Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2013 kl. 19:08 #167412iesusDeltagare
@FredrikGust 68659 wrote:
Ah, där ser man. Då försvann det problemet. Det var en terminologifråga. Antar att den första blir ”canonical” så sökmotorerna vet vilken som är ursprungsprodukten.
Produkten har samma adress, så båda är ”ursprungsprodukten”
3 september, 2013 kl. 18:46 #167410iesusDeltagare@FredrikGust 68656 wrote:
Jag tänkte mig snarare att skapa flera vägar ner till samma produkt. Hos mig hittar man samma produkt t.ex under:
Efter sockel / E27 stor sockel / Normalform
Ersätt glödljus / 60W
Dimbara LED-lampor / E27 stor sockelMan kan givetvis lösa detta på flera sätt, men när man jobbar med sådant där det finns flera vägar till samma produkt vill jag inte kopiera utan länka. Kanske man kan det också?
Det är precis det som ”Tonys” menar med ”spegla produkt” dvs. lägga samma produkt i flera kategorier.
4 oktober, 2012 kl. 13:59 #153178iesusDeltagareVi har alltid 30 dagars returrätt. Om någon skulle dra ut lite på tiden så är det inte hela världen, men någon enstaka gång har vi sagt nej, då var det ett drygt år och vi saluförde inte varorna längre.
4 oktober, 2012 kl. 10:49 #153165iesusDeltagare@Dan 53162 wrote:
Till ett projekt behöver jag roliga kundtjänstmail. De kommer inte publiceras eller liknande, mest en kul grej.
Vill ni dela med er så vore jag jätteglad. De kommer anonymiseras och ej framgå vem som skickat eller vilken butik de avser.
Vore superextremt tacksam om ni ville dela med er och maila dem till hej@dan.se
Jag får en del skojjigheter bara för att jag har adressen TekniskSupport.se
En klassiker är ”Hur får man bort blåskärm?” Inget hej inget ”jag heter” elller ”vänliga hälsningar”, ingen av mina kunder bara helt på random ^^
4 oktober, 2012 kl. 08:41 #153155iesusDeltagareJag trodde det också,så jag räknade lite på det.
Även om många av våra fraktsedlar bara använder den ena av två ettiketter per ark så skulle det ta fem till sju år för oss att spara in inköpet av en Zebra eller liknande renodlad ettikettskrivare
4 oktober, 2012 kl. 07:45 #153150iesusDeltagareVi kör på 2st HP Color LaserJet 3600, den ena för fraktsedlar och den andra för fakturor.
31 augusti, 2012 kl. 09:04 #151225iesusDeltagare2008-server är garanterad felkonfiguerad, en sådan burk är garanterat snabbare än vilket NAS som helst om den hade varit rättkonfad.
Själv kör vi
E4200+NAS+SERVER på två locations med R-sync mellan Nasen för backupServrarna backas till NAS. R-sync backar nasen mot varandra.
Tidigare körde vi på WRT54GL istället för E4200 självklart kör(de) båda annan mjukvara (Tomato) istället för skräpet som skickas med från början.
3 augusti, 2012 kl. 13:50 #149821iesusDeltagare@puttedge 49433 wrote:
Tänkte bara vi kunde ta lite citat från mail vi får av kunder.
Tar den korta versionen utan signaturer.
Fick detta senast idag:Mail 1
Hej! vad blir det för rabatt vid av köp av an8 bränsleslang och kopplingar
/PeterSvar:
Hej.
Det beror på vilken klubb/grupp du är medlem i och vad för rabatt deras avtal säger.Mail 2
Du har sagt köper man mkt grejor får man bättre priser
Men du kanske inte är så seriös så man går ta någon annan firmaMail 3: kom innan jag han svara på mail 2
Gillar inte din attityd du var vänligare på alla telefonsamtal konstigtDå kunder ringer dagligen så har jag faktiskt ingen aning om vem personen är.
Han är inte kund hos oss. Och jag hoppas att han ej blir kund hellerUndrar vad svaret hade blivit om du istället skrivit;
Hej Peter!Vi har inga stående rabatter på dessa varorna, vi har gjort dealar med enstaka klubbar som återkommande köper stora volymer. Eventuellt skulle vi komma fram till någon bra deal? Det är i så fall helt avgörande med volymerna, eftersom detta är lågmarginalsprodukter.
Om du är medlem i en klubb som har ett stående avtal så är ju det kanon (vilken i så fall?), annars så behöver jag veta eventuella volymer för att se om det går att komma överens om något. Vi rabatterar inte enstaka varor/styckeförsäljning.
Vänliga hälsningar
XX2 augusti, 2012 kl. 23:40 #149773iesusDeltagareJag är nog lite radioskadad, ordet används flitigt i Sveriges radio. Ordet hen har funnits med i Nationalencyklopedin sedan 2009.
Jag hade kunnat välja att skriva kundens dennes osv istället om jag ville vara könsneutral, henoms är nog visserligen fel det skulle nog ha varit ”hens” istället.
2 augusti, 2012 kl. 23:29 #149772iesusDeltagare@Prix 49366 wrote:
Det jag egentligen inte förstår är varför alla är så rädda att visa sina fyra sista siffror…. Det räcker med att du vet vart en person bor och vad den heter för att få fram det på ett lagligt sätt och utan personens vetskap.
Sen ska det påpekas att om en person begär att få sina uppgifter raderade från ett företag när ”affärerna” är avslutade så skall detta ske utan undantag! Och alla uppgifter skall då bort från ett register… Detta är något som många företag som använder telemarketing är väldigt dåliga på, man behöver i många fall så jäkligt arg innan de tar bort en på riktigt!
Detta är mycket lustigt, eftersom du har plikt att spara fakturaunderlagen i 10 år ^^. Säg mig, har du inte kundens namn och adress/personnummer på dina fakturor?
-
FörfattareInlägg