Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2011 kl. 18:49 #126551jennypennyDeltagare
Vi brukar också få avbrutna köp.
Det är framförallt kortbetalningar där kunden ej har aktiverat sitt kort för köp via internet. Vi gör om ordern till en förskottsorder och mailar kunden att vi packar och lägger undan varorna i 3 dagar om de fortfarande vill ha varan betalar dom in till vårt konto.
Skulle tro att det är 50% som betalar in och många är tacksamma för att vi hjälpt dom med sitt köp. Postförskott har vi helt tagit bort pga att det var så många som inte hämtade ut sina paket.8 september, 2011 kl. 13:50 #126413jennypennyDeltagareHej igen.
Har mailat dig
Vi hörs igen.8 september, 2011 kl. 13:23 #126403jennypennyDeltagare@Kodmyran 23633 wrote:
vilket format kommer kassainformationen ut i? Hur ser filen ut?
Exporterar varorna och de läggs i en fil i ”Anteckningar” och sedan artikelnummer ean nummer leverantör mm.mm.
Ska jag kopiera en artikel för att visa?
25 mars, 2011 kl. 12:47 #120958jennypennyDeltagareVi har skrivit i våra köpvillkor:
Ångerrätten kan bara utnyttjas om produkten är oanvänd och i säljbart skick. Orginalkartong skall finnas samt ska lappar sitta kvar på kläderna. Kläder med fläckar, djurhår eller röklukt godkänns inte.
Eftersom vi säljer barnkläder och prematurkläder (kläder för förtidigt födda barn) är detta extra viktigt.
19 mars, 2011 kl. 20:28 #120673jennypennyDeltagare@Kodmyran 16839 wrote:
Jag tycker faktiskt det nästan är värre med alla nykomlingar som inte har någon signatur alls, jag går sällan in på profilerna. Många har inte heller fyllt i dem. Jag gillar att veta med vem jag pratar och då är signaturen ett enkelt sätt att få veta vilken butik man driver eller hur man har anknytning till e-handelsbranschen, men det kanske bara är jag, eller typiskt kvinnligt vad vet jag.
Hur gör man för att lägga in sin butik eller annan infor längst ner i varje inlägg man gör?
19 mars, 2011 kl. 00:22 #120657jennypennyDeltagareOm du orkar ta dig gärna en titt på http://www.filur.se
jag har haft mycket problem med webbshopen ( dåligt gjord enligt många här på forumet – att vi blivit lurade av leverantören pga dålig programmering och annat ) så hade varit kul och få reda på hur vi ligger till på denna fronten… 😮18 mars, 2011 kl. 13:38 #120633jennypennyDeltagareNu har han ändrat tillbaks bilderna så det ser lite bättre ut…
Och jag har varit i kontakt med annan leverantör!Tack igen för all hjälp!
Det känns som jag lever i ett dåligt förhållande…
Antingen får vi gå på parterapi – eller så får vi skiljas. :confused:Jag hoppas bara att det finns någon som kan lösa det med vårt kassa system (observera stavning ) och att de är villiga att ge oss fullständig export.
Någon som varit med om att byta leverantör? Hur krångligt är det?
Men som sagt kanske värt i det här fallet…18 mars, 2011 kl. 12:56 #120628jennypennyDeltagareTror ni att det finns någon annan webbshop som kan sammankopplas med mitt kassa-system?
Går det att få korrekta exporter på hela produktregistret och bildmaterialet?18 mars, 2011 kl. 12:29 #120623jennypennyDeltagareHåller på och skriver ett mail med alla fel och bett dom åtgärda detta.
Det blir lååååångt…
Känns bra.Tack för alla era svar – eftersom jag arbetar mestadels själv med webshopen så sitter jag bara och blir irriterad på alla småfel som jag ser (det som ni nämnt har jag aldrig märkt). När jag mailar får jag förklaringar som jag tidigare accepterat.
Men eftersom jag inte är så duktig på hur det skall fungera har jag litat på de som dom säjer.Funderar även på att försöka få tag i någon chef att maila det till. Är det dumt? (det är bara en kille som jobbar med webbshopen).
Jag betalar cirka 1000 kr i månaden.
18 mars, 2011 kl. 10:24 #120609jennypennyDeltagareTack!
Ge mig mer
Glad att jag hittat hit! -
FörfattareInlägg