Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2013 kl. 15:46 #165472icebergDeltagare
Fick meddelande från Payson, fredagen den 28 juni om att de stänger av utan varsel den 1 juli alla kortbetalningar till mig.
Motivering:
Efter granskning av er sajt…
Tillåter ej försäljning av läkemedel. medicin eller prestationshöjande preparat….Har inga sådana, har påpekad det, men de bara slingrar sig och svarar inte ens när jag påpekar att jag inte säljer dessa produkter.
Trots det påstår de sig ha granskat min sajt (vilket är rena rama lögnen), så säger de när jag försvarar mig att de INTE HAR RESURSER FÖR ATT GRANSKA MIN SAJT!
Otroligt korkad, så jag säger inte vad jag tänker.
Upprepar hela tiden samma svar som papegojor. Vad er detta för affärsetik som Payons har??
😡22 november, 2012 kl. 14:22 #155899icebergDeltagareInte tycker jag posten är helt hopplös, men den är dyr som bara den, särskilt om man ska skicka över ett par kg och ha kvitto.
DHL tar bara 60 kr för upptill 2 kg, inkl. moms. om man har avtal.
24 juli, 2011 kl. 12:51 #124792icebergDeltagare@MeraSmycken 21160 wrote:
Jag använder Textalk och jag upplever att det flyter bra efter deras stora server uppgradering förra året. Sen kan man säkert uppleva att deras ”cachning” av webshopen som lite seg, eftersom det dröjer 0-30 minuter innan en förändring syns utåt.
Textalk har lyckats reta upp mig så ordentligt att så jag funderar alvarligt byte av leverantör.
I bland väldigt segt, uppdateringar av produktändringar tar lång tid så man kan inte se om de genomförts rätt. Jobbigt när jag skall lägga upp 10 till 20 nya produkter, då kan detta kosta mig flera extra arbetstimmar.
Admin gränssnitt är rätt trevligt att jobba i.
Men det saknas väldigt många enkla finesser, när t.ex. någon är inne på en produkt att få tips om vad andra kunder köpt till.
Detta fungerar per automatik hos många andra, men i Textalk måste man koppla ihop detta själv, vilket kan innebära 1000 tals manuella moment även om man bara har 3-400 artiklar.
Tyvärr är det rätt uppenbart att Textalk inte har de duktigaste teknikerna och verkar ha noll erfarenheten själva av att driva en webbutik, vilket gör att de inte klarar av att utveckla enkla finesser och inte förstår vad som är bra för att kunden ska köpa.
Betalsystem har kraschad flera gångar och de kan ta dagar innan de lagar det. Har fått återbetala kunder när kunden betalat flera gångar om, utskällningar att jag är oseriös skurk, fått förbannade kunder och kunder som hoppar av köp.
Ibland får jag inte ens någon order i systemet även om kunden betalat.
Numera under dessa semestertider kommer inte ens varningar om något inte fungerar.
De utvecklar systemet med grejer som jag inte kan se nyttan med, medan de struntar i enkla förbättringar.
Supporten svarar snabbt, men för ofta känns det som bortförklaringar, som grundar sig kanske på att man inte vet, kan eller orkar ta tag i problemet.
Och absolut inte lyhörda gentemot kunden och det finns supportpersonal som uppträder överlägset för att dölja sin inkompetens.
25 januari, 2011 kl. 12:46 #118280icebergDeltagareHar haft butik på Blocket.se sedan maj 2010.
Väldigt fagra löften om det fanns kategorier för mina produkter, en hel del rena lögner.
Du betalar i förväg – och om Blocket inte uppfyller sina löften, då skall du bara hålla käften och inga pengar får du tillbaka.
Skyhöga kostnader, annonser nekades utan anledning, personalen jävlas så mycket de kan med dig som kund. Du får göra annonser om av minsta anledning.
Förlorade två gånger annonskostnaderna på varje affär som Blocket.se gav.
Själva Blocket är en marknadsplats för att sälja stulna dator, hundar som lider av inavel etc.
Där har Schibsteds Blocket inga skrupler. Ett företag utan normal affärsetik.
Men när seriösa småaktörer ska sälja något, då är det som för en kamel att tränga sig genom nålsögat.
NEJ, BLOCKET HAR BARA FÅTT MASSA PENGAR, OCH INTE GETT MIG MINSTA RESULTAT. EN AV DEN SÄMSTA ANNONSKANALEN FÖR MIG. -
FörfattareInlägg