Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
4 mars, 2015 kl. 22:55 #177706ikomorinDeltagare
Testa istället med fri retur vid byte. Vi började med detta i början på mars och ska köra en testperiod och se vad det blir för resultat. Vi kommer antagligen öka våra returer lite med förhoppningen är att kunderna byter istället för att ångra sitt köp. Maila mig om en månad så kan jag ge dig en update om hur det har gått för oss.
28 september, 2014 kl. 19:34 #176355ikomorinDeltagareKolla upp ifall andelen mobiltrafik har ökat. För det kan göra en stor skillnad. Om du använder analytics så rekommenderar jag att alltid segmentera mellan desktop/tablet/mobil, speciellt när du kollar på konvertering.
28 september, 2014 kl. 19:24 #176354ikomorinDeltagare@Joel 79291 wrote:
Hej på er!
Sitter och tittar på vår snittkonvertering som ni kan se nedan:
Desktop conversion rate: 3.81%
Telefon 1.43%
Tablet 3.02%Att telefon har så kass konvertering kan delvis förklaras med att vi inte har någon mobilanpassad hemsida men hur ser konverteringen ut för er som har en mobilanpassad sida, i jämförelse med desktop?
/Joel
Mobilen har så klart lägre konvertering vilket beror på alla ”fönstershoppare”. Men siffrorna som du har är egentligen det som en hemsida med en mobilvänlig design ska ha enligt många källor, alltså inte responsiv. Så här ska det ligga till:
Desktop/tablet/mobil : 1/0.8/0.419 december, 2013 kl. 09:30 #171317ikomorinDeltagareSen handlar det också om inställningen hos personalen på postombuden. När jag var där igår och frågade dem ”Ni måste ha stressigt nu?” så fick jag som svar ”Naaj, det tar den tiden det tar”. Samtidigt som det var minst 25 människor i kö. Så det säger mycket om situationen, tyvärr.
18 december, 2013 kl. 21:20 #171306ikomorinDeltagareTack för ett bra svar Skogstrollet.
Jag har utvecklat vidare på min feed nu och lagt till ”product type” och ”product category”, så nu har jag med allt som behövs (förutom attributet ”mpn”). Annars så tycker jag att vi har väldigt bra och optimerade produktnamn (för den branschen vi jobbar inom).
Så nu ska jag se om det hjälper. Sen ska jag försöka att höja mitt CPC. Jag kommer att uppdatera er.
16 december, 2013 kl. 22:32 #171228ikomorinDeltagareJag har lyckats att få in alla våra produkter och jag ser även att de syns. Min största kamp är att få upp mina klick.
Ska man lämna det år slumpen? För just nu så måste man i princip söka på produktnamnet för att få upp våra annonser.
Eller ska man skriva in sökord i Adwords för kampanjen? Måste man ha med ”adwords_grouping” som attribut då?10 december, 2013 kl. 00:01 #171000ikomorinDeltagare@bigfish 72878 wrote:
Går paypal betalningarna igenom på din madlady.se sida då?
för jag beställde precis en klänning he heSå roligt, så man kan säga att det blev tur i oturen
PayPal fungerar, dock så måste vi skicka ut orderbekräftelsen manuellt då det är något som inte kommunicerar helt rätt mellan PayPal och Magento.@Dan 72881 wrote:
Nedtiden gäller alla korttransaktioner som går via Evry som leverantör. Certitrade är den enda jag känner till, men finns säkert fler.
Vilka är Evry? Så det drabbar även Certitrade och Svea Webpay? Jag som har redan hunnit att skicka ett surt mail till Svea Webpay…
Sjukt tråkigt, vi hade verkligen en superdag och förlorade en massa på detta. Önskar att det hade funnit ett varningssytem precis som Dibs har. Borde nästan vara ett krav att varje betalningsleverantör har en sådan tjänst. Speciellt under julhandeln så räknas varje minut!
9 december, 2013 kl. 22:25 #170993ikomorinDeltagareDet är möjligt men det finns ingen information varken på Certitrades sida eller hos Svea Ekonomi. Det är julhandel och det värst tänkbara händer! Tycker att både parterna sköter det på ett väldigt oprofessionellt sätt. 😡
Men hos dig fungerar allt som det ska, utgår ifrån att du har Certitrade?
4 juli, 2012 kl. 15:17 #148293ikomorinDeltagareSen kan man också fråga sig vem är den största tjuven, bedragaren eller 3DS. Vi försöker alltmer öka försäljningen till Europa, dock är det inte många som känner till 3DS och oftast blir det första gången hos oss då de blir tillfrågade efter koden. Detta har medfört att enorm del av de utländska kortbetalningarna (får ont i magen bara att tänka på det) inte går genom.
Så hellre att står för ett bedrägeriförsök i veckan än att se på alla utländska kunder som försöker och inte kommer tillbaka varje dag.
Eller är det bara vi som upplever dessa problem med utländska kunder? :confused:
(Vi kör via SveaWebPay – Certitrade och inlösaren är Euroline).
24 maj, 2012 kl. 16:28 #146221ikomorinDeltagare@Dan 45406 wrote:
För att paypal inte kör 3Ds och vid bedrägerier står du för risken. Det är liksom så 3D-secure funkar.
Det visste jag inte att paypal inte har någon 3D-secure. Kanske det blir lönsamt att börja med dem igen, även om de har skyhöga transaktionskostnader så tror jag att det inte går att jämföra med förluster på potentiella vinster hos Svea. :rolleyes:
Som sagt, 3D-secure går inte att göra mycket åt. Men vad tycker du om SSL-certifikat, är det ett måste och kommer det att minska avvisningsfrekvensen?
-
FörfattareInlägg