flera nya webbdesignpartners om man vill ha en superunik design. Synkd & Vesign är väldigt många nöjda med och de tar inte mycket betalt, du hittar de på denna sidan http://www.starweb.se/webbdesign-eshop -
FörfattareInlägg