Forumsvar skapade

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    idka0004
    Deltagare

Puttar upp den här tråden med mitt sökande efter någon som vill ställa upp som mentor åt mig.

Jag är en ung tjej (24) som drömt om att starta eget ett bra tag nu. Gick en ettårig kurs inom hästföretagande eftersom jag trodde att det var det jag ville satsa på, så jag har viss koll på det här med företagande sedan innan – dock inget alls när det gäller e-handel (vilket jag heller inte kan få hjälp med av lärarna vi hade i kursen).
    Efter något år av velande har jag äntligen upptäckt vad det är jag vill ägna mig åt – att ta fram egna designer av träningskläder för kvinnor. Dessa ska jag sälja främst online där de även kommer kompletteras med övriga träningsaccessoarer. Har tidigare jobbat en del med event, så att demonstrera och sälja in produkter är jag bra på – vilket jag självklart kommer utnyttja i min marknadsföring.
    Jag har kommit så långt att min första design är hos en fabrik i Kina och ett sampleplagg ska sys upp och sen skickas hit för utvärdering.
    Målgruppen är kvinnor i åldrarna 16-50 år, såväl medelsvensson som den väldigt aktiva kvinnan.

Och det är nu jag stöter på alla mina nybörjarproblem som jag behöver bolla med någon.
    Jag har ett rejält driv, tar inte åt mig när folk säger att detta aldrig kommer gå och har hundra idéer som jag helst skulle sätta i verket på en och samma gång. Jag vet att det här kommer bli något stort och bra, så den som tar sig an mig behöver inte vara rädd att jag kommer lägga ner bara för att det blir lite motigt.
    Mitt mål är att göra det här till ett heltidsarbete med vettig lön i framtiden, alltså inte bara en liten bisyssla jag vill ägna mig åt för att det är roligt.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)