Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2017 kl. 11:38 #183934jeja2000Deltagare
Vet inte om du löst det men ser ut som om kolumnen servicepoint_code saknas i tabellen oc_order
24 maj, 2014 kl. 11:17 #174775jeja2000DeltagareTextalk kan man väl inte lägga in egna skript bara sådär.
En ide som borde funka är ju att köra nån form av greasemonkey skript.Som hämtar adressen från textalk, Som sedan skapar en xml fil för integration med unifaun/pacsoft.
Tittade lite på textalks hemsida och såg att de erbjuder integrationer med olika system. Schenker-web-ta bland annat.
Men det absolut smidigaste om man vill ha koll är ju att drifta själv och inte hyra lösningen.
23 maj, 2014 kl. 09:58 #174763jeja2000DeltagareVad är det för webbutiks plattform du har?
Många webbutiker har en modul för Memnon TA-modul eller Unifaun.
22 maj, 2014 kl. 09:53 #174718jeja2000DeltagareÄr du ute efter en modul för att erbjuda kunden olika fraktalternativ? Eller är det TransportAdministration du är ute efter?
UnifaunOnline används ju ofta om man vill integrera så att man automatiskt kan få ut fraktetiketter för olika transportörer.
De flesta e-handelslösningar kan man ju lägga till olika fraktsätt t.ex Posten, Schenker, Dhl med flera.
20 maj, 2014 kl. 20:47 #174679jeja2000DeltagareEn ide är ju att utveckla en funktion som kollar vilka artiklar som är på ordern vilka lager som hanterar dem och genom någon integration med det externa lagret pusha ut plocklistor den vägen.
Utvecklarna bör ju kunna göra en enkel join med orderdata mot artikel och lagerdata för att se om det är en order med 2 olika lager?
20 maj, 2014 kl. 12:44 #174676jeja2000DeltagareJag vet inte om jag förstår rätt. Men är lagren kopplade mot ekonomisystemet?
Annars bör det ju vara hyffsat enkelt att koppla prestashop mot kundens ekonomisystem och få lagervärde och ordrar direkt från prestashop? Förutsätter ju att lagren uppdaterar produktsaldo mot prestashop.
I det Wms system jag använder för oss själva som vi utvecklat uppdaterar vi ju kundens webbutik med produktsaldo vid inleveranser/returer. Butiken själv räknar ju ner när något är sålt.
Vad exakt är det du vill ha till kundens ekonomisystem? Vad är det för ekonomisystem?
Lagren kan ju skapa en SIE fil nån gång i månaden och skicka till kunden som den importerar i sitt ekonomisystem.
19 maj, 2014 kl. 23:17 #174666jeja2000DeltagareHej, är det alltså olika lager på samma order?
Exempelvis:
Dammsugare | Lager A
Dammsugarpåsar | Lager BI så fall är det ju fullt möjligt för lagret att hämta ordrarna via prestashops api och kontrollera mot artikelnummer om det finns i det lagret. Båda lagren bör ju integrera på samma sätt för att lösa en sån grej. När ordern sen skickas så uppdaterar de båda lagren saldo för artiklar och man behöver nog en specialmodul för att skapa en funktion för att kunna klarmarkera ordern på ett smidigt sätt via api.
Det är noga när man väljer vilka som hanterar ens ordrar att de kan skapa en fungerande integration till ett rimligt pris.
-
FörfattareInlägg