Tror som föregående talare att det är bra att testa sig fram och optimera längs vägen. Förutom tid på dygnet så kan man ju också testa sig fram och se om man har bättre utdelning vissa veckodagar och så justera sin budget så att man ökar trafiken de dagarna. Min erfarenhet är att söndagar är en bra dag. Man är ledig men ofta inte lika uppbokad på aktiviteter som på lördagar. En bra dag att nätshoppa helt enkelt. Dock viktigt att understryka att det är svårt att säga nåt generellt som funkar för alla branscher, utan man får alltså helt enkelt testa sig fram.
Hej Oscar!
Kan inte Facebooks lösning så bra, men generellt så är det bra om man kan ha specifika annonser för retargeting. Alltså om du redan kör displayannonser (t ex banners) så bör du helst inte använda samma annonser för retargeting. Om du t ex har ett erbjudande i dina ordinarie annonser så kan du vässa erbjudandet ytterligare i retargetingkampanjen för att för att sänka tröskeln för den besökare som tidigare intresse för det du erbjuder (genom att tidigare varit inne på din sajt) till att ta steget att lägga en order. Så har jag sett att de stora hotellbokarsajterna jobbar. När du är inne och kollar på ett specifikt hotell på deras sajt så får du ett pris, och sen när du går in på nån av de stora tidningssajterna så dyker retargetingannonsen upp och den här gången får du ett bättre pris. Så det kan löna sig att tänka på när man bokar Thailandsresan.