Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2014 kl. 12:41 #176607JimmyBDeltagare
Tänkte bara passa på att uppdatera den här tråden med hur det gått istället för att bara droppa en frustrerad forumstråd och sen lämna den.
Buggen vi hittat hos dem är ett faktum och den kvarstår. Vid ett specifikt händelseförlopp så kraschar deras system och skickar tillbaka kunden till webbutiken. Det gäller inte bara för oss utan alla. Angående vår Paysonmodul så har de efter mycket om och men (2-3 veckor) gjort en mindre justering på modulen och skickat till oss. Justeringen innebär egentligen bara att ordern inte får statusen ”processing” i magento och således inte heller skickar ut en bekräftelse till kunden.
Så lösningen vi står med idag som är det bästa Payson kunnat komma fram med gör att ungefär 5% av våra kunder upplever att Paysons betallösning kraschar, och att de automatiskt pekas om till vår success-sida där vi tackar för deras order, som då egentligen inte gått igenom. Eftersom Payson inte är behjälpliga eller kan berätta när de kan lösa problemet så tittar vi på en ny betallösning och kommer koda om deras modul så man åtminstone inte hamnar på success-sidan tills dess att vi har en ny betallösning på plats.
Någon som har en rekommendation på betallösning förutom Klarna och Paypal?
24 september, 2014 kl. 14:57 #176327JimmyBDeltagarebiz:
Paysons system korrigerar statusen på ordern i efterhand. Efter en dryg timme eller något så sätts ordern som ”cancelled” istället och mailet om betalning från Payson skickas inte ut öht. Så förhoppningsvis är inte det här något som ehandlare med min setup blir lurade av, bara tappar ordrar. Men kanske beskrev buggen onödigt detaljerat.Dan:
Är för okunnig för att veta vad en Checksum är, men att det skulle vara felkonfigurerat var första tanken också, och det vi hoppades på. Men eftersom vi satte upp det i en helt ren miljö och vi dragit detta genom Payson också så tror inte de heller att det är felkonfigurerat. De ska genomföra egna tester nu och återkomma imorgon.15 juni, 2014 kl. 20:31 #175010JimmyBDeltagareDet är woocommerce, temat finns tillgängligt på themeforest.
Tycker det är bra att ni gör lite förbättringar efter er bransch och finns ingen anledning att uppfinna hjulet när det finns så bra teman, bra val. Ni har lyckats bra med språkintegreringen också. Jag jobbade med det där temat för ett halvår sen och då hade den lite problem crossbrowser men det var lätt ordnat. Testa igenom ordentligt och rensa på kod i temat ni själva inte använder. Bra bilder och grafik generellt. Snygga tishor!
7 juni, 2014 kl. 10:45 #174899JimmyBDeltagare@stocktown 77581 wrote:
Är det här LUISA & STEFAN FASHION, EKOLOGISKA KLÄDER av Babyalpacka och ekologisk bomull adressen till er webshop? Isf är mitt råd att du ska lägga ner ehandel, där är för avancerat för er.
Nej det är inte adressen till deras webbsida, det är deras sidtitel, att du ens frågar på det sättet höjer inte förtroendet för din kompetens.
TS: Lägg inte ner er ehandel. Ni har väldigt många problem med sidan, både tekniskt sett och hur ni jobbar med digital kommunikation. Ni har redan fått en del av problemen utpekade här i tråden. Se inte problem, se möjligheter. Det här är perfekt utgångsläge för er att lära er massor om ehandel.
Det är därför det här forumet finns, för att man ska kunna lära sig av varandra. Personer som Stocktown kan du ignorera, det gör vi andra
1 februari, 2014 kl. 10:15 #172481JimmyBDeltagareAtt dubbla din budget kan ge dig mer än det dubbla antalet ordrar beroende på vad din befintliga budget är. Men det finns alltid en plattå där du inte kan nå en högre share of voice. Men du bör verkligen kartlägga vilka av dina söktermer är bäst konverterande innan du ökar budgeten.
Värt att titta på är också hur du kan förbättra konverteringen på dina landningssidor för att på så sätt öka antalet ordrar utan att behöva få mer trafik. Det är också viktigt att se över innehåll på dina landningssidor, en mer relevant landningssida bidrar till en högre qualityscore hos google. Vilket kommer ge dig ett bättre pris och placering för din annons.
Adwords är ju som bekant auktionsbaserad annonsering men det är bara halva sanningen. Du kan hamna över en konkurrent som betalar mer än dig om google anser att din annons är mer relevant. Både i utformande av annonsen, ditt innehåll på landningssidan och din placering i organiska sökresultaten ökar du denna qualityscore.
15 november, 2013 kl. 18:03 #170135JimmyBDeltagareVi bygger det i Magento och vi har rabattkoder från standardlösningen. Det kanske finns någon plugin för digitala presentkort, det måste jag kolla upp. Jag har byggt väldigt många webbutiker men aldrig gjort något stöd för presentkort.
Främst är jag ute efter hur man gör med fysiska presentkort. Det känns som att se flesta webbutiker måste erbjuda det men jag ser ingen tydlig lösning på hur folk gör. Vart beställer folk det? Är de nöjda? Vilket format? Vilka delar av kortet är förtryckt? Väljer folk att sätta en kod på Presentkortet och utnyttjar funktionen för rabattkod eller separat lösning?
Frågorna är många, man vill inte ha en dålig lösning.
-
FörfattareInlägg