Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
30 maj, 2010 kl. 21:10 #111156Jimmy SDeltagare
@Nicklas 6531 wrote:
Om du kan tänka dig att ge så stor provotion varför inte jobba upp ditt egna affiliatenätverk där du betalar detta till dem som driver trafik till dig och som du inte riskerar att bli av med….
Affiliatenätverk är oxå något som vi överväger. Vi vänder ju oss däremot bara B2B i dagsläget vilket jag har fått för mig inte leder till lika bra resultat som B2C. Men det kanske jag har fel i? :confused: Har du något tips på vilket Affiliatenätverk som kan vara bra ur B2B-perspektiv?
Återigen, fördelen med Jajjas tjänst (om vi frånser kostaden per order) är ju att dem aktivt arbetar för att förbättra konverteringsgraden. Vilket i vårt fall kan vara ganska nödvändigt. Vet ni om det finns något annat SEO-bolag som tillhandahåller en liknande tjänst?
30 maj, 2010 kl. 19:06 #111152Jimmy SDeltagareVi ligger idag på ungefär samma nivå när det gäller marknadsföringskostnaden pga av konkurrensen. Varför den nivån inte skrämmer oss. Men vi kanske ska tänka om här(?). :confused:
@Croona 6526 wrote:
anlita Mediaanalys istället.
Vad jag förstår har bara Mediaanalys traditionella SEO-tjänster vilket jag inte riktigt vet om vi är intresserade av. Det som därför lockar med Jajja är att kostnaden blir i proportion till försäljningen. Menar du att Mediaanalys har liknande tjänster där dem även aktivt arbetar för att öka konverteringen?
Parvelito, jag har koll på att vi försvinner så fort samarbetet avslutas. Men gäller inte detta dem flesta SEO-aktörer på marknaden?
24 maj, 2010 kl. 20:57 #111019Jimmy SDeltagareLåter som en intressant tumregel. Men blir det inte väldigt svårt att praktiskt realisera för många butiker? Är då tanken att man ska försöka slopa många produkter för att på så sätt minska kategorierna? Eller ska man tillämpa en bredare kategorisering?
23 maj, 2010 kl. 16:04 #110998Jimmy SDeltagareTack Parvelito! Det var onekligen konstruktiv feedback med mycket som vi kan ta till oss. Jag ska absolut försöka ordna så vi har förinställt antal i antalsrutan på alla produkter.
”Produktträdet” är något som vi ser över just nu för hur vi ska kunna lösa det på ett bättre sett. Jag håller med om att det är något som verkligen behöver struktureras på ett bättre sätt.
När det gäller prissättningen är det något som vi kontinuerligt ser över och jämför med våra konkurrenter. Vår genomsnitlliga listrabatt ligger på 50,18 % vilket vi gör bedömningen står sig är väldigt bra konkurrensmässigt. Men givetvis kanske man kan göra ännu mer på den fronten och på dem produkter som har en större efterfrågan.
Lite tråkigt att höra att butiken inte inger förtroende, det är något som i så fall måste prioriteras för att förbättras.
Tack Mony! Jag ska läsa igenom länken.
Fortsätt gärna ge feedback! Vi är tacksamma för alla idéer och förslag.
-
FörfattareInlägg