Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
9 april, 2014 kl. 07:11 #174068JeffenDeltagare
Jag har kollat igenom alla varubrev vi skickade den 1:a april och ett antal ytterligare fram tills igår och alla har åtminstone kommit till sorteringcentralen i Alvesta. Ca hälften har ingen ytterligare händelse efter det, och resten har kommit till utlämningsställe.
Som du säger så låter det som ett lokalt fel i närheten av dig. Jag förstår din frustration, man gör allt för att leverera snabbt och smidigt och sen skiter det sig i alla fall. Och det är inte ”Olles åkeri och frukt” det handlar om, utan självaste Posten som inte sköter sina åtaganden.
9 april, 2014 kl. 06:02 #174062JeffenDeltagareJag har också några kunder som klagar på lång leveranstid. Vet dock inte om det är mer nu än tidigare, tycker det händer alltför ofta.
2014-04-07 10:49 ICA Nära XX Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Kommer att aviseras
2014-04-02 21:08 Alvesta Inlämnad till Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud
2014-04-01 20:10 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagitsEnligt Posten själva: ”Posten Varubrev 1:a-klass är det bästa valet när snabbheten är det viktiga. Varubrev inom Sverige delas ut till mottagarna redan vardagen efter inlämningsdagen.”
26 februari, 2014 kl. 13:08 #173207JeffenDeltagareHoppas att Posten anväder prisökningen till att köpa in fler vågar så att vi slipper väga alla brev manuellt. I så fall betalar jag gärna de extra kronorna.
26 februari, 2014 kl. 06:15 #173189JeffenDeltagareVarubrev upp till 1 kilo får en prisökning på 9-11%. Riktigt trist.
”De nya ändringarna sägs i praktiken innebära ”en kraftig prissänkning” för den genomsnittliga försändelsen (från 12 kronor till 7 kronor).”
Förmodligen har de flesta bara satt på ett frimärke oavsett om det legat ett eller två papper i kuvertet. Så Posten sänker inte några priser, de tar bara bort en stor felkälla.
12 februari, 2014 kl. 14:34 #172796JeffenDeltagareJag skickar sedan ett par månader tillbaka med Posten Varubrev och på ca 5-6000 ordrar har nog inte mer än 3-4 stycken försvunnit.
14 januari, 2014 kl. 09:09 #171930JeffenDeltagareRunns, har ni fler än 100 paket per dag?
Om Posten ändå väger samtliga paket och fakturerar efter den vikten de kommer fram till, varför ska då vi (små ehandlare med <100 ordar/dag) väga paketen? Det är bara ett oerhört stort merjobb helt i onödan.
Om det nu är så som Kocken säger så får vi verkligen hoppas att vikten vi manuellt knappar in i systemet används till något vettigt.
14 januari, 2014 kl. 06:56 #171945JeffenDeltagareÄr det någon som har fått ett definitivt besked från Posten om vad som gäller? Väga eller inte väga?
7 januari, 2014 kl. 17:03 #171652JeffenDeltagareDet går åt massor med tid att väga varje varubrev och knappa in rätt i pacsoft. Menar ni alltså att Posten inte ens bryr sig om denna vikt? Det verkar helt galet, det är hundratals arbetstimmar spenderade i onödan
10 november, 2013 kl. 06:30 #169865JeffenDeltagare@Prix 71580 wrote:
Fick du frågan efter varit på Emeet? Där snackades det en hel del om att 301 är ett absolut!
Nej jag var inte på Emeet. Frågan har dykt upp nu i samband med att jag snart ska go live med min nya butik
19 augusti, 2013 kl. 17:43 #166949JeffenDeltagareFick mail från Payson idag:
Hej!Payson arbetar kontinuerligt med att göra sina tjänster enklare och säkrare för er och för era kunder. För att kunna skapa en ännu bättre användarupplevelse behöver vi nu uppdatera villkoren för Paysons integrationstjänst. Vår ambition är att vi framöver ska kunna presentera några efterfrågade nyheter, vilket medför att villkoren är anpassade för att kunna möta vissa krav från våra samarbetspartners. Vi vill även uppmärksamma dig på att ändringen i villkoren inte medför någon förändring av avgifterna.
De nya villkoren träder i kraft den 2:a september 2013 och de uppdaterade villkoren återfinns här. (https://www.payson.se/content/tillaggsvillkor-till-paysons-anvandaravtal)
Förändringarna har skett i punkterna 1,3 & 5.
Om ni godkänner de ändrade villkoren så behöver ni inte göra något, utan kan fortsätta använda Paysons tjänster som tidigare. Om ni inte accepterar ändringarna, vänligen kontakta snarast vår kundtjänst härNuvarande villkor gäller tills de nya villkoren träder i kraft.
Vänliga hälsningar,
Payson
Det framgår inte vad det är de har ändrat. Längst ner står det ”Logga in för att se tidigare villkor.”, men jag kan då inte hitta några gamla avtal när jag loggat in.Kan det vara (bland annat) det här som kommit till kanske?
”Vidare äger Payson rätt att via e-mail till näringsidkaren säga upp detta tilläggsavtal till omedelbart upphörande om Payson bedömer att näringsidkaren agerar bedrägligt eller på annat sätt felaktigt.
Vid upphörande av tilläggsavtalet upphör samtidigt Paysons skyldighet att acceptera betalningar för näringsidkarens varor eller tjänster. Parterna ansvarar dock för transaktioner som genomförts enligt tilläggsavtalet före uppsägningen.”
Så som jag läser och förstår det så kan man bli av med betalmöjligheten när ”Payson anser att något är felaktigt”?
Då är det väl bara vänta 14 dagar och sen får man se om betalningarna slutar funka…
Synd att jag inte är riktigt redo att byta leverantör ännu, men snart så!
-
FörfattareInlägg